;
coinex

کدام کسب و کارها در دوران قرنطینه تعطیل نمی‎‌شوند؟

با افزایش نرخ ابتلا و مرگ و میر کرونا در کشور، بالاخره دولت با محدودیت های شدید دو هفته ای موافقت کرد. اما کدام کسب و کارها در دوران قرنطینه تعطیل نمی‌شوند؟

شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران و افزایش چشمگیر نرخ ابتلا، بستری و مرگ و میر سبب شد تا دولت در تصمیمی افزون بر اعلام محدودیت های جزئی، دو هفته تعطیلات و محدودیت های سختگیرانه را از اول آذر اجرایی کند.

طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا تنها کسب و کارهای ضروری می‌توانند به فعالیت خود طی این دو هفته ادامه دهند، کسب و کارهایی که به‌صورت مستقیم مایحتاج روزانه مردم را تامین می‌کنند و وابسته به امور بهداشتی و سلامتی هستند.

در این بین به نظر می‌رسد علاوه بر بانک‌ها که در لیست کسب و کارهای ضروری و گروه اول قرار گرفتند کسب و کارهای اینترنتی نیز در این لیست قرار گرفتند و در این دوره می‌توانند همچنان فعالیت کنند.

کدام کسب و کارها در دوران قرنطینه تعطیل نمی‎‌شوند؟

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تعطیلی‌ها و قرنطینه‌ها به کسب‌وکارهای بسیاری به خصوص کسب‌وکارهای اینترنتی خسارت‌های بسیاری وارد کرده است.

حالا در جلسه‌ای با حضور سازمان نظام صنفی و اتحادیه کشوری کسب‌‌وکارهای مجازی و وزارت ارتباطات و تشکل‌ها و اصناف، مقرر شد تا کسب‌وکارهای اینترنتی هم جزو مشاغل ضروری قرار بگیرند و از اول آذرماه منعی برای فعالیت نداشته باشند.

رضا الفت‌نسب،عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در مورد این جلسه گفت: «وزیرارتباطات با توجه به حساسیت موضوع و بحث کرونا‌ جلسه‌ای با حضور اتحادیه و سازمان نظام صنفی و تشکل‌ها و اصناف برگزار کرد. در این جلسه دوستان از وزارت ارتباطات گزارش‌هایی ارائه کردند که در این مدت چه اقداماتی برای کسب‌وکارها انجام داده‌اند. ما هم با توجه به تجربه‌ای که در محدودیت‌های ابتدای سال داشتیم، مشکلات کسب‌وکارها را گفتیم و اعلام کردیم که ممکن است در این تعطیلات کسب‌وکارهای اینترنتی دوباره آسیب ببینند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کسب و کارها در دوران قرنطینه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر