;
coinex

فعال کردن اجباری رومینگ بین المللی صحبت دارد؟ پاسخ آذری جهرمی

فعال کردن اجباری رومینگ بین المللی توسط اپراتورها صحبت دارد؟ محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود به این موضوع واکنش نشان داده است. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

گفته شده اپراتورها با فعال کردن اجباری سرویس رومینگ، مبالغی را از حساب مردم کسر می‌کنند اما وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به این شایعه پاسخ داد. آیا چنین چیزی صحت دارد.

چندی است که شایعه‌ای در فضای مجازی پیچیده که اپراتورها با فعال کردن اجباری سرویس رومینگ، مبالغی را از حساب مشترکان خود کسر می‌کنند اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این موضوع را شایعه و یک دروغ شاخدار دانست. محمدجواد آذری جهرمی با انتشار چندین استوری در حساب اینستاگرامی خود ضمن توضیح در مورد رومینگ و نحوه فعالیت آن اعلام کرده که تصاویری که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی منتشر و باعث نگرانی مشترکان شده «دروغ شاخدار» است.

فعال کردن اجباری رومینگ بین المللی صحبت دارد؟

پاسخ اینستاگرامی آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی با طرح چند سوال به شایعه فعال کردن اجباری رومینگ بین المللی برای پایان زودهنگام بسته‌های اینترنت پاسخ داد. وی در ابتدا در پاسخ به سوال رومینگ بین‌الملل چیست، به قابلیت فعال شدن سیم کارت مشترک در کشور مقصد اشاره کرد و گفت:

مانی که شما به مسافرت خارج از کشور می‌روید، سیم کارت شما قابلیت فعال شدن در شبکه تلفن همراه کشور مقصد را دارد. در این حالت رومینگ برای سیم کارت شما فعال می‌شود. تماس گرفتن یا استفاده از اینترنت در حالت رومینگ بسیار گران قیمت است و کاربرد تجاری دارد.

بیشتر بخوانید:

وی با در پاسخ به اینکه رومینگ بین‌الملل بدون برقرار تماس یا استفاده از اینترنت برای مشترک هزینه دارد نیز توضیح داد: «خیر، فعال شدن سیم کارت شما در شبکه کشور مقصد، بدون تماس، هیچ هزینه‌ای برای شمار ندارد.» وزیر ارتباطات در ادامه در پاسه به اینکه «آیا سرویس رومینگ بین الملل برای همه به صورت پیش فرض فعال است؟» افزود:

در حال حاضر بله، اما قبلا رومینگ بین الملل در صورت نیاز و با درخواست مشترک و با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی انجام می‌شد. پس از فراگیر شدن سفر اربعین و برای راحتی مردم، این خدمت به صورت پیش فرض برای مشترکین اپراتورها فعال است.

فعال کردن اجباری رومینگ بین المللی

وزیر ارتباطات درباره غیر فعال کردن خدمات رومینگ توسط مشترکین نیز، گفت: «مشترکین در صورت تمایل می‌توانند این سرویس را در داخل کشور غیر فعال کنند و در صورت سفر به خارج کشور قبل از سفر می‌توانند اقدام به فعال‌سازی خدمات رومینگ سیم کارت خود کنند در غیر این صورت سیم کارت آنان در خارج کشور غیر فعال می‌شود.» وزیر ICT در پایان در پاسخ به اینکه «آیا غیر فعال سازی خدمات رومینگ بین الملل منفعتی هم دارد؟» اذعان داشت:‌

به صورت کلی خیر اما به شهروندان نقاط مرزی کشور توصیه می شود به دلیل آن که ناخواسته در معرض پوشش شبکه موبایل کشورهای همسایه قرار می گیرند، برای جلوگیری از رومینگ اجباری و برقراری تماس به صورت رومینگ بین الملل ناخواسته این سرویس را روی سیم کارت‌های خود غیرفعال کنند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tejaratnews

نظر شما در خصوص فعال کردن اجباری رومینگ بین المللی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر