;
coinex

بیشترین بیت کوین جهان در اختیار چه کسی است ؟

بیت کوین از موفق ترین ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است. اما بیشترین بیت کوین جهان در اختیار چه کسی است ؟ با تکراتو در ادامه این خبر همراه باشید.

بیت کوین اولین و موفق ترین ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است که سال هاست با رشد روز افزون خود، سلطه بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد. قیمت بیت کوین از زمان عرضه تاکنون دستخوش تغییرات بسیار بزرگی شده است و همچنان نیز در حال افزایش است.

اگرچه درحال حاضر در وضعیت مساعد و باثباتی قرار ندارد، اما به عقیده بسیاری از صاحب نظران این حوزه، این ارز، پادشاه ارزهای دیجیتال است و به زودی با رشدی چشمگیر مواجه خواهد شد. بسیاری نیز معتقدند که با خرید بیت کوین و نگهداشتن آن در دراز مدت می توانید آینده خود را تضمین کنید.

بیشترین بیت کوین جهان در اختیار چه کسی است ؟

صندوق بازنشستگی سلطنتی نروژ که با عنوان صندوق نفت نیز شناخته می‌شود، چیزی در حدود ۶۰۰ واحد بیت کوین در اختیار دارد.

این صندوق، مالک بیش از ۱ تریلیون دلار دارایی است. از جمله این دارایی‌های می‌توان به ۱.۴٪ از سهام‌های دنیا اشاره کرد. این صندوق، به‌عنوان بزرگترین صندوق ثروت ملی در دنیا شناخته می‌شود. شرکت تحلیلی آرکین ریسرچ (Arcane Research) در گزارش روز شنبه خود اعلام کرد که صندوق بازنشستگی دولتی نروژ، به‌صورت غیرمستقیم و به‌واسطه هلدینگ‌هایی که در آنها سرمایه‌گذاری کرده است، بیت کوین در اختیار دارد.

آرکین ریسرچ در بخش دیگری از گزارش خود عنوان می‌کند که صندوق نفت نروژ با سرمایه‌گذاری در شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، مالک ۵۷۷.۶ واحد بیت کوین است. با احتساب این تعداد بیت کوین، سبد سرمایه‌گذاری این شرکت، ۶.۳ میلیون دلار است و صندوق بازنشستگی دولتی نروژ نیز سهمی ۱.۵۱ درصدی از مایکرواستراتژی در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید:

مایکل سیلور (Michael Saylor)، بنیان‌گذار مایکرواستراتژی، چندی پیش و در توییتی اعلام کرد که شرکتش ۳۸,۲۵۰ واحد بیت کوین دارد.

بیشترین بیت کوین جهان در اختیار چه کسی است ؟

شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری بلک راک (BlackRock Fund Advisors) و گروه سرمایه‌گذاری ونگارد (Vanguard Group)  نیز به‌ترتیب ۱۵.۲۴ درصد (۵,۸۲۹.۳۰ بیت کوین) و ۱۱.۷۲ درصد (۴,۴۸۲.۹ بیت کوین) در مایکرواستراتژی سهم دارند. طبق گزارش‌ها، بلک راک که به‌عنوان اصلی‌ترین سهام‌دار مایکرواستراتژی شناخته می‌شود نیز به‌صورت غیرمستقیم بیت کوین دارد.

هفته گذشته مایکرواستراتژی اعلام کرد که قصد سرمایه‌گذاری دوباره در بیت کوین را دارد و همین مسئله آن را به تیتر اول بسیاری از خبرگزاری‌ها تبدیل کرد. این شرکت ماه اوت (مرداد) ۲۱,۴۵۴ بیت کوین معادل ۲۵۰ میلیون دلار خریده بود. ماه سپتامبر (شهریور) نیز ۱۶,۷۹۶ واحد بیت کوین دیگر معادل ۱۷۵ میلیون دلار، به دارایی‌های بیت کوین خود افزود.

بیشتر بخوانید:

بیشترین بیت کوین جهان در اختیار چه کسی است ؟ نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر