;
coinex

هلال احمر از سامانه هشدار سیل و زلزله رونمایی کرد

شهرداری تهران با همکاری هلال احمر از سامانه هشدار سیل و زلزله رونمایی کرد. مراسم رونمایی از این سامانه روز 17 آبان برگزار شد. با ما همراه باشید.

مراسم بهره‌برداری از سامانه‌های هشدار سریع سازمان مدیریت بحران ۱۷ آبان با حضور شهردار تهران، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

در این مراسم از سامانه هشدار سریع زلزله با ۲۲ ایستگاه شتاب‌نگار، فاز دوم سامانه‌ی پیش‌بینی و هشدار سیل و سامانه‌ی پیش‌بینی یخبندان با چهار ایستگاه برف‌سنجی، با امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری تهران و جمعیت هلال احمر کشور رونمایی شد.

هلال احمر از سامانه هشدار سیل و زلزله رونمایی کرد

پیروز حناچی، شهردار تهران، با اشاره به دو بحران بزرگ و تاریخی در تهران که سیل و زلزله هستند و تاکنون خسارت‌‌های زیادی به تهران وارد کرده‌اند، بر اهمیت وجود سامانه‌های هشدار زلزله و سیل به‌ منظور ایجاد آمادگی در سطح شهر تأکید کرد.

به‌ گفته‌ی او، این سامانه‌ها کمک می‌کنند حوادث در اسرع وقت به اطلاع شهروندان و مسئولان مربوطه برسد و دستگاه‌های امدادی و زیربنایی اقدامات لازم را برای کاهش خسارات بیشتر انجام دهند. حناچی اضافه کرد: «نگه‌داری و به‌روزرسانی این سامانه‌ها از توجه بالایی برخوردار است، این سامانه‌ها می‌توانند هوشیاری ما را برای خدمات‌رسانی به شهروندان افزایش دهند.»

هلال احمر از سامانه هشدار سیل و زلزله رونمایی کرد

حناچی با اشاره به نصب شتاب‌نگارهای زلزله در گسل‌های اطراف تهران، گفت ‌اکنون ۲۶ شتاب‌نگار نصب شده است و امید می‌رود با فراهم شدن امکانات، تعداد آن‌ها به ۲۰۰ شتاب‌نگار اطراف تهران برسد. به‌گفته‌ی او، سامانه هشدار سریع زلزله در شهرهای مختلف دنیا مانند نیویورک، استانبول و توکیو نصب شده است. شهردار تهران می‌گوید سال‌های گذشته هم چهار شتاب‌نگار به‌کمک مؤسسه‌ای ژاپنی در گسل مشا نصب شد که به‌صورت آزمایشی فعالیت می‌کردند و اکنون ۲۲ شتاب‌نگار جدید به موارد قبلی اضافه شده است.

به‌گفته‌ی پیروز حناچی، با توجه به اینکه اطراف تهران پر از گسل‌ فعال است، طبق برآوردهای شهرداری نیاز به ۲۰۰ شتاب‌نگار در اطراف تهران وجود دارد. شتاب‌نگارهای زلزله قادر هستند ۲۰ ثانیه قبل از وقوع زلزله آن را پیش‌بینی کنند و این مدت زمانی به قرار گرفتن نیروهای امدادی در حالت آماده‌باش کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سامانه هشدار سیل و زلزله چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر