;
coinex

بهترین فیلم های مورگان فریمن ؛‌ ستاره محبوب هالیوود!

مورگان فریمن به واقع از محبوترین و موفقترین بازیگران سینمای هالیوود است. در این گفتار از تکراتو به معرفی بهترین فیلم های مورگان فریمن خواهیم پرداخت.

کمتر کسی با ذره ای آشنایی با دنیای هالیوود ممکن است مورگان فریمن را نشناسد. ستاره محبوب هالیوودی طی سالها نه! دهه های اخیر از موفق ترین و مهمترین بازیگران سینمای هالیوود بوده است.

او طی سالهای فعالیت خود موفقیت های زیادی کسب کرده است و به چهره ای شناخته شده در دنیای هنر هفتم بدل گشته که حتی حضورهای کوتاه مدت و افتخاری اش به هر عنوانی اعتبار و موفقیت میبخشد. فریمن طی پنج دهه فعالیت هنری توانسته 33 جایزه مختلف من جمله اسکار و گلدن گلوب را از آن خود کند.

امروز در تکراتو ضمن یک بررسی اجمالی از کارنامه این چهره سرشناس به معرفی فهرستی از بهترین فیلم های مورگان فریمن خواهیم پرداخت. پس با ما در بهترین فیلم های مورگان فریمن همراه باشید.

بهترین فیلم های مورگان فریمن ؛‌ ستاره محبوب هالیوود!

مورگان فریمن متولد شهر ممفیس در ایالت تنسی آمریکاست. مادر وی نظافتچی و پدرش یک آرایشگر بود.  او در 9 سالگی و ضمن ایفای نقش در مراسم های نمایش مدرسه، دوران بازیگری خود را نیز آغاز کرد. او در اقدامی عجیب، بورسیه دانشگاه ایالتی جکسون را که در زمینه بازیگری به وی اعطا شده بود نپذیرفت و به جای آن شروع به خدمت در نیروی هوایی آمریکا به عنوان متخصص راداری کرد.

فریمن که احتمالا بسیاری از ما او را در نقش های مختلفی دیده ایم، عموما نقش های مکمل را بازی کرده و اتفاقا محبوبیت و موفقیت او هم تا حد زیادی از بابت همین نقش هاست.

امروزه مورگان فریمن یک نام شناخته شده و معتبر برای هر تولید سینمایی است. در همین رابطه و در این گفتار از تکراتو به معرفی بهترین فیلم های مورگان فریمن خواهیم پرداخت. با ما باشید.

رانندگی برای خانم دیزی (Driving Miss Daisy)

رانندگی برای خانم دیزی (Driving Miss Daisy)
بهترین فیلم مورگان فریمن
  • کارگردان: بروس برسفورد
  • امتیاز درimdb: هفت و چهار (7.4)
  • سال اکران: 1989

رانندگی برای خانم دیزی اثری به کارگردانی بروس برسفورد است که هم تحسین منتقدین و هم نظر مثبت مخاطبان را برانگیخت. این فیلم در مراسم اسکار سال 1989 در چهار بخش از جمله بهترین فیلم موفق به کسب جایزه شد.

بازیگران اصلی فیلم رانندگی برای خانم دیزی عبارت‌اند از: مورگان فریمن، جسیکا تندی، دن آیکروید، استر رول و پتی لوپن. فیلم رانندگی برای خانم دیزی با بودجه 7.5 میلیون دلاری تولید شد و حدود 145 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

این فیلم به رابطه بین یک زن یهودی و راننده‌اش در یک دوره زمانی 25 ساله می‌پردازد. خانم دیزی قادر به رانندگی نیست و پسرش اصرار دارد که برای وی راننده‌ای استخدام کند. با این حال، خانم دیزی حاضر نیست به این امر تن دهد و اجازه نمی‌دهد که راننده استخدام‌ شده برایش رانندگی کند. ولی پس از چندی، راننده جای خود را در دل خانم دیزی باز می‌کند.

نابخشوده (Unforgiven)

نابخشوده (Unforgiven)
بهترین فیلم مورگان فریمن
  • کارگردان: کلینت ایستوود
  • امتیاز درimdb: هشت و دو (8.2)
  • سال اکران: 1992

یکی از بهترین فیلم های مورگان فریمن باید نابخشوده باشد که محصول سال 1992 و به کارگردانی کلینت ایستوود است. این فیلم به موفقیت های زیادی دست پیدا کرد و علاوه بر تحسین منتقدین، در گیشه نیز فروش خوبی را تجربه کرد.  فیلم نابخشوده در 9 بخش نامزد دریافت جایزه اسکار بود که در 4 بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین تدوین این جایزه را کسب کرد.

به جز مورگان فریمن باید به کلینت ایستوود، جین هکمن، ریچارد هریس و لاکلین مونرو  به عنوان ستارگانی اشاره کرد که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. فیلم نابخشوده با بودجه 14.4 میلیون دلاری تولید شد و حدود 159 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

داستان فیلم از این قرار است که در سال 1880 در ایالت وایومینگ، زنی روسپی توسط دو گاوچران مجروح شده و از ریخت می‌افتد. کلانتر شهر تنها به جریمه کردنشان اکتفا می‌کند. اما دوستان زن برای کسی که بتواند انتقامش را بگیرد هزار دلار جایزه می‌گذارند. ویلیام مانی هفت تیرکش که توبه کرده ولی هنوز گذشته زشتش عذابش می‌دهد به کمک دوست قدیمی‌اش و یک مرد جوان آخرین کار خود را شروع می‌کند.

رستگاری در شاوشنک (The Shawshank Redemption)

رستگاری در شاوشنک (The Shawshank Redemption)
بهترین فیلم مورگان فریمن
  • کارگردان: فرانک دارابونت
  • نمره در imdb: نه و سه (9.3)
  • سال اکران: 1995

رستگاری در شاوشنک نه فقط یکی از بهترین فیلم های مورگان فریمن که از بهترین های تاریخ هالیوود است. فیلمی به کارگردانی فرانک دارابونت و بر اساس داستان کوتاهی به نام ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنک اثر استیون کینگ. این فیلم پس از اکران با تحسین فراوان منتقدین سرشناس مواجه شد و اگر به imdb اعتقاد داشته باشید باید بدانید که در لیست 250 فیلم برتر این مرجع معتبر این اثر در رتبه 1 قرار دارد.

البته از داستان های جالب آن بدون شک کاندیداتوری آن در 7 بخش اسکار سال 1995 است که در نهایت هیچکدام از آنها نصیب این اثر نشد. تیم رابینز، مورگان فریمن ،باب گانتون، ویلیام سادلر، کلنسی براون، گیل بیلاز و جیمز ویتمور از جمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند. فیلم رستگاری در شاوشنک با بودجه 25 میلیون دلار تولید شد و حدود 28 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

داستان این فیلم از این قرار است که اندی دوفرین بانکدار جوانی است که به جرم قتل همسر و معشوقه پنهانی اش به حبس ابد در زندان ایالتی شاوشنک محکوم شده است. وی تاکید می‌کند که این جرمی است که مرتکب نشده، ولی قاضی تشخیص می‌دهد که او گناهکار است. او سال‌ های متعددی را در این زندان می‌گذراند در حالی که تنها سرگرمی‌اش دست ‌و پنجه نرم کردن با افرادی از پایین‌ترین طبقه جامعه است؛ کسانی مثل قاتل ‌ها که مدام او را آزار و اذیت می‌کنند. آلیس بوید ردینگ یکی از زندانی‌های سیاه‌پوست و راوی داستان است که به این مشهور است که می‌تواند هر چیزی را در زندان فراهم کند. او کسی است که اندی بعد از چند ماه بیش از دو کلام با او صحبت می‌کند و از او یک نوع چکش مخصوص می‌خواهد.

هفت (Se7en)

هفت (Se7en)
بهترین فیلم مورگان فریمن
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • نمره در imdb: هشت و شش (8.6)
  • سال اکران: 1995

وقتی بحث بهترین فیلم های مورگان فریمن باشد نمیتوان از هفت یادی نکرد. فیلمی به کارگردانی دیوید فینچر که در سال 1995 اکران شده است. این فیلم علاوه ‌بر جلب نظرات مثبت منتقدین، موفق به جذب مخاطبان در سالن ‌های سینما شد و فروش خوبی را برای خود ثبت کرد.

علاوه بر مورگان فریمن، بازیگرانی چون برد پیت، گوئینت پالترو، رونالد لی ارمی، جان کریستوفر مگ گینلی و کوین اسپیسی در این اثر به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم با بودجه 30 میلیون دلاری تولید و حدود 327 میلیون فروش داشته است.

داستان از این قرار است که دیوید میلز، که به تازگی انتقالی گرفته و ویلیام سامرست، که به‌زودی بازنشسته می‌شود هر دو کارآگاه‌های جنایی هستند که عمیقا درگیر پرونده یک قاتل سریالی دگرآزار می‌شوند. قاتلی که قتل‌ های خود را به دقت بر طبق هفت گناه کبیره طرح‌ریزی کرده ‌است: شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت.

عزیز میلیون دلاری (Million Dollar Baby)

عزیز میلیون دلاری (Million Dollar Baby)
بهترین فیلم مورگان فریمن
  • کارگردان: کلینت ایستوود
  • نمره در imdb: هشت و یک (8.1)
  • سال اکران: 2004

این فیلم به کارگردانی کلینت ایستوود که پس از اکران مورد تحسین منتقدین زیادی قرار گرفت نیز از جمله بهترین فیلم های مورگان فریمن است که موفقیت های زیادی کسب کرد.

فیلم عزیز میلیون دلاری با بودجه 30 میلیون دلاری تولید و بیش از 216 میلیون دلار فروش داشت. هیلاری سوانک،‌ کلینت ایستوود، مورگان فریمن، جی باروشل، مایک کولتر، برایان اف. اوبرن، مارگو مارتیندال و ریکی لیندهوم از مهمترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. عزیز میلیون دلاری در مراسم اسکار سال 2005 جایزه‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش اول را کسب کرد.

داستان از این قرار است که مگی فیتزجرالد دختری که در 32 سالگی خانه را ترک کرده در شهری به نام اوزارک در میزوری به عنوان پیش خدمت رستورا مشغول به کار است. او با اصرار فراوان تلاش می‌کند فرانکی دان یک مربی موفق که بوکسورهای سرشناسی را معرفی کرده ‌است، متقاعد ‌کند تا به او شیوه مسابقه را بیاموزد و او را نیز تبدیل به یک قهرمان کند. فرانکی در ابتدا او را به دو علت؛ یکی به خاطر سن بالای او و دیگری به خاطر زن بودنش، نمی‌پذیرد. سرسختی مگی باعث می‌شود که فرانکی بالاخره او را بپذیرد و در ادامه مگی آنقدر سخت تمرین می‌کند که راهی مسابقه قهرمانی جهان می‌شود.

تحت تعقیب (Wanted)

تحت تعقیب (Wanted)
بهترین فیلم مورگان فریمن
  • کارگردان: تیمور بکمامبتوف
  • امتیاز درimdb: شش و هفت (6.7)
  • سال اکران: 2008

برداشتی از کمیکی به همین نام اثر مارک میلر و به کارگردانی تیمور بکمامبتوف که از بهترین فیلم های مورگان فریمن است که برخلاف نظرات منفی منتقدان، در جلب نظر مثبت مخاطبان موفق عمل کرد.

جیمز مک‌آووی، آنجلینا جولی و کریس پرت مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. فیلم تحت تعقیب با بودجه 75 میلیون دلاری تولید شد و بیش از 340 میلیون دلار فروش داشت.

ماجرای تحت تعقیب از این قرار است که ویزلی گیبسون جوان بدشانسی است که دوست دخترش به او خیانت کرده است. گیبسون در اداره ای کار میکند که در آنجا هم تحت فشار رفتارهای آزاردهنده رئیس خود است. اما این تمام ماجرا نیست و گیبسون به واسطه دختری به نام فاکس با گروه برادران آشنا میشود.

شکست‌ناپذیر (Invictus)

شکست‌ناپذیر (Invictus)

  • کارگردان: کلینت ایستوود
  • امتیاز درimdb: هفت و سه (7.3)
  • سال اکران: 2009

یک همکاری دیگر از ایستوود و مورگان فریمن که میتواند در شمار بهترین فیلم های مورگان فریمن قرار گیرد. داستان این فیلم بر اساس دو رمان بازی با دشمن: نلسون ماندلا و بازی که یک ملت را ساخت تولید شده است. ترکیب ایستوود فریمن هم نظر مثبت منقدین و هم فروش موفق فیلم را به دنبال داشت.

از بازیگران این فیلم به جز مورگان فریمن باید به مت دیمون و اسکات ایستوود اشاره کرد. فیلم شکست‌ناپذیر با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شد و حدود 122 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

در مراسم اسکار سال 2010 فیلم شکست ناپذیر در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد دریافت جایزه بود که موفق به دریافت هیچکدام نشد. خلاصه داستان این فیلم از این قرار است که نلسون ماندلا رهبر انتقلاب آفریقای جنوبی‌ست که می‌خواهد با استفاده از مسابقات جام جهانی راگبی 1995 وحدت بین مردم آفریقای جنوبی را محکم سازد. این در زمانی‌ست که او تازه از زندان آزاد شده و نژاد پرستی از بین رفته و مردم او را به عنوان رئیس جمهور برگزیده‌اند.

رد (RED)

رد (RED)
بهترین فیلم مورگان فریمن
  • کارگردان: روبرت شونتکه
  • امتیاز درimdb: هفت (7.0)
  • سال اکران: 2010

استقبال خوب مخاطبین از این فیلم که به کارگردانی روبرت شونتکه ساخته شد سبب شده تا آنرا در فهرست بهترین فیلم های مورگان فریمن قرار دهیم. البته به مانند تحت تعقیب این اثر هم نظر مثبت منتقدین را جلب نکرد ولی در نظر مخاطبین خوب عمل کرده است.

از جمله بازیگران آن میتوان به بروس ویلیس، مری-لوئیز پارکر، جان مالکوویچ، هلن میرن، کارل اوربان و میشل نولدن اشاره کرد. فیلم رد که با بودجه 58 میلیون دلاری تولید شده بود، توانست حدود 199 میلیون دلار فروش داشته باشد.

در خلاصه داستان این فیلم میخوانیم: فرانک موسس پی می‌برد جانش در خطر قرار دارد و عده‌ای می‌خواهند او را بکشند. او تصمیم می‌گیرد همراه با سارا که معشوقه‌اش است فرار کند. اما سارا که نمی‌داند جانش در خطر است و فرانک مامور سیا بوده ‌است مقاومت می‌کند و فرانک مجبور می‌شود دهان و دست‌های او را ببندد و او را با زور با خود ببرد. او پس از تحقیق می‌فهمد گروهی که به دنبال او هستند چندی قبل یک خبرنگار را کشته‌اند. او می‌فهمد این خبرنگار روی عملیاتی که سال‌ها قبل در گواتمالا انجام داده کار می‌کرده و تمام کسانی که در این عملیات شرکت داشته‌اند کشته می‌شوند.

فراموشی (Oblivion)

فراموشی (Oblivion)

  • کارگردان: جوزف کوشینسکی
  • امتیاز درimdb : هفت (7.0)
  • سال اکران: 2013

فراموش به کارگردانی جوزف کوشینسکی از بهترین فیلم های مورگان فریمن است که در سال 2013 اکران شد و نظر مخاطبین را جلب کرد. از جمله بازیگران فیلم فراموشی میتوان به تام کروز، اولگا کوریلنکو، آندره‌آ ریسبرو، نیکولای کاستر والدو و ملیسا لیو اشاره کرد. فیلم فراموشی که با بودجه 120 میلیون دلاری تولید شده بود، بیش از 285 میلیون دلار فروش داشت.

داستان روایتی آخرالزمانی و مربوط به تسلط بیگانگان به زمین که در آن از شبیه سازی انسان ها استفاده شده است. داستان فیلم تا حد زیادی رازآلود است و اتفاقات آخر فیلم بیننده را متعجب میکند و به فکر فرو میبرد.

الیمپوس سقوط کرده است (Olympus Has Fallen)

الیمپوس سقوط کرده است (Olympus Has Fallen)
بهترین فیلم مورگان فریمن
  • کارگردان: آنتونی فوکوآ
  • امتیاز درimdb: هفت (7.0)
  • سال اکران: 2013

فیلمی به کارگردانی آنتونی فوکوآ که با نقدها و نظرات متفاوتی روبرو شد اما در جلب نظر مخاطبین خوب عمل کرد و از جمله بهترین فیلم های مورگان فریمن محسوب میشود.

از بازیگران این فیلم میتوان به جرارد باتلر، آرون اکهارت، آنجلا باست، رابرت فورستر، کول هاسر، اشلی جاد، ملیسا لئو، دیلان مک درموت، رادا میشل و ریک یان اشاره کرد. بعد از موفقیت این فیلم، دنباله‌ای نیز از آن با نام لندن سقوط کرده است در سال 2016 ساخته شد.

این فیلم با بودجه 70 میلیون دلاری ساخته شد و بیش از 160 میلیون دلار فروش داشت. داستان این فیلم از این قرار است که یک گروه تروریستی از کره شمالی با تجهیزات پیشرفته به کاخ سفید حمله می‌کنند و موفق می‌شوند تمام نگهبانان و محافظان را از پای درآورند. آن‌ها همچنین موفق می‌شوند به کمک عوامل نفوذی خودشان رئیس‌جمهور و سایر مقامات بلندمرتبه را گروگان بگیرند. اما یک مامور امنیتی به نام مایک بانینگ که موفق شده زنده بماند به مقابله با آنان برمی‌خیزد.

لوسی (Lucy)

لوسی (Lucy)
بهترین فیلم مورگان فریمن
  • کارگردان: لوک بسون
  • نمره در imdb: شش و چهار (6.4)
  • سال اکران: 2014

فیلم لوسی با داستان جذاب خود از جمله بهترین فیلم های مورگان فریمن است که توسط لوک بسون کارگردانی شده است. این فیلم همانطور که حدس میزدند با استقبال منتقدان مواجه نشد اما استقبال گسترده مخاطبان در سالن های سینما را در پی داشت.

اسکارلت جوهانسون، مورگان فریمن، عمرو واکد و چویی مین سیک مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند. فیلم لوسی با بودجه 40 میلیون دلاری تولید شد و حدود 463 میلیون دلار فروش داشت.

خلاصه داستان از این قرار است که لوسی یک زن 24 ساله آمریکایی است که در تایپه تایوان تحصیل و زندگی میکند. شریک زندگی او میخواهد یک محموله کیف را به وسیله او به دست مردی کره ای به نام جانگ برساند.

لوسی مخالفت میکند اما دوست پسرش به اجبار کیف را با دستنبند به کیف او میبندد و او را مجبور میکند تا کیف را به آقای جانگ برساند. لوسی بعد از دیدن افراد جانگ می‌فهمد آن‌ها یک باند خلافکار هستند و او را مجبور می‌کنند تا کیف را که درونش 4 بسته مواد آبی رنگ است باز کند. جانگ به لوسی پیشنهاد کار می‌دهد و لوسی قبول نمی‌کند، سپس افراد جانگ او را با ضربه‌ای بیهوش می‌کنند.

برای اطلاع از برنامه کاری فریمن سری به بهترین فیلم های 2021 بزنید. علاوه بر این دوستداران سینما در سال 2021 نباید بهترین فیلم های کره ای 2021، بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021، بهترین فیلم های اکشن 2021، بهترین فیلم های کمدی 2021، ترسناک ترین فیلم های 2021، بهترین انیمه های 2021 و بهترین انیمه های زمستان 2021 را از دست بدهند.

فراتر از این ها در ژانر ابرقهرمانی میتوانید سری به بهترین فیلم های مارول در سال 2021 و بهترین فیلم های دی سی 2021 بزنید که در زمره بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021 قرار دارند.

همچنین در سال جدید شاهد عناوین جذاب و جالب توجهی در میان بهترین انیمیشن های 2021 و بهترین فیلم های عاشقانه 2021 هستیم. آخرین اطلاعات از مراسم اسکار 2021 را نیز در بهرین فیلم های اسکار 2021 ببینید.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما بهترین فیلم مورگان فریمن کدام است؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر