;
coinex

آمار فروش گوشی در سال 2020 ؛ عملکرد فوق العاده شیائومی و ریلمی

در کنار IDC و کانالیز، کانترپوینت از دیگر مراجع معتبر مربوط به بررسی آمار فروش گوشی در سال 2020 است. با ما در بررسی گزارش کانترپوینت همراه باشید.

هرساله و در بازه های زمانی مختلف موسسات و نهادهای معتبر آمارگیری در ارتباط با فروش انواع محصولات هوشمند آمارهایی را منتشر میکنند. در حوزه اسمارتفون ها و بازار پرسود و البته پرتنوع آنها، جذابیت این آمارها دوچندان است.

هرساله نهادهای مختلف علاوه بر گزارش های ماهانه و فصلی خود، یک گزارش جامع پایان سال نیز در این باره منتشر میکنند. حالا قصد داریم گزارش یکی از همین نهادهای معتبر در این باره را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

آمار فروش گوشی در سال 2020 ؛ عملکرد فوق العاده شیائومی و ریلمی

در کنار IDC و کانالیز، کانترپوینت از دیگر موسسات معتبر آمارگیری و انتشار اطلاعات فروش اسمارتفون های هوشمند است که اخیرا گزارش پایان سال خود را به طور جامع منتشر کرده است.

این گزارش نیز تایید میکند که اپل همچنان در صدر فروش است، ولی از آنجایی که تعدادی از برندهای دیگر نیز در این آمارگیری لحاظ شده اند میتوان به آمارها و اطلاعات جذابی رسید. از این جمله میتوان به افت هوآوی، رشد خوب شیائومی و البته بیشترین سودآوری توسط ریلمی اشاره کرد.

طی ماه‌های اکتبر تا دسامبر، اپل تقریبا 82 میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانده که 13 درصد بیشتر از سه ماه مشابه در سال گذشته است. طبق آمار کانترپوینت، اپل در سه‌ ماهه چهارم  2019 برابر 18 درصد سهم بازار را دست داشت و به همین دلیل مکان اول را به سامسونگ واگذار کرد؛ اما در سال 2020 این سهم به 21 درصد رسید و همین امر باعث شد این شرکت به بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن‌ همراه تبدیل شود.

آمار فروش گوشی در سال 2020 ؛ عملکرد فوق العاده شیائومی و ریلمی

در این بازه‌ی زمانی، سامسونگ با 16 درصد سهم حاصل از فروش 62.5 میلیون دستگاه، با فاصله از اپل، در جایگاه دوم ایستاد. حال باید دید سامسونگ با بهترین گوشی های سامسونگ 2021 چه عملکردی در  بازار رقابت بهترین گوشی های 2021 سال جدید خواهد داشت.

در همین اثنا بررسی عملکرد ریلمی جابل توجه است. این کمپانی در سه ماهه چهارم 2020 با عرضه 14 میلیون اسمارتفون فروش خود را دوبرابر کرده است. اما نکته جذاب تر مربوط به رشد 65 درصدی ریلمی در 4 فصل 2020 به نسبت سال 2019 است که سبب شده این کمپانی بیشترین سودی آوری 2020 را داشته باشد.

آمار فروش گوشی در سال 2020 ؛ عملکرد فوق العاده شیائومی و ریلمی

ریلمی طی سالی که گذشت با عرضه 42.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند، عنوان سریعترین رشد در میان تولیدکنندگان تلفن هوشمند را به خود اختصاص داده است.

از دیگر نکات تقویم مالی سال 2020 کانترپوینت باید به رشد 3 درصدی فروش محصولات اپل، رشد 17 درصدی فروش شیائومی و به ازای آن کاهش 21 درصدی فروش محصولات هوآوی نسبت به سال گذشته اشاره کرد. حال باید دید رقابت بهترین گوشی های هواوی 2021 و با بهترین گوشی های شیائومی 2021 در سال جدید به توفق کدام یک می انجامد!

فراتر از اینها طبیعی است که ریلمی سهم مهمی از بازار بهترین گوشی های میان رده 2021 را به خود اختصاص داده و کار را برای قیمت بهترین گوشی های موتورولا سخت کند. علاوه بر این میان رده های سامسونگ مانند بهترین گوشی های سری M سامسونگ در سال جدید کار سختی برا پیشرفت خواهند داشت.

علاوه بر این توصیه میکنیم سری به فهرست بهترین دوربین گوشی 2021، بهترین گوشی های گیمینگ 2021 و بهترین گوشی های 5G در سال 2021 بزنید. همچنین بهترین گوشی های ضد آب دنیا را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آمار فروش گوشی در سال 2020 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر