;
coinex

آذری جهرمی: برخی می‌گویند فیلترشکن‌ها را نیز فیلتر کنید!

آذری جهرمی صبح امروز با حصور در یک برنامه تلویزیونی درباره فیلترینگ و فروش فیلترشکن‌ها صحبت‌هایی را مطرح کرد. وزیر ارتباطات فیلترینگ را «بی‌مفهوم» توصیف کرد. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک مصاحبه تلویزیونی صبح امروز، 17 شهریورماه، گفت که از نظر من منطقی پشت فیلترینگ و فروش فیلترشکن نیست. البته اعتقاد دارم که فیلترینگ برای تمامی کشورها لازم است اما نمی‌توان تمامی پلتفرم‌های مورد استفاده مردم را محدود کرد. آذری جهرمی با اشاره به اینکه «با فیلترینگ مردم به سمت استفاده از فیلترشکن و زیر پا گذاشتن قانون می‌روند» ادامه داد:

با فیلترشکن گوشی‌های هوشمند آلوده می‌شوند و اطلاعات مردم در معرض آسیب قرار می‌گیرد. عده‌ای می‌گویند فیلترشکن‌ها را نیز فیلتر کنید، این کار نشدنی است.

مگر تنها یک فیلترشکن وجود دارد؟  زمانی که 30 میلیون نفر به دنبال فیلترشکن هستند و با این شرایط اقتصادی، مجبور هستند به این فضا دسترسی داشته باشند، نمی‌توان لشکری آماده کرد تا با این اتفاق مقابله کنیم.

آذری جهرمی: برخی می‌گویند فیلترشکن‌ها را نیز فیلتر کنید!

آقای جهرمی در خصوص فیلترینگ اینستاگرام با اشاره به اینکه «افرادی که به دنبال فیلتر شدن اینستاگرام هستند اعتقاد دارند که اکثر شبکه‌های مجازی باید فیلتر شوند.» بیان کرد:

من در مورد فیلترینگ اینستاگرام زمزمه‌ای نشنیده‌ام. کاربران اینستاگرام به هر فضای دیگری که وارد شوند همین محتوا را تولید می‌کنند. با استفاده از روش‌های قهری سطح تعارض مردم با حاکمیت بالا می‌رود، باید با آموزش، سواد رسانه‌ای مردم را افزایش داد.

وزیر ICT در ادامه به «کنترل فضای مجازی» اشاره کرد و گفت:‌

فضایی که درباره فضای مجازی و نحوه کنترل آن در جامعه جریان دارد فضای منطقی نیست و آن را به فضای احساسی تبدیل می‌کنند. گاهی ناسزا هم می‌گویند.

می‌گویند وزیر ارتباطات بی‌مبالات است و فضای مجازی را آلودگی کرده است. بگیرید و محاکمه‌اش کنید. برای محاکمه‌مان امضا هم جمع می‌کنند اما باید بگویم مدیریت‌های قبلی را دیده‌ایم، بعدی‌ها را هم می‌بینیم. البته من تاکید می‌کنم که در برخی موارد فیلترینگ لازم است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: jahaneghtesad

نظر شما در خصوص فیلتر کردن فیلترشکن‌ها و کنترل فضای مجازی چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر