;
coinex

اتهام آزار جنسی علیه محسن نامجو در توئیتر ؛ جنجال اکانتی ناشناس علیه متهمی سرشناس!

اتهام آزار جنسی علیه محسن نامجو در توئیتر از سوی یک اکانت ناشناس مطرح شده است. آقای نامجو این اتهامات را بی‌اساس و شایعه می‌داند. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

از چند روز گذشته تعداد اتهامات تعرض و آزار جنسی که به افراد سرشناس وارد شده است، افزایش یافته و نام‌های بسیاری مطرح شده است. این اتهامات تنها در حد اتهام و عمدتا تنها در فضای مجازی باقی مانده‌اند. بعضا برخی از افراد سرشناس واکنش‌های نشان داده‌اند و برخی وبسایت‌ها و شبکه‌های خبری نیز گزارش‌هایی تهیه کرده‌اند.

پیشتر در تکراتو چند مورد از این اتهامات توئیتری را بررسی کرده بودیم. از اتهام تجاوز جنسی علیه کیوان امام وردی، فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران، که منجر به دستگیری‌اش توسط پلیس پایتخت شد، گرفته تا اتهام آزار جنسی علیه آیدین آغداشلو از سوی یک خبرنگار و البته اتهام آزار جنسی علیه نیما رسول زاده، یکی از مدیران مجتوایی سابق شرکت دیجی‌کالا.

شباهت‌هایی که این «موج افشاگری»، حداقل به ظاهر، با موج افشاگری‌های آزار و تعرض جنسی در سال 2017 در توئیتر آمریکا دارد، بسیاری از کاربران را واداشته تا از این ترند تحت عنوان «جنبشِ MeToo ایرانی» نام ببرند. این جنبش هشتگی به صورت #MeToo در فضای مجازی انگلیسی‌زبان بود که در حدود اکتبر 2017 بارها به اشتراک گذاشته شد. هدف از ترند شدن این هشتگ نشان دادن شیوع گسترده تجاوز و آزار جنسی، به ویژه در محیط کار و محکوم کردن آن بود.

اتهام آزار جنسی علیه محسن نامجو در توئیتر

جنجالی با اکانتی جعلی علیه متهمی سرشناس!

اما موضوع شاید در خصوص خواننده جنجالی خارج نشین به کلی متفاوت باشد. اتهاماتی که علیه امام‌وری یا آیدین آغداشلو وارد شده بود، از سوی افرادی با هویت‌های مشخص بود. اما در مورد محسن نامجو ماجرا به یک اکانت ناشناس باز می‌گردد. یک اکانت توئیتری به نام Mahi چند روز پیش ادعای آزار جنسی را علیه محسن نامجو، آهنگساز، خواننده، نوازندهٔ سه‌تار، دوتار، گیتار، و ترانه‌سرای ایرانیِ مقیم نیویورک مطرح کرد. این کاربر در توییت خود با انتشار تصاویری نوشت:

بعد از سالها، یادآوری این اتفاق برای من بسیار سخت است، اما نگفتنش هم درد آور. این روایت من از #اقدام_به_تجاوز، و اعمال #تهاجم_جنسی و #خشونت_جنسی #محسن_نامجو بر من است.

اتهام آزار جنسی علیه محسن نامجو در توئیتر

در متن منتشر شده از سوی این اکانت ناشناس آمده است: «با وجود گذشت سال ها، نوشتن و یادآوری این اتفاق برای من بسیار سخت است. اما نگفتنش هم برای به همان اندازه دردآور. این روایت من از اقدام به تجاوز، اعمال تهاجم جنسی و خشونت جنسی محسن نامجو بر من است» در ادامه این نوشته آمده است:

پیش از آن شب، او را فقط یک بار در یک مهمانی دیده بودم. او تقریبا با همه دوستان آن زمان من رفت و آمدی داشت. این شخص نامحترم شبی به بهانه مست بودن و اینکه تا محل اقامتش نمی‌‌تواند رانندگی کند، و به واسطه تعارف و سخاوت دوستم، منزل دوستم ماند و به من که چند روزی آنجا بودم و میهمان، در حالی که خواب بودم حمله کرد.

بی توجه به مخالفت من، با اعمال زور بسیاری بر بدنم، اجازه حرکت را از من گرفته بود. تهدید می‌کرد که: اگر امشب نه، باز گیرت می‌آورم. حرف‌های آزاردهنده می‌زد. با زور زیادی دست روی دهانم گذاشته بود تا صدایم درنیاید. تاجایی که از تقلای من خسته شد، مرا رها کرد و نهایتا با همراهی دوستم که تازه بیدار شده بود، از آن خانه بیرون انداخته شد. من با حمایت خانواده‌ام توانستم به پلیس گزارش بدهم.

پلیس و وکیل مشاور، اتهام را در رده اقدام به تجاوز، تعرض جنسی و تهاجم جنسی قرار دارند: sexual assault and attempted rape.

این اکانت توئیتری ناشناس در ادامه آورده است: «متاسفانه بعدتر فهمیدم که تعدادی قبل از من از طریق این شخص مورد تعرض و یا تجاوز قرار گرفته بودند که هر یک به دلایلی سکوت کرده بودند. اگر من می دانستم، هیچ وقت این اتفاق برایم نمی‌افتاد. امیدوار بودم با گزارش من از تعرض محسن نامجو، لااقل یک نفر کمتر در این شرایط قرار بگیرد.» این حساب کاربری در ادامه نوشته است:

اما عده‌ای که حتی سال‌ها با من حرف نزده بودند، در کمال تعجب، حالا از اقصی نقاط دنیا به من زنگ می‌زدند تا بر من فشار مضاعف آورده، مرا تشویق به سکوت کنند. بعضی از او دفاع کردند، عده‌ای به من توهین کردند، و بعضی با آنکه تمام ماجرا را می‌دانستند، از فردای همان روز او را به دورهمی‌ها و افتتاحیه‌هایشان دعوت کردند. کمی که گذشت نه تنها او را، بلکه -لابد از سر فراموشی- برای من هم دعوت نامه می‌فرستادند.

چند سال با تبعات جرمی که محسن نامجو مرتکب شده بود، دست و پنجه نرم کردم، این هزینه‌ای گزاف که او، که مجرم بود، باید می‌پرداخت و نه من. در این میان اما شگفتی و رنج مضاعف من از جماعتی بود که به سبب شهرتش، به دوستی و همکاری با او ادامه دادند، روی جنایاتش سرپوش گذاشتند و به همین سادگی، زمینه را برای او مهیا کردند تا به کسان دیگری تعرض کند. و اتفاقا او هم روی دوستانش را زمین نینداخت و باز به زنان دیگری تعرض کرد.

این ماجرا برای تکراتو قابل اعتبار سنجی نیست و درستی یا نادرستی آن را تایید نمی‌کنیم.

«زهرا امیر ابراهیمی» بازیگر ایرانی خارج نشین که شاید بسیاری او را با جنجال انتشار فیلم خصوصی‌اش بشناسند، این گفته‌ها را تایید کرده است. او در پاسخ به توییت بالا نوشت:

سال‌هاست که دستکم از همین یک روایت خبر دارم و رودررویی با نامجو برام ناخوشایند شده! بله همیشه میشه گفت ما که اونجا نبودیم و روایت‌های دوطرف هم قطعا متناقضه، برای همین اگر تجربه مشابهی یا مدرکی هست بهتره گفته و منتشر بشه!

اتهام آزار جنسی علیه محسن نامجو در توئیتر
اتهام آزار جنسی علیه محسن نامجو در توئیتر

واکنش مجسن نامجو به اتهامات علیه خود

محسن نامجو اما این اتهامات وارده را بی‌اساس خوانده و آنها را تکذیب می‌کند. این خواننده با انتشار ویدئویی در توتیوب به این اتفاق واکنش نشان داده و اتهامات را رد کرده است. پیغام نامجو را می‌توانید در اینجا ببینید. در بخشی از این ویدئو نامجو می‌گوید:

… من این شایعات و اتهامات را قویا رد می‌کنم … خیلی از شما این حرف منو باور می‌کنید، بعضیاتون هم باور نمی‌کنید. متاسفانه کاری هم از دست من برنمیاد … یک اتهام کوچک توسط هر فردی با اکانت ناشناس و فضاسازی مشکوکانه یک عده دیگر کافیه تا اعتبار به سختی ساخته شده یک نفر را نیست و نابود کند. در یک همچین دادگاهی {فضای مجازی} که نه قاضی دارد و نه هیئت منصفه، من چطوری می‌خوام از خودم دفاع کنم.

… تبعا همه روابطم با دوستی تمام نشده‌اند، تلخی‌هایی هم بوده‌اند … اما تجاوز و تعرض جنسی، من نیستم!

اتهام آزار جنسی علیه محسن نامجو در توئیتر

نظر سایر کاربران درباره اتهام آزار جنسی علیه محسن نامجو در توئیتر

کاربران دیگری هم بودند که از شاکی ناشناس حمایت کنند. عده‌ای هم اما طرف آقای نامجو رو گرفته می‌گویند «اثبات ادعا با مدعی است». کاربری به نام آرش نعیمیان (Arash Naimian) که خود را مدرس سینما معرفی می‌کند، می‌نویسد: «محسن نامجو که می‌داند این جریان مربوط به کدام شب و کدام خانه و کدام افراد است! پس به جای حرف زدن از «اکانت ناشناس» بیاید و روایت خودش از آن شب را شرح دهد. (مگر کلاً حاشا کند!) پوپولیسم را هم کنار بگذارد. کژروی اخلاقی، بار موسیقیایی را سبک و سنگین نمی‌کند. از آن مایه نگذارد.»

بسیاری دیگر از کابران نیز بودند که از آقای نامجو حمایت کردند. مثلا کاربری به نام مهدویز می‌نویسد:‌

یه اکانت زدن باهاش یه متن راجع به اتهام اقدام به تجاوز محسن نامجو پخش کردن، بعد میگی مدرکتون کو میگن فلانی و بهمانی تایید کردن، کله‌ی پدر اون فلانی بهمانی کنم اینم شد مدرک؟

اتهام آزار جنسی علیه محسن نامجو در توئیتر.
اتهام آزار جنسی علیه محسن نامجو در توئیتر

کاربر دیگری به نام شوهر آهو خانم می‌گوید یکی از دوستانش از این ماجرا اطلاع دارد. او نوشته:‌ «در خصوص ادعای تجاوز توسط #محسن_نامجو که توسط یکی از خانم‌ها مطرح شده، از یکی از دوستانم که نامجو و اون خانم رو میشناسه و حرفش برام سنده موضوع رو جویا شدم، گفت این موضوع چند سال قبل اینجا سر و صدا کرد و دو خانم هر دفعه یه قصه‌ای تعریف می‌کنن و الان داستان جدید رو خوند تعجب کردى.» در ادامه این رشتو می‌خوانیم:

در ادامه گفت اولا منزل دوست نامجو بودند نه دوست اون خانم، گویا یک مهمونی بوده که چند تا آقا و نامجو بودن و این خانم‌ها بعد از مهمانی موندن که با همدیگه های کنن، و این تناقضات در روایت باعث شده کسی باور نکنه، من هم اصراری ندارم به اینکه شما بپذیرید چون نمیتونم حرفامو ثابت کنم.

اما ازونجایی که منبع من بسیار برام قابل اعتماد هست و خودش از فعالین سرسخت metoo بوده و اهل مماشات نیست، برای خودم قابل قبوله. ضمن اینکه مدعی اگه به گفته‌ی خودش شکایت کرده و ثبت شده می‌تونه مدارک رو ضمیمه توییتش کنه تا کاملا داستان به همه ثابت بشه.

اتهام آزار جنسی علیه محسن نامجو در توئیتر.
اتهام آزار جنسی علیه محسن نامجو در توئیتر.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص اتهام آزار جنسی علیه محسن نامجو در توئیتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر