;
coinex

ادغام دایرکت اینستاگرام و فیسبوک مسنجر بالاخره ممکن شد!

پیش از این فیسبوک از پروژه ادغام دایرکت اینستاگرام و فیسبوک مسنجر خبر داده بود. این وضعیت بالاخره ممکن شده است. با ما همراه باشید.

فیسبوک که در حال حاضر مالکیت اپلیکیشن‌های مسنجر، اینستاگرام و واتساپ را در اختیار دارد، پیشتر از تصمیم خود برای ادغام و یکپارچگی بیشتر این پلتفرم‌ها خبر داده و اعلام کرده بود که در مهندسان این شرکت در حال مهیا کردن شرایطی هستند که در آن، کاربرانی که از هر کدام از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند، بتوانند با کاربران دو اپلیکیشن دیگر نیز ارتباط برقرار کنند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک نیز اعلام کرد این پیام‌ها به صورت رمزنگاری‌شده میان کاربران ردوبدل خواهند شد. با این کار، فیسبوک می‌تواند رقابت جدی‌تری را با اپلیکیشن iMessages اپل داشته باشد. اگر خاطرتان باشد، فیسبوک در سال 2012، اینستاگرام را با قراردادی به ارزش یک میلیارد دلاری و در سال 2014 نیز واتساپ را با پرداخت 19 میلیارد دلار خریدای کرد.

ادغام دایرکت اینستاگرام و فیسبوک مسنجر

یکی از موانع بزرگی که دو اپلیکیشن از اپلیکیشن‌های محبوب فیسبوک را از یکدیگر متمایز می‌کرد، رسما از بین رفت. از امروز به‌بعد، کاربران اینستاگرام می‌توانند مستقیما به کاربران فیسبوک پیام ارسال کنند و برعکس. چگونه؟ مسنجر، پیام‌رسان فیسبوک، رسما با بخش پیام خصوصی اینستاگرام (Instagram DM) ترکیب شده است و به‌روزرسانی جدید پیام‌های خصوصی اینستاگرام را با مسنجر جایگزین می‌کند. درواقع، این به‌روزرسانی جدید مسنجر را مستقیما به درون اینستاگرام می‌فرستد.

بیشتر بخوانید:

برخلاف اپلیکیشن فیسبوک، برای استفاده از اینستاگرام به دانلود جداگانه‌ی اپلیکیشن مسنجر و لینک‌کردن حساب کاربری فیسبوک خود به مسنجر نیازی ندارید؛ حتی اگر حساب کاربری فیسبوک نداشته باشید، می‌توانید از مسنجر در اینستاگرام استفاده کنید. فیسبوک می‌گوید کاربران درصورت تمایل می‌توانند به‌روزرسانی جدید را دریافت نکنند.

ادغام دایرکت اینستاگرام و فیسبوک مسنجر

به‌روزرسانی جدید اینستاگرام قدم روبه‌جلو بسیار مهمی به‌منظور تحقق اهدافی است که مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، سال گذشته آن‌ها را تدوین کرده بود. در آن زمان، زاکربرگ اعلام کرد فیسبوک با برنامه‌ریزی دقیق قصد دارد پلتفرم‌های پیام‌رسان خود، یعنی فیسبوک و واتساپ و اینستاگرام را ترکیب کند تا کاربران بتوانند در تمامی این پلتفرم‌ها برای یکدیگر پیام ارسال کنند. این سرویس‌ها روی‌هم‌رفته ۲٫۶ میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارند. براساس اطلاعیه‌ی رسمی، کاربران پلتفرم‌های فیسبوک روزانه بیش از ۱۰۰ میلیارد پیام ارسال می‌کنند.

زاکربرگ گفت ادغام زیرساخت‌های اینستاگرام و فیسبوک و واتساپ نه‌تنها سهولت استفاده از آن‌ها را بیشتر می‌کند؛ بلکه مزیت‌هایی مهم در حوزه‌ی حریم خصوصی و امنیت به‌ارمغان می‌آورد. وی به رمزنگاری سرتاسری (End-to-End Encryption) واضح‌تر اشاره کرد که واتساپ از سال ۲۰۱۶ تاکنون به آن مجهز است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ادغام دایرکت اینستاگرام و فیسبوک مسنجر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر