;
coinex

هواوی از پتنت شارژ از راه دور گوشی رونمایی کرد!

هوآوی در حال کار کردن روی ایده جدیدی است که امکان شارژ از راه دور گوشی را فراهم میکند. در بررسی پتنت جدید هوآوی با ما باشید.

شارژ وایرلس از فاصله دور نیاز ما به اتصال تلفن همراه یا دیوایس‌های دیگر به شارژرهای سیمی را از بین برده و سیستم شارژ بدون سیم را به سطح جدیدی از پیشرفت می‌برد. هواوی به تازگی پتنتی را در این رابطه به ثبت رسانده و این‌طور که به نظر می‌رسد، محققان این کمپانی سخت به دنبال توسعه فناوری مورد نظر هستند.

تصور کنید که بدون نیاز به نزدیک شدن به پریز برق، تنها با قرار گرفتن در یک اتاق تلفن خود را شارژ کنید؛ این ایده شارژر بدون سیم لیزری بوده که هواوی اخیرا پتنت آن را به ثبت رسانده است. این فناوری در کمال شگفتی می‌تواند زندگی ما را بسیار راحت‌تر کرده و از فاصله‌های دور برق لازم برای پر کردن باتری دیوایس‌های مختلف ما را تامین کند.

هواوی از پتنت شارژ از راه دور گوشی رونمایی کرد!

سال‌ها است شرکت‌های فعال در صنعت تولید گوشی می‌گویند آینده‌ای که برای این صنعت تصور می‌کنند، با فناوری شارژ بی‌سیم واقعی گره خورده و روزی فرا می‌رسد که تمامی گوشی‌های هوشمند به‌شکل کاملا بی‌سیم شارژ می‌شوند. منظور از کاملا بی‌سیم، این است که نه‌تنها شارژرهای سیمی به‌پایان راه می‌رسند، بلکه حتی نیازی نیست گوشی را روی پد شارژ بی‌سیم قرار دهید.

هواوی از پتنت شارژ از راه دور گوشی رونمایی کرد!

بعضی از شرکت‌ها در این حوزه ورود کرده‌اند و توانسته‌اند با استفاده از امواج رادیویی، باتری گوشی را شارژ کنند. هواوی نیز هفته‌ی گذشته به جمع شرکت‌هایی که می‌خواهند امکان شارژ کاملا بی‌سیم را فراهم کنند پیوست. این شرکت چینی پتنت جدیدی با محوریت شارژ بی‌سیم ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

پتنت جدید هواوی راهکاری ارائه می‌دهد که با اتکا بر آن می‌توان باتری گوشی‌های هوشمند را ازطریق پرتوهای لیزر شارژ کرد. شرکت چینی می‌گوید این فناوری به چند کاربر امکان می‌دهد دستگاه‌هایشان را به‌صورت هم‌زمان شارژ کنند. درواقع کاربران باید دستگاهی سازگار با فناوری لیزر داشته باشند تا ماژول شارژری که درون اتاق قرار دارد، دستگاه آن‌ها را از راه دور شارژ کند.

هواوی می‌گوید از فناوری موردبحث می‌توان برای شارژ دستگاه‌های مختلف – از گوشی‌های هوشمند گرفته تا پهپادها – که در فاصله‌ی متوسط یا دور هستند، استفاده کرد. ازلحاظ تئوری، فناوری جدید هواوی شما را قادر می‌سازد بدون اینکه به آداپتور شارژ نیاز داشته باشید، دستگاه خود را همواره شارژشده نگه دارید. البته نگرانی مهمی در این رابطه مطرح می‌شود و آن عمر باتری است. درصورتی‌که باتری به‌صورت ۲۴ ساعته شارژ نگه داشته شود، قطعا به‌مرور زمان توانایی شارژدهی‌اش کاهش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شارژ از راه دور گوشی چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر