;
coinex

هدست VR جدید سامسونگ ؛ تراکم پیکسل 10 هزار بر هر اینچ!

کمپانی سامسونگ با همکاری دانشگاه استنفورد در حال ساخت نمایشگر جدیدی با تراکم پیکسل 10 هزار بر اینچ میباشد. از هدست VR جدید سامسونگ چه می‌دانیم؟

سامسونگ اگرچه تاکنون از هدست واقعیت مجازی مستقل که قادر است به جای استفاده از نمایشگر گوشی هوشمند از نمایشگر تعبیه شده بر روی هدست بهره ببرد صحبتی به میان نیاورده، اما بی شک در حال توسعه نمایشگر های AMOLED برای واقعیت مجازی می باشد.

اگر از طرفداران هدست‌ واقعیت مجازی سؤال کنید، به تراکم پیکسل کمِ نمایشگر این نوع هدست‌ اشاره می‌کنند. تراکم پیکسل کم باعث می‌شود کاربران روی نمایشگر، نقطه‌هایی مشاهده کنند که فاصله میان پیکسل‌ها هستند. حالا به‌ نظر می‌رسد این مشکل در آینده توسط سامسونگ و دانشگاه استنفورد حل خواهد شد.

هدست VR جدید سامسونگ

سامسونگ و دانشگاه استنفورد نوعی نمایشگر OLED تولید کرده‌اند که تراکم آن به ۱۰,۰۰۰ پیکسل بر هر اینچ می‌رسد. این مقدار بالاتر از تراکم تقریبا تمام صفحات نمایشی است که درحال حاضر وجود دارد. این میزان تراکم پیکسل در هدست Oculus Quest 2 هم دیده نمی‌شود.

این تکنولوژی جدید برای انتشار نور سفید، از فیلمی نازک در بین صفحات منعکس‌کننده استفاده می‌کند؛ یک لایه نقره و یک لایه منعکس‌کننده فلزی با شیارهایی در ابعاد نانو.

این تکنولوژی باعث می‌شود قسمت‌های منعکس‌کننده اجازه نشان دادن یک رنگ خاص به پیکسل‌ها بدهند. این طراحی برای نمایشگرهایی با تراکم پیکسلی بالا به کار می‌رود؛ تراکمی بسیار بالاتر از آن چیزی که امروزه در صفحه OLED گوشی‌های هوشمند شاهد آن هستیم.

هدست VR جدید سامسونگ

تکنولوژی جدید سامسونگ و دانشگاه استنفورد روی میزان روشنایی نمایشگر تأثیر نمی‌گذارد و با میزان روشنایی صفحه‌‍نمایش OLED تلویزیون‌ها یکسان است.

این ویژگی‌ها در نهایت منجر به ایجاد نمایشگری با کیفیت بسیار بالا می‌شود که هرچه چشم خود را به آن نزدیک کنید، خبری از «اثرِ درِ صفحه» یا تشخیص پیکسل‌ها به‌صورت مجزا نخواهد بودکه این نمایشگرها را برای ساخت هدست‌ واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌کند.

ممکن است هنوز سال‌ها با عرضه‌ی تجاری این تکنولوژی فاصله داشته باشیم و نیاز به قدرت پردازشی بالا، سدی در راه آن باشد؛ اما نکته‌ی مهم این است که سامسونگ با نمونه‌ی آزمایشی این صفحه‌نمایش ثابت کرد تکنولوژی اولد دیگر مانعی برای رسیدن به تراکم پیکسل بالا نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص هدست VR جدید سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر