;
coinex

سرویس Hangouts گوگل به پایان کار خود رسید!

گوگل معمولا برای پیامرسان های خود برنامه چندان خاصی ندارد. اما بنابر اخبار موجود، در سال 2020 سرویس Hangouts گوگل به پایان کار خود خواهد رسید.

گرچه تا همین اواخر به نظر میرسید گوگل برنامه دقیقی برای ارائه اپلیکیشن پیامرسان مدنظر ندارد، اما برنامه های گوگل برای حذف Hangouts و انتقال کاربران به سایر اپلیکیشن های مشابه، نشان از آن دارد که گوگل در حال برنامه ریزی برای ارائه یک سرویس پیامرسان خوب برای رقابت با سایر پیامرسان ها میباشد.

از مدتی پیش می‌دانستیم که گوگل قصد دارد سرویس هنگ اوتس را کم‌کم به پایان راه برساند و آن‌طور که این شرکت در بیانیه‌ی جدیدش می‌گوید، پس از پایان کار هنگ اوتس، در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ کاربران این سرویس می‌توانند مستقیما به سرویس Chat مهاجرت کنند.

سرویس Hangouts گوگل به پایان کار خود رسید!

گوگل Chat را نمی‌توانیم جایگزین مستقیمی برای هنگ اوتس خطاب کنیم، بااین‌حال Chat قابلیت‌های بیشتری نسبت‌به هنگ اوتس برای چت گروهی دارد و امکاناتی در حوزه‌ی به‌اشتراک‌گذاری فایل ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

به‌علاوه سرویس گوگل چت یک‌سری ابزار جدید در حوزه‌ی امنیت دارد. چت به‌همراه سرویس‌های رومز (Rooms) و میت قرار است به‌عنوان بخشی از تغییرات ورکسپیس، در اپلیکیشن جی میل (Gmail) ادغام شود.

گوگل می‌گوید به‌صورت خودکار تمامی مکالمه‌ها و فهرست مخاطبان و تاریخچه‌‌ی هنگ اوتس را به سرویس چت منتقل می‌کند؛ بااین‌حال هنوز جزئیات کامل روند انتقال را نمی‌دانیم.

سرویس Hangouts گوگل به پایان کار خود رسید!

گوگل می‌گوید زمان دقیق انجام این کار مشخص نیست و این زمان ممکن است تغییر کند، به‌همین دلیل نمی‌تواند چیزی اعلام کند. همچنین به‌طور دقیق نمی‌دانیم که گوگل قصد دارد در چه تاریخی تمامی کاربران را به مهاجرت به سرویس چت مجبور و سرورهای هنگ اوتس را خاموش کند.

گوگل می‌گوید برای کاربرانی که از هنگ اوتس با Google Fi استفاده می‌کنند، پشتیبانی از هنگ اوتس در «اوایل سال آینده‌ی میلادی» از بین می‌رود. به‌صورت پیش‌فرض کاربران Google Fi می‌توانند ازطریق هنگ اوتس تماس بگیرند و پیام‌های متنی‌شان را مدیریت کنند. ظاهرا این قابلیت قرار است به اپلیکیشن Messages گوگل منتقل شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پایان کار سرویس Hangouts گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر