;
coinex

هدف چین از انتقال خاک ماه به زمین چیست؟

فردا ماه نورد چانگ ای 5 به فضا پرتا میشود. ماموریت این ماه نورد انتقال خاک ماه به زمین است. اما هدف چین از انتقال خاک ماه به زمین چیست؟

ماموریت ماه نورد مذکور انتقال بخش هایی از خاک ماه به زمین است. آخرین ماموریت مشابه به سال ۱۹۷۶ میلادی، ۴۴ سال پیش برمی‌گردد که شوروی ماه‌نورد لونا۲۴ را فرستاد.

اگر این عملیات چین موفق شود، این کشور بعد از آمریکا و شوروی، سومین کشوری خواهد بود که توانسته خاک ماه را به زمین بیاورد.

هدف چین از انتقال خاک ماه به زمین چیست؟

سفینه چانگ‌ای-۵، که نامش را از خدای باستانی ماه در فرهنگی چین گرفته، با یک موشک لانگ‌مارچ ۵ پرتاب می‌شود.چین برای نخستین‌بار می‌خواهد خاک ماه را به زمین بیاورد. پیش‌تر در دهه ۱۹۷۰ میلادی، نیم قرن پیش، آمریکا و شوروی توانسته بودند چنین کاری کنند.

چین قصد دارد در این عملیات دو کیلوگرم از منطقه‌ای در ماه که تا کنون کاوش نشده، نمونه‌برداری کند. این منطقه به نام “اقیانوس طوفان‌ها” شناخته می‌شود.

هدف چین از انتقال خاک ماه به زمین چیست؟

در عملیات شوروی در سال ۱۹۷۶ میلادی، ۱۷۰ گرم از خاک ماه را به زمین آوردند و در عملیات آپولو که آمریکا انجام داد، ۳۸۲ کیلوگرم سنگ و خاک ماه را آوردند.

کارشناسان امیدوار اند که عملیات چانگ‌ای-۵ موفق شود تا بتوانند دریابند که آتش‌فشان‌های ماه تا چه‌وقت فعال بوده‌اند.

چین اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ توانست ماه‌نوردش را روی ماه فرود بیاورد و هدفش این بوده که ظرف یک دهه از ماه نمونه‌برداری کند و به زمین بیاورد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پروژه چین برای انتقال خاک ماه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر