;
coinex

چینی ها در آستانه خودکفایی در تولید تراشه!

تحریم های آمریکا، مشکلات زیادی در زنجیره تامین قطعات برای چی ایجاد کرده است. حالا چینی ها در آستانه خودکفایی در تولید تراشه قرار دارند. با ما باشید.

همانطور که باید بدانید، تحریم های دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا علیه هوآوی و البته چندین غول عمده تکنولوژی چینی سبب ایجاد مشکلات زیادی در زنجیره تامین قطعات برای چینی ها شد. موضوعی که علی الخصوص کار تولید بهترین گوشی های هواوی 2021 را تا حد زیادی تحت الشعاع قرار داد.

البته که واکنش چینی ها نسبت به تحریم ها چندان ساکن و ایستا نبود، آنها در درجه اول مشکلات زیادی را تجربه کردند و ناگزیر به جایگزینی قطعات و یا کاهش تولید محصولات شدند، اما حالا به نظر میرسد، افکار و ایده های بلند پروازانه خاصی برای گذر این این بحران دارند.

چینی ها در آستانه خودکفایی در تولید تراشه!

چینی ها در مدت اخیر حدود 90 درصد از تجهیزات تولید تراشه را از فروشندگان ژاپنی خریداری کرده اند و این به نوبه خود باعث افزایش قیمت تمامی تجهیزات مذکور به طرز ناگهانی شده است. اگرچه برخی به این موضوع شک دارند که چین قصد رویگردانی از فناوری های آمریکایی را داشته باشد، اما بسیاری از تحلیلگران بازار معتقدند این حرکتی مستقیم به سوی تولید تراشه و در واکنش به تحریم های آمریکا است.

این یعنی چین فاصله چندانی با خودکفایی در تولید تراشه ندارد. در مدت اخیر انبارهای مربوط به تجهیزات تولید تراشه خالی شده و این موضوع قیمت جهانی این تجهیزات را بالا برده است. قیمت سیستم‌های لیتوگرافی و سایر سیستم‌های لازم برای تولید نیمه ‌رساناها اکنون سه برابر شده است. یکی از منابع شرکت «Mitsubishi UFJ Lease & Finance» ژاپن می‌گوید: «حدود ۹۰ درصد از دستگاه‌های دست دوم به چین رهسپار می‌شوند.»

چینی ها در آستانه خودکفایی در تولید تراشه!

منابع دیگری میگویند دستگاه هایی که تا چند سال پیش اساسا بی ارزش تلقی میشد، حالا با قیمت های 100 میلیون ینی به فروش میرسند. برخی تصور می کنند چین قصد دارد این دستگاه ها را صرفا برای مقاصد تجاری خریداری کند، اما به نظر میرسد هدف نهایی چیزی جز تولید تراشه نیست. شرکت های فروشنده ژاپنی که این تجهیزات تا پیش از این در انبارهایشان خاک میخورد، حالا پول زیادی به دست آورده اند.

همانطور که باید بدانید، SMIC به عنوان بزرگترین سازنده تراشه در چین، پس از تحریم های آمریکا با مشکلات زیادی مواجه شده و نمیتواند به فناوری های آمریکایی دسترسی داشته باشد. همه این اتفاقات بدون شک ارتباطی با تلاش چین در حوزه تولید تراشه دارد. این کشور از مدتی پیش کار روی توسعه سی‌پی‌یو، جی‌پی‌یو و حافظه‌های اختصاصی خود را آغاز کرده بود، ولی هنوز برای مهاجرت کامل و روی‌گردانی از فناوری‌های آمریکایی آماده نیست.

این موضوع یعنی تلاش چین برای تولید تراشه های صفر تا صد ساخت خودش سبب می شود تا بهترین گوشی های چینی 2021 در سال جاری و سال های آینده از سایه وابستگی به محصولات آمریکایی خارج شود.

در پایان توصیه می کنیم نگاهی به بهترین لپ تاپ های 2021، بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021، بهترین هدست گیمینگ 2021، بهترین تبلت های 2021، بهترین هدفون های 2021 و بهترین ساعت های هوشمند 2021 داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص چینی ها در آستانه خودکفایی در تولید تراشه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر