;
coinex

کمبود سیگار در بازار ؛‌ موضوع سهمیه بندی سیگار چقدر جدی است؟

با وجود اینکه مدیرعامل شرکت دخانیات این ادعا را رد ‌می‌کند، برخی واحدهای صنفی از کمبود سیگار در بازار و سهمیه بندی سیگار میگویند. با ما باشید.

بنا بر بررسی ها به نظر میرسد فروش سیگار از سوی برخی از تولیدکنندگان به حالت سهمیه بندی درآمده است. به این معنا که برخی واحدهای صنعتی سیگارهای تولید شده را پیش فروش می‌کنند و با دریافت وثیقه از عمده‌فروشان سیگار ماه‌های آینده بنکداران را تامین می‌کنند.

همین اقدام باعث شده نیاز روز در بازار افزایش یابد و برخی برندهای سیگار حتی در سطح خرده‌فروشی موجود نباشد.

برخی خبرها حکیات از مشکلات مالی شرکت ملی دخانیات ایران دارد که برای فروش محصولات خود از بنکداران وثیقه دریافت میکند. یعنی اگر یک بنکدار سالیانه 200 میلیارد تومان درخواست سیگار داشته باشد باید 20 میلیارد تومان این پول را در خزانه این شرکت‌ها بلوکه کند. چنانچه این اتفاق نیفتد، شرکت‌های سهامدار به بنکداران جنس نمی‌فروشند.

کمبود سیگار در بازار ؛ آیا سهمیه بندی سیگار جدی است؟

«سهمیه‌بندی سیگار در بازار» در حالی مطرح می‌‎شود که مدیر عامل شرکت دخانیات ایران این ادعا را رد می‌کند. به گفته مدیر عامل شرکت دخانیات ایران سیگار به همان اندازه که سیگار تولید می‌شود به همان میزان هم سیگار بین عاملین کل کشور توزیع می‌شود.

کمبود سیگار در بازار

سیاوش افضلی می‌گوید: تولید سیگار نسبت به سال گذشته افزایش یافته و تولید برخی از برندها تا 40 درصد هم بیشتر شده است. اما او وجود مشکل در این حوزه را رد نمی‌کند و می‌گوید: «یکی از مشکلات اساسی کمبود مواد اولیه سیگار است. مشکلی که گریبان‌گیر تمام صنایع است. مواد اولیه سیگار از برخی از کشورهای آسیایی و اروپایی وارد کشور می‌شود اما از آمریکا توتون وارد کشور نمی‌شود.»

هر چند برخی از بنکداران سیگار مدعی هستند که برای خرید سیگار باید بخشی از پول آنها به مدت چند ماه در شرکت ملی دخانیات بلوکه شود تا افراد بتوانند به راحتی سیگار بخرند اما افضلی در این رابطه می‌گوید: وضعیت تولید سیگار تا پایان سال بهتر از نیمه نخست سال می‌شود. اینکه برخی از بنکداران می‌گویند بخشی از پول خرید سیگار در شرکت ملی دخانیات بلوکه می‌شود، چنین نیست. در شرکت ملی دخانیات ابتدا فاکتور صادر می‌‌شود و بعد به اندازه میزان سفارش‌ها پول گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کمبود سیگار در بازار چیست؟ آیا موضوع سهمیه بندی سیگار را جدی میدانید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر