;
coinex

ورود خورشید به سیکل جدید ؛ روزهای داغتری در پیش است؟

دانشمندان از ورود خورشید به سیکل جدید خبر داده اند، این چرخه می‌تواند یکی از قدرتمندترین چرخه‌های تابه‌حال ثبت شده باشد. اما آیا روزهای گرمتر در پیش است؟

خورشید احتمالا در یکی از پرمشغله‌ترین روزگاران خود به سر می‌برد. مطابق با پیش‌بینی جدید، فعالیت چرخه جدید خورشیدی می‌تواند یکی از قدرتمندترین چرخه‌هایی باشد که ما تا به حال مشاهده کرده‌ایم.

این یافته جدید لزوما در تضاد با پیش‌بینی ناسا درباره وضعیت آب و هوایی خورشید نیست، بلکه بیشتر در تایید نظریه‌ای است که سالیان سال داشمندان بر روی آن کار کرده و این نتیجه رسیده بودند که فعالیت چرخه خورشیدی افزایش خواهد داشت.

ورود خورشید به سیکل جدید

«اسکات مکینتاش» یکی از اعضا مرکز ملی تحقیقات جوی آمریکا دراینباره می‌گوید: « دانشمندان همواره در طول سالیان تلاش می‌کردند که به پیش‌بینی  مدت و قدرت چرخه‌های خورشیدی بپردازند، چراکه ما همچنان از فهم بنیادین مکانیسم چرخه‌های خورشیدی عاجز هستیم. اگر پیش‌بینی‌های ما دراین باره صحیح از آب درآید، ما شواهدی خواهیم داشت که چارچوب درک ما را از فعالیت‌های درونی ماشین مغناطیسی خورشید  تصدیق خواهد کرد.»

ورود خورشید به سیکل جدید

مراحل فعالیت خورشید معمولا بسیار متغیر است و فعالیت چرخه‌های آن در اتصال با میدان مغناطیسی است.

هر 11 سال قطب‌های خورشید جا به جا می‌شوند به این معنا که جنوب آن به شمال و شمال آن به جنوب تبدیل می‌شود. همچنان مشخص نیست که چه چیزی محرک این چرخه می‌باشد، آن چه ما می‌دانیم صرفا آن است که دقیقا هنگامی قطب‌ها جایشان را با یکدیگر تعویض می‌کنند که میدان مغناطیسی در ضعیف‌ترین حالت خود است. بنابراین آنچه مسلم است این واقعیت است که کنترل‌کننده فعالیت چرخه‌های خورشیدی میدان مغناطیسی آن می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ورود خورشید به سیکل جدید چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر