;
coinex

ناملیک: پادکست های فارسی روزانه 300 هزار بار شنیده میشوند!

پژوهش جدید ناملیک که در حوزه تولید و پخش پادکست فعالیت میکند؛ نشانگر این است که پادکست های فارسی روزانه 300 هزار بار شنیده میشوند.

پادکست‌‌های فارسی در حال رشد هستند و به قول سازندگان پادکست در بهار پادکست فارسی هستیم. به دلایل مختلفی خیلی از پادکست‌ها ناشناخته مانده‌اند و همین ناشناخته ماندن می‌تواند باعث توقف انتشار شود.

ناملیک که از سال ۹۴ فعالیتش را در حوزه ارائه و پخش پادکست فارسی آغاز کرد، از سه روش «تحقیق میدانی در تهران»، «ارائه پرسشنامه به مخاطبان» و «بررسی پلتفرم‌های پخش پادکست» به نتایج جالبی درباره پادکست‌های فارسی و شنوندگان آن‌ها رسیده و نتایج آن را منتشر کرده است.

پادکست های فارسی روزانه 300 هزار بار شنیده میشوند

بر اساس این گزارش تا تابستان ۹۹ بیش از ۳ هزار پادکست فارسی وجود دارد و روزانه تا ۳۰۰ هزار بار پادکست توسط مردم ایران گوش داده می‌شود که افراد ۲۵ تا ۳۲ سال بیشترین مخاطبین آنها هستند. رقم ۳۰۰ هزار پخش پادکست روزانه توسط مخاطبین، به خوبی نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که پادکست به شدت مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

ناملیک این آمار و ارقام را از تحقیقات میدانی انجام شده در شهر تهران با یک جامعه آماری ۷۰۰ نفره در شهریورماه ۹۹ و همچنین پرسشنامه‌ای از مخاطبین پادکست فارسی با یک جامعه آماری ۴۰۰ نفره و بررسی پلتفرم‌های ارائه دهنده و پخش پادکست به دست آورده است.

پادکست های فارسی روزانه 300 هزار بار شنیده میشوند
پادکست های فارسی روزانه 300 هزار بار شنیده میشوند

در این گزارش آمده که تا تابستان امسال بیش از سه هزار پادکست فارسی تولید می‌شود و ۱۲۰۰ پادکست در دو ماه اخیر حداقل دو قسمت از برنامه خود را منتشر ساخته‌اند. بر اساس این گزارش در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۷۰۰ پادکست کار خود را به تازگی شروع کردند و این مسئله یک جهش تقریبا دو برابری را در ساخت پادکست در کشور نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

محبوب‌ترین موضوعات در بین شنوندگان پادکست فارسی به ترتیب شامل این موارد است است: آموزش توسعه فردی، جامعه و فرهنگ، تاریخ، هنر، موسیقی، جنایات واقعی، سلامتی و تناسب اندام و بیش از ۱۸ درصد پادکست‌ها متعلق به موارد متفاوت و گوناگون است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در این باره که پادکست های فارسی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر