;
coinex

مسدود شدن بیش از 300 هزار سیم‌کارت ؛ ماجرا چیست؟

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مسدود شدن بیش از 300 هزار سیم‌کارت به دلیل ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم خبر داد. با ما همراه باشید.

مطابق با آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیش از ۳۳۴ هزار و ۲۰۰ سیم کارت در راستای اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که مبادرت به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند، مسدود شده است.

این آمار مربوط به پایان مهرماه ۹۹ است و طی ۷ ماه گذشته حدود ۱۰۰ هزار سیم کارت دیگر به دلیل ارسال پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی از سوی رگولاتوری قطع شده است.

مسدود شدن بیش از 300 هزار سیم‌کارت

قانون مسدودسازی سیم‌کارت‌های شخصی که پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم ارسال می‌کنند، از سال ۱۳۹۷ آغاز شد. با اینکه ۲۴ اسفند سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پایان کلاه‌برداری‌های خدمات ارزش افزوده موبایل (VAS) خبر داد، هنوز برخی افراد از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم شاکی هستند.

از آنجا که این پیامک‌ها به‌صورت انبوه ارسال می‌شوند، شناسایی سیم‌کارت آن‌ها ساده است؛ بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد هنوز رگولاتوری نتوانسته همکاری جامعی با اپراتورها برای شناسایی تمام شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارزش افزوده کند.

مسدود شدن بیش از 300 هزار سیم‌کارت

مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامک‌های تبلیغاتی مربوط به پیامک‌هایی است که از سمت سیم کارت‌های شخصی و به صورت انبوه ارسال می‌شود. از آنجایی که از این سیم کارت‌ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، این تخلف بر مبنای حجم زیادی از پیامک که از طریق این سیم‌کارت‌ها ارسال می‌شود قابل شناسایی است.

به همین دلیل رگولاتوری از مشترکانی که این پیامک‌ها را دریافت می‌کنند خواسته که از طریق کد دستوری، مشخصات این سیم‌کارت‌های مزاحم را گزارش دهند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آذرماه ۹۸ وعده تشدید برخورد با افرادی را که با شماره‌های شخصی اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم می‌کنند داد و اعلام کرده بود که تصمیم دارد تمام سیم کارت‌های متعلق به مشترکی که از سیم‌کارت خود برای ارسال پیامک‌های مزاحم استفاده می‌کند را غیرفعال کند. البته به نظر می‌رسد این روش فعلاً اجرایی نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مسدود شدن بیش از 300 هزار سیم‌کارت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر