;
coinex

کارگردانان زن هالیوود در 2021 رکورد زدند

آمار جدید حکایت از این دارد که در حوزه کارگردانی و تولید فیلم های مطرح سال، کارگردانان زن هالیوود در 2021 رکورد زدند. با ما در ادامه خبر همراه باشید.

دانشگاه ایالتی سن دیگو که محل انجام گرفتن این تحقیقات با محوریت زنان در سینما و تلویزیون بوده است تأیید کرده که زنان بیش از هر زمان دیگری در سال 2020 سهم کارگردانی فیلم ها را داشته اند.

طبق آمار، ۱۶ درصد از ۱۰۰ فیلم پرفروش ۲۰۲۰ توسط یک زن کارگردانی شده‌اند. تحقیقاتی مشابه در سال ۲۰۱۹ صورت گرفت که این رقم را تنها ۱۲ درصد و در سال ۲۰۱۸ تنها ۴ درصد نشان می‌داد.

دکتر مارتا لوزن (Dr. Martha Lauzen) تحقیقاتی مشابه را برای ۲۰ سال گذشته انجام داده است؛ طبق شرایط خاص پیش‌آمده در سال ۲۰۲۰، دکتر لوزن همچنین بررسی را بر روی چارت “۲۰ فیلم پربیننده‌ای که در خانه تماشا شده‌اند” از رسانه‌های سرگرمی دیجیتالی (سرویس‌های استریمی) مختلف انجام داده است که نشان می‌دهد ۱۹ درصد کارگردانان، نویسندگان، تهیه‌کنندگان اجرایی، تهیه‌کنندگان، تدوینگران و فیلم‌برداران حاضر در فیلم‌های این لیست زن بوده‌اند.

کارگردانان زن هالیوود در 2021 رکورد زدند

البته 2020 سال متفاوتی بود که در آن به دلیل شیوع کرونا صنعت سینما برای ماه‌ها دچار رکود شد و بسیاری از بهترین فیلم های سال به بهترین فیلم های 2021 بدل شدند.

بحران امسال همچنین باعث شد اکران برخی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های ساخت کارگردانان زن از جمله فیلم بیوه سیاه از کیت شورتلند، به عنوان یکی از بهترین فیلم های مارول در سال 2021 به سال ۲۰۲۱ موکول شود.

با این حال در سال ۲۰۲۰، ژائو فیلم سرزمین آواره ها که شیر طلایی جشنواره ونیز را برد و یکی از بخت‌ها برای اسکار بهترین فیلم سال است را کارگردانی کرد و دیگر فیلمسازان زن چون کتی یان (کارگردان پرندگان شکاری) و پتی جنکینز (کارگردان زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴) هدایت برخی از مطرح‌ترین فیلم‌های سال را برعهده داشتند. که همگی در زمره بهترین فیلم های اکشن 2021 قرار دارند و میتوانند از نامزدهای احتمالی اسکار 2021 باشند.

کارگردانان زن هالیوود در 2021 رکورد زدند

این پژوهش منتشر شده دو دهه است که با نظارت مارتا لوزن رئیس مرکز مطالعات زنان دربخش فیلم و تلویزیون انجام می‌شود.

لوزن با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: خبر خوب این است که برای دو سال متوالی شاهد رشد جایگاه زنان کارگردان بوده‌ایم. این امر الگوی تاریخی اخیر که به موجب آن آمار حضور زنان یک سال بالا و سال بعد پایین می‌رفت را شکست. خبر بد این که هنوز ۸۰ درصد فیلم‌های مطرح، کارگردان زن ندارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کارگردانان زن هالیوود چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر