;
coinex

مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس (Edge S) یا موتو جی 100 (Moto G100)

موتورولا اج اس به عنوان نخستین گوشی هوشمند دنیا مجهز به پردازنده اسنپدراگون 870 معرفی شد. با ما در مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس همراه باشید.

کمپانی موتورولا یک برند شناخته شده در دنیای تکنولوژی است که از سالها پیش یک بخش تولید گوشی نیز داشته است. شاید گوشی های ساده با دکمه فیزیکی این برند را به یاد داشته باشید که در زمان سلطنت نوکیا بر بازار گوشی های اینچنینی عرضه میشدند.

حالا اما موتورولا از آن دوران فاصله گرفته و همگام با سایر برندهای تولید اسمارتفون ها، چندسالی است که محصولات هوشمند قابل توجهی روانه بازارها میکند. به تازگی محصول جدید موتورولا با نام تجاری موتورولا اج اس روانه بازار شده و ما در این گفتار قصد داریم به بررسی مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس بپردازیم.

مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس (Edge S) یا موتو جی 100 (Moto G100)

موتورولا طی چند سال اخیر عموما در بازار گوشی های میان رده شناخته شده بود. این را از قیمت بهترین گوشی های موتورولا میتوان فهمید که در زمره بهترین گوشی های میان رده 2021 قرار میگیرد. اما همانطور که پیش از این هم گفته بودیم این کمپانی نیز به مانند سایر برندهای مطرح در این حوزه میکوشد جایی برای خود در میان برترین ها باز کند و به تدریج سعی در ارتقای مشخصات محصولات خود دارد.

اخیرا جدیدترین محصول موتورولا با نام موتورولا اج اس به عنوان اولین گوشی با پردازنده اسنپدراگون 870 به بازار عرضه شده که در این گفتار به بررسی مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس خواهیم پرداخت. در بررسی یکی از بهترین گوشی های 2021 با ما همراه باشید.

مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس

پیش از رونمایی رسمی و آگاهی ما از مشخصات فنی موتورولا اج اس تصاویر واقعی گوشی Motorola Edge S به بیرون درز کرد که از مشخصات فنی موتورولا اج اس نیز اطلاعاتی به ما داد. همزمان، نتایج بنچمارک موتورولا اج اس هم منتشر شد تا علاوه بر مشخصات فنی موتورولا Edge S از آمدن یک موبایل قدرتمند خبر بدهد.

آنطور که از این افشای این اطلاعات مرتبط با مشخصات فنی موتورولا Edge S مشخص شد، این گوشی با تراشه اسنپدراگون 870 معرفی میشود. این اطلاعات که توسط مدیرکل شاخه موبایل لنوو (کمپانی مادر موتورولا) منتشر شد که در حقیقت کارنامه موتورولا اج اس در بنچمارک انتوتو بود.

مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس (Edge S) یا موتو جی 100 (Moto G100)

بر اساس مشخصات فنی موتورولا Edge S افشا شده این گوشی در آزمون CPU حدود 190 هزار امتیاز، در تست GPU بیش از 290 هزار امتیاز، در تست حافظه بیش از 103 هزار امتیاز و برای تجربه کاربری، حدود 97 هزار امتیاز به دست آورده است.

امتیاز این گوشی در بنچمارک انتوتو برابر با 679860 است که برای پردازنده ای مانند اسنپدراگون 870 عدد خوبی به شمار می آید. البته باید در نظر داشت که این پردازنده یک پله از اسنپدراگون 888 عقب تر بوده و قیمت کمتری دارد.

نکته قابل توجه این است که هر دو این پردازنده ها شباهت زیادی با یکدیگر دارند. همچنین مدل 870 را می توان یک نسخه اورکلاک شده از پردازنده 865 پلاس بدانیم. در نتیجه از یک طرف نمی‌توان آن را یک پردازنده پرچمدار واقعی دانست اما از طرفی می تواند یک رقیب جدی برای دیگر رقیبان میدان باشد.

به گفته مدیر کل شرکت لنوو، موتورولا اج اس از رابط بهبود یافته Moto UI استفاده خواهد کرد. در مجموع، این امتیازات به حدود 680 هزار می‌رسند؛ یعنی حتی بیشتر از گوشی‌هایی مانند شیائومی می 10 اولترا و ویوو آیکو 5 که مجهز به اسنپدراگون 865 هستند. این عملکرد از مشخصات فنی موتورولا Edge S خیره کننده است.

مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس (Edge S) یا موتو جی 100 (Moto G100)

مدتی پس از این شرکت موتورولا با نمایش یک تیزر نوید رونمایی از یک گوشی پرچمدار را داد.  از این تیزر درباره مشخصات فنی موتورولا Edge S چنین برمیاید که این گوشی از جدیدترین پردازنده شرکت کوالکام، رم توربو LPDDR5 و UFS 3.1 استفاده کند.

فناوری جدیدی که در رم این گوشی به کار رفته، باعث می شود تا انتقال اطلاعات تا 72 درصد سریعتر انجام شود. علاوه بر این، فناوری UFS 3.1 باعث می شود تا سرعت نوشتن اطلاعات روی حافظه دستگاه تا 700 مگابایت بر ثانیه ارتقا پیدا کرده و دوام بیشتری داشته باشد. همچنین راندمان کلی نیز تا 25 درصد افزایش می یابد که مشخصات فنی موتورولا اج اس را در سطح برترین های بازار قرار میدهد.

سخت افزار: مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس

مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس (Edge S) یا موتو جی 100 (Moto G100)

یکی از جذاب ترین و موردانتظارترین بخش ها در مشخصات فنی موتو جی 100 را بخش سخت افزار آن تشکیل میدهد. این گوشی که حالا مطابق با انتظار در بازار چین عرضه شده از یک سخت افزار قدرتمند بهره گیری میکند.

همانطور که شایعات از مشخصات فنی موتورولا اج اس حکایت داشت، این محصول نخستین گوشی هوشمند دنیا با پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون 870 کوالکام (Qualcomm Snapdragon 870) محسوب می‌شود.

اسنپدراگون 870، نسخه‌ی بهبود یافته‌ اسنپدراگون 865 پلاس، با لیتوگرافی هفت ‌نانومتری ساخته شده است که هشت هسته‌ دارد و یکی از آن‌ها Cortex-A78 با سرعت کلاک 3/2 گیگاهرتز است. این بیشترین سرعت کلاک هسته‌های پردازشی در دنیای گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌آید و میتواند مشخصات فنی موتورولا اج اس در رده قدرتمندترین محصولات موجود در بازار قرار دهد.

مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس (Edge S) یا موتو جی 100 (Moto G100)

از سایر مشخصات فنی موتو جی 100 باید به شبکه‌ی 5G و شش یا هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 اشاره کرد. مدل 256 گیگابایتی گوشی را فقط با هشت گیگابایت حافظه‌ی رم می‌توان ‌تهیه کرد.

نمایشگر: مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس

مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس (Edge S) یا موتو جی 100 (Moto G100)

بخش مهم دیگری از مشخصات فنی موتو جی 100 مربوط به نمایشگر است. همان‌طور که در تصاویر می‌بینید برخلاف نام اج خبری از خمیدگی صفحه‌نمایش نیست. این گوشی به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی از دسته پنل های IPS LCD تجهیز شده که از نرخ رفرش ریت 90 و تراکم پیکسلی 1080 در 2520 بهره میبرد. این نمایشگر همچنین از محتواهای استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند.

قسمت فوقانی این نمایشگر بزرگ از دوربین دوگانه سلفی مشتمل بر سنسورهای 16 و 8 مگاپیکسلی میزبانی میکند. حسگر هشت مگاپیکسلی در پشت لنز فوق‌عریض جای گرفته است. حسگر اثر‌انگشت در لبه‌ی گوشی قرار دارد و از‌آنجاکه موتورلا اج اس به صفحه‌نمایش OLED مجهز نیست، از حسگر اثر‌انگشت درون‌صفحه‌ای هم خبری نیست.

دوربین : مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس

مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس (Edge S) یا موتو جی 100 (Moto G100)

بخش دوربین از قسمت های مهم در مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس است. در مورد این محصول جدید و در بدنه شیشه‌ای این گوشی چیدمان 4 گانه دوربین مربعی را می‌توان مشاهده کرد. حسگر دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی است و لنزی با دیافراگم f/1.7 دارد که می‌تواند ویدئوهای 6K را با نرخ 30 فریم‌ بر ثانیه ضبط کند.

حسگر دوربین دوم 16 مگاپیکسلی است و لنز فوق‌عریض دارد و از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) پشتیبانی می‌کند. دوربین سوم موتورولا اج اس حسگر 2 مگاپیکسلی عمق‌سنج با سیستم فوکوس ثابت دارد و حسگر چهارم نیز در دسته‌ی حسگرهای مدت‌پرواز (ToF) جای می‌گیرد.

باتری و سایر مشخصات : مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس

مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس (Edge S) یا موتو جی 100 (Moto G100)

باقی مانده مشخصات فنی و قیمت موتورولا شامل بحث از باتری گوشی موتورولا اج اس 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع سیمی 20 وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی به‌لطف بهره‌مندی از گواهی IP52 در‌برابر پاشش آب مقاوم است و از جک 3.5 میلی‌متری هدفون بهره می‌برد که این روزها گوشی های زیادی از آن محروم اند.

البته به نظر میرسد مقاومت موتورولا در برابر جریان قالب به عدم حذف جک 3.5 میلیمتری محدود نیست چراکه آنطور که از لیست قیمت موتورولا Edge S مشخص شده این محصول به همراه شارژر 20 واتی در جعبه و کابل و قاب محافظ عرضه میشود. علاوه بر این یک محافظ صفحه از پیش نصب شده با این گوشی عرضه میشود.

قیمت موتورولا Edge S : مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس

در پایان شاید مهمترین بحث به قیمت موتورولا Edge S مربوط باشد. در این باره باید گفت پیش‌فروش موتورولا اج اس در چین از دیروز آغاز شده است و عرضه‌ آن در این کشور از 3 فوریه‌ 2021 مقارن با 15 بهمن 1399 آغاز خواهد شد.

قیمت موتورولا Edge S بسته به مدل متفاوت است. مدل زمردی ‌رنگ گوشی موتورولا اج S موسوم ‌به Emerald Light با قیمت پایه‌ی 1999 یوآن (309 دلار) برای نسخه ای مجهز به 6 گیگابایت حافظه‌ی رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌شود.

قیمت موتورولا Edge S در دومین نسخه گوشی با 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی 2399 یوآن (371 دلار) است و قوی ‌ترین نسخه با 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی 2799 یوآن (432 دلار) قیمت دارد.

حالا که موتورولا اج اس معرفی شد، کم کم فهرست گوشی های سال 2021 دارد شکل و شمایل درستی به خود میگیرد. پیش از سری گلکسی اس 21 شامل گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا به عنوان بهترین گوشی های سامسونگ 2021 رونمایی شده بودند. علاوه بر این ها این کمپانی از گلکسی A32 نیز رونمایی به عمل آورده که اگر جزو بهترین گوشی های 5G در سال 2021 نباشد از جمله ارزان ترین گوشی های 5G دنیاست. البته که بی صبرانه منتظر عرضه جدیدترین و بهترین گوشی های سری M سامسونگ نیز هستیم.

کمپانی شیائومی نیز پیش از سامسونگ با عرضه شیائومی می 11 به عنوان یکی از بهترین گوشی های شیائومی 2021 به استقبال سال جدید آمده بود و آنطور که خبرها حاکی است فاصله چندانی با رونمایی از شیائومی ردمی کی 40 نداریم.

فراتر از این ها در سال جدید برای عرضه بهترین گوشی های هواوی 2021 نیز لحظه شماری میکنیم. خصوصا که حالا زیربرند سابق هوآوی یعنی آنر نیز با عرضه آنر وی 40 به شکل قدرتمندانه ای وارد عرصه شده و میتواند کار را برای سایرین پیچیده کند.

علاوه بر این ها سال جدید در دنیای اسمارتفون ها با حضور وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو به عنوان بهترین گوشی های وان پلاس میتواند جذابیت دو چندانی داشته باشد. به طور خاص بهترین گوشی های چینی 2021 در سال جدید میتوانند ما را شگفت زده کنند.

به علاوه گیمرها نباید بهترین گوشی های گیمینگ 2021 را از دست بدهند. همچنین بهترین دوربین گوشی 2021 برای علاقه مندان به عکاسی و بهترین گوشی های ضد آب دنیا نیز خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مشخصات فنی و قیمت موتورولا اج اس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر