;
coinex

سقف کارت به کارت افزایش یافت ؛ سقف مجاز انتقال وجه تا 10 میلیون افزایش یافت!

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تهمیداتی و تدابیری را اعلام کرد. بنابر این بخشنامه سقف کارت به کارت افزایش یافت.

با گسترده‌شدن شیوع کرونا در ایران و قرارگرفتن کل کشور در وضعیت قرمز کرونایی، بانک مرکزی تمهیداتی برای کاهش مراجعه‌ی حضوری مردم به بانک‌ها در نظر گرفت.

بانک مرکزی در بخش‌نامه‌ای به بانک‌ها اعلام کرد که سقف مجاز انتقال وجه کارت‌به‌کارت (شتابی و درون بانکی) را ازطریق درگاه‌های اینترنتی و خودپردازها در هر شبانه‌روز تا ۶ میلیون تومان افزایش دهند.

سقف کارت به کارت افزایش یافت

طبق این بخش‌نامه، سقف مجاز انتقال وجه کارت‌به‌کارت ازطریق پرداخت‌ساز‌ها هم از ۱۰ میلیون ریال به ۳۰ میلیون ریال قابل‌افزایش است؛ البته این موضوع منوط به حصول اطمینان از انطباق شماره‌ی ملی دارنده‌ی کارت و شماره‌ی ملی دارنده‌ی سیم‌کارت انجام‌دهنده‌ی تراکنش است. به‌گزارش روابط‌عمومی بانک مرکزی،‌ افزایش سقف انتقال وجه باتوجه‌به خطرهای ناشی از سوءاستفاده‌های احتمالی درصورت اعمال‌نشدن کنترل فوق مجاز نیست.

سقف کارت به کارت افزایش یافت

همچنین در این بخش‌نامه آمده است که در صورت پیوستن بانک‌ها و پرداخت سازها به هاب فناوران مالی، ‌این سقف می‌تواند تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال افزایش یابد. از دیگر نکات اشاره شده در این بخش‌نامه مربوط به تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی است.

در این زمینه آمده است: «امکان تمدید تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری تا پایان سال ۹۹ و به مدت یکسال بلامانع است. ضروری است اقدامات لازم برای احراز هویت غیرحضوری و اطلاع‌رسانی به مشتریان صورت پذیرد.»

همچنین در این بخش‌نامه به موضوع کارت‌های هدیه نیز اشاره شده و اعلام شده است که سقف صدور کارت هدیه تا اطلاع ثانوی و به صورت موقت به ۲۰ میلیون ریال افزایش می‌یابد. در پایان هم بانک مرکزی تاکید کرده که  این بخشنامه جایگزین بخشنامه‌‌های قبلی است و رعایت مفاد این بخشنامه تا اطلاع ثانوی لازم الاجرا بوده و بازگشت به وضعیت عادی با ابلاغ این بانک انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینکه سقف کارت به کارت افزایش یافت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر