;
coinex

سریال شاخ آفریقا‌ ؛ تاریخ پخش ، بازیگران و داستان

سریال شاخ آفریقا‌ یکی از سریال‌های شبکه خانگی جدید است که کارگردانی آن را سعید آقاخانی انجام می‌دهد. ما در این جستار داستان و بازیگران آن را معرفی می‌کنیم.

سریال شاخ آفریقا عنوان جدیدترین سریال سعید آقاخانی و مهراب قاسمخانی است که در ایران و گینه تولید خواهد شد و علاوه بر اینکه در نمایش خانگی ایران پخش می‌شود، قرار است که مخاطب‌های جهانی نیز داشته باشد.

با توجه به گزارشات، سعید آقاخانی با همکاری مهراب قاسم‌خانی قصد دارد فیلم‌نامه سریال شاخ آفریقا را بنویسند. این سریال هنوز در مرحله نگارش فیلم‌نامه به سر می‌برد و پس از آن نوبت به انتخاب بازیگر و شروع روند پیش تولید است.

اما در ادامه قصد داریم اطلاعاتی راجع به این سریال کمدی از جمله تاریخ پخش شاخ آفریقا و بازیگران شاخ آفریقا به‌همراه بیوگرافی آنها بپردازیم. بنابراین ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید و تا آخر با تکراتو همراه باشید!

سریال شاخ آفریقا‌

تنها با نگاهی به نویسنده و کارگردان خوش سابقه‌ی سریال شاخ آفریقا‌ می‌توان حدس زد که عاقبت این مجموعه کمدی چه خواهد شد و نکته‌ی جالب اینجاست که این مجموعه علاوه ‌بر سرویس‌های استریم ایران، در سرویس‌‌های آسیایی نیز پخش خواهد شد.

سعید آقاخانی که بازیگر و کارگردان است، سابقه ساخت سریال‌های «زن بابا»، «خوش ‌نشین‌ها»، «راه دررو»، «نقطه سر خط»، «دزد و پلیس»، «خروس»، «روزهای بد به‌در»، «نون خ» ، «نون خ 2» و «نون خ 3» را در کارنامه خود دارد.

همینطور مهراب قاسمخانی از فیلمنامه ‌نویسان با سابقه ایرانی به شمار می‌رود و سابقه همکاری در نگارش سریال‌های «پاورچین»، «نقطه‌چین»، «کمربندها را ببندیم»، «شب‌های برره»، «باغ مظفر»، «گنج مظفر»، «مسافران»، «ساختمان پزشکان»، «شمعدونی»، «دزد و پلیس» و «پژمان» را دارد‌.

در واقع شاخ آفریقا محصول مشترک میان ایران و چند کشور آسیایی دیگر محسوب می‌شود. سعید آقاخانی این روزها به خاطر سریال «نون خ ۲» دوباره حسابی بر سر زبان‌ها افتاده و مهراب قاسم‌خانی هم تجربه نویسندگی درخشان آن از هیچکس پنهان نیست. همینطور سعید هوشیار وظیفه نگارش فیلمنامه این سریال را به عهده دارد.

برای ساخت این فیلم سرمایه‌گذاری زیادی صورت گرفته و با توجه به این که این روزها بیشتر از گذشته شاهد ساخته شدن سریال‌ها با سرمایه‌گذار خصوصی هستیم، باید منتظر ماند و دید که آیا روزی می‌رسد که سریال‌های ایرانی هم مثل سریال‌های ترکیه‌ای و آسیایی طرفداران زیادی بین کشورهای آسیایی و آفریقایی داشته باشند یا خیر.

قرار است فصل اول سریال در تهران و فصل بعد در گینه نو ادامه و در نهایت، در جزایرى در اقیانوس هند و شاخ آفریقا فیلم‌برداری آن به پایان می‌رسد و این تنوع لوکیشن مطمئنا موجب جذابیت بیشتر سریال شاخ آفریقا‌ خواهد شد.

داستان سریال شاخ آفریقا‌

سریال شاخ آفریقا‌
تاریخ پخش شاخ آفریقا ؛ داستان سریال شاخ آفریقا‌

داستان این مجموعه کمدی قصه دو شخصیت را روایت می‌کند که سرنوشت آنها به هم گره می‌خورد و حالا به دنبال شاخ آفریقا، از تهران به کمپ گینه می‌رسند. اما این پایان ماجرا نیست و تا رسیدن به شاخ آفریقا مسیر طولانى دیگرى را باید طى کنند.

مهراب قاسم خانى که سرپرستى متن سریال شاخ آفریقا را بر عهده دارد در مورد ویژگى این سریال می‌گوید:

یکی از جذابیت های این پروژه برای من پر لوکیشن بودن و تنوع جغرافیایی اتفاقات آن در داخل و خارج از ایران است که با مجموعه ها آپارتمانی روتین متفاوت بوده به نظرم میتواند به جذابیت مجموعه کمک زیادی بکند. همینطور ترکیب فضای کمدی با یک داستان هیجان انگیز اگر درست اتفاق بیفتد، میتواند برای مخاطب هم جذاب باشد.

وی که به‌همراه سعید آقاخانی در سریال دزد و پلیس نیز با هم مشارحت داشتند، در ادامه صحبت خود گفته است:

بعد از تجربه سریال دزد و پلیس که با سعید آقاخانى داشتیم، این سریال هم می‌تواند کار جذابى باشد، چون سعید هم کارگردان دقیق و خوبی است و هم کمدی را خوب می‌شناسد. همینطور از کار با سعید هوشیار که یک فیلمنامه نویس جوان و خلاق است، راضی هستم و حس می‌کنم به نتایج خوبی منجر می‌شود.

اطلاعات بیشتری در زمینه داستان سریال شاخ آفریقا‌ وجود ندارد و در واقع بازیگران شاخ آفریقا نیز به‌طور کامل مشخص نشده‌اند اما در ادامه به معرفی بازیگران شاخ آفریقا که تاکنون برای فیلم تائید شده‌اند، می‌پردازیم.

بازیگران شاخ آفریقا‌

سریال شاخ آفریقا‌
مجموعه شاخ آفریقا ؛ تاریخ پخش شاخ آفریقا

تاکنون تنها دو تن از بازیگران سریال شاخ آفریقا‌ برای فیلم تائید شده‌اند که یکی از آنها هومن سیدی و دیگری پژمان جمشیدی است. ما در ادامه قصد داریم بیوگرافی از این دو بازیگر را بیان کنیم.

هومن سیدی، بازیگر، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تدوین‌گر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی، در 8 آذر سال 1359 چشم به جهان گشود. او فرزند دوم خانواده است و ۲ برادر و یک خواهر دارد. مادر او  بازنشسته نیروی دریایی و پدر وی بازنشسته کارمند بانک کشاورزی است.

هومن سیدی پس از به پایان رساندن دبیرستان و دریافت مدرک دیپلم گرافیک، کار خود را با حضور در کلاس‌های انجمن سینمای جوان رشت و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد. بعد از آن، به تهران آمد و در کلاس‌های بازیگری کارنامه به مدیریت پرویز پرستویی شرکت کرد.

وی در سال ۱۳۸۵ با آزاده صمدی ازدواج کرد و در سال ۱۳۹۲ از یکدیگر جدا شد. هومن سیدی در اوایل دهه هشتاد در فیلم یک تکه نان با رضا کیانیان همبازی شد و سپس نقش کوتاهی را در فیلم چهارشنبه‌سوری اصغر فرهادی ایفا کرد که این فیلم هم موفقیت‌های زیادی کسب کرد.

او نقش اصلی پابرهنه در بهشت از بهرام توکلی را بازی کرد. این فیلم اولین فیلم بلند بهرام توکلی بود که باعث شهرت او شد و سیدی هم کاندیدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن خانه سینما شد. سیدی در زمینه تئاتر در «همسایه آقا» و «مشروطه بانو»، دو اثر حسین کیانی نیز به ایفای نقش پرداخته است.

سریال شاخ آفریقا‌
هومن سیدی ؛ بازیگر شاخ آفریقا

از کارهای او در تلویزیون ایران می‌توان به سریال‌های «راه بی پایان» اثر همایون اسعدیان و «تا ثریا» ساخته سیروس مقدم، «تله فیلم‌های سایاب» اثر محمدعلی سجادی و «اگر باران ببارد» روح‌الله حجازی اشاره کرد.

وی با ایفای نقش در سریال عاشقانه نیز توانست بین مردم محبوبیت ویژه‌ای کسب کند و می‌توان این سریال را به عنوان موفق‌ترین پروژه سیدی در عرصه بازیگری وی دانست. همینطور وی برای بازی در فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را از جشنواره فیلم فجر و انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران گرفت.

از دیگر فیلم‌هایی که در کارنامه هنری او به چشم می‌توان به «شب بیرون»، «خط ویژه» اثر مصطفی کیایی، «نیمرخ‌ها» ساخته ایرج کریمی، «در مدت معلوم»، «پل خواب»، «مادری»، «کمدی انسانی»، «مصادره» و «طلا» ساخته پرویز شهبازی اشاره کرد.

بازیگر دومی که در لیست بازیگران شاخ آفریقا قرار دارد و بازی آن در سریال شاخ آفریقا‌ تائید شده، پژمان جمشیدی است که دست کم یک بار نام او را شنیده‌اید. وی زاده ۲۰ شهریور ۱۳۵۶ در تهران است.

جمشیدی تاکنون در زمینه‌های مختلفی همچون بازیکن فوتبال، بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر فعالیت داشته است. او در طول فعالیت حرفه‌ای خود در فوتبال برای باشگاه‌هایی مانند سایپا، پرسپولیس و پاس تهران و نیز برای تیم ملی ایران بازی کرد.

سریال شاخ آفریقا‌
پژمان جمشیدی ؛ بازیگر شاخ آفریقا

پژمان جمشیدی دارای یک گل ملی نیز هست. او در سال ۱۳۹۲ در مجموعه تلویزیونی پژمان به عنوان بازیگر نقش اصلی نقش‌آفرینی کرد و در ژانری کمدی، سعی کرد زندکی یک بازیکن بازنشسته فوتبال را به تصویر بکشد. جالب است بدانید طرح اولیه این سریال با ایده خود پژمان جمشیدی شکل گرفته‌است.

پس از آن، جمشیدی در آثار مختلفی حضور پیدا کرد و چند سالی است که با ایفای نقش در فیلم‌های کمدی پرفروش و موفق، در فهرست پولسازترین بازیگران سینمای ایران قرار گرفته‌است.

او در سال ۱۳۹۸ پنج فیلم را در سینما داشته‌است که در مجموع ۶۲ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان فروش داشتند. جمشیدی نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و ششمین دوره و سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم‌های سوءتفاهم و شیشلیک شده‌است.

به غیر از این دو، تاکنون بازیگران دیکر فیلم تائید نشده‌اند اما به محض انتخاب و تائید، ما لیست بازیگران شاخ آفریقا را آپدیت خواهیم کرد. اما در ادامه، نگاهی به بیوگرافی سازندگان این مجموعه کمدی خواهیم انداخت.

بیوگرافی کامل کارگردان و نویسنده سریال شاخ آفریقا‌

سریال شاخ آفریقا‌
کارگردان و نویسنده سریال شاخ آفریقا‌

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، کارگردان و نویسنده سریال شاخ آفریقا‌ از موفق‌ترین افراد در سینمای ایران هستند که در ادامه، به معرفی کامل سعید آقاخانی و همینطور مهراب قاسم‌خانی می‌پردازیم.

سعید آقاخانی، بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون، متولد سال 1350 در بیجار است که از رشته تئاتر در دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده است.

وی در سال 1373 در مجموعه طنز «ساعت خوش» به کارگردانی مهران مدیری به ایفای نقش پرداخت و با آیتم پرطرفدار سعید و خان دایی جان به شهرت رسید. این سریال به صورت هفته ای یکبار از شبکه دو سیما پخش می‌شد.

پس از آن مجموعه‌های تلویزیونی زن بابا، راه در رو و خوش نشین ها را در سال 1389 کارگردانی کرد. در مجموعه تلویزیونی راه در رو علاوه بر کارگردانی به ایفای نقش نیز پرداخت. مجموعه طنز راه در رو عید نوروز سال 1390 تهیه و تولید و در ایام نوروز از شبکه سوم سیما پخش شد.

سریال شاخ آفریقا‌
کارگردان شاخ آفریقا ؛ سعید آقاخانی

از جمله فیلم‌های سینمایی آقا خانی که در آنها نقش بازیگر داشته‌اند، می‌توان به رحمان 1400، بنفشه افریقایی، یک کیلو و بیست و یک گرم، حمال طلا و قسم اشاره کرد. همینطور وی در سریال‌های مجموعه نون خ (هر ۳ فصل)، زندگی به شرط خنده،  و ماجراهای تقی جان نقش‌آفرینی کرده است‌.

همینطور او کارگردانی سریال‌های روزهای بد، به‌در، شب عید، بیمار استاندارد، دزد و پلیس، قصه‌های شبانه، روزگار خوش حبیب آقا، نقطه سر خط، عید امسال،  خوش‌نشین‌ها و زن بابا را بر عهده داشته است.

و اما نویسنده این مجموعه، مهراب قاسم‌خانی در 16 آذر سال 1350 چشم به جهان گشود. او دو بار ازدواج کرده‌است. حاصل ازدواج اول او یک دختر به نام نیروانا است. پس از جدایی از همسر اولش، وی برای بار دوم در سال ۱۳۸۳ با بازیگر شقایق دهقان ازدواج کرد و حاصل این ازدواج پسری به نام نویان است.

سریال شاخ آفریقا‌
مهراب قاسم خانی ؛ نویسنده شاخ آفریقا

وی فعالیت جدی‌ خود در صدا و سیما را در سال ۱۳۷۸ و با برنامه «ببخشید شما» که برنامه‌ای طنز به کارگردانی مهران مدیری بود آغاز نمود. اما به گفته خود او اوج کارهای هنری‌اش به مجموعه تلویزیونی پاورچین برمی‌گردد.

در زمستان ۱۳۸۲ تا بهار ۱۳۸۳ مجموعه طنز نقطه‌چین را با نوشته‌های خود یاری رساندند. پس از آن در پاییز و زمستان همان سال به همراه برادر بزرگ خود پیمان قاسم خانی و همسرش شقایق دهقان، مهدی مظلومی را در ساخت طنز کمربندها را ببندیم یاری رساندند. پس از مدتی در پاییز و زمستان ۱۳۸۴ از فیلم‌نامه‌نویسان شبهای برره شد و سال ۱۳۸۵ را با نوشتن فیلمنامه باغ مظفر به پایان رساند.

گذشته از بازیگران شاخ آفریقا، عوامل سازنده و داستان آن، در ادامه قصد داریم تاریخ پخش شاخ آفریقا را با توجه به اخبار این مدت و اطلاعاتی که موجود است، اعلام کنیم.

تاریخ پخش شاخ آفریقا

سریال شاخ آفریقا‌
تاریخ پخش شاخ آفریقا

در حقیقت، هنوز تاریخ پخش شاخ آفریقا به طور دقیق مشخص نیست ولی به‌نظر می‌رسد که در اواسط تابستان 1400 در شبکه‌های خانگی پخش شود.

سریال شاخ آفریقا‌ قراراست پس از پایان فیلمبردارى نون خ وارد پیش تولید شود و این روزها انتخاب بازیگران این سریال آغاز شده است. انتظار می‌رود این مجموعه کمدی نه‌تنها در ایران، بلکه در کشورهای آسیایی نیز طرفداران خود را پیدا کند. جالب است بدانید سریال شبکه خانگی شاخ آفریقا تحت لیبل «Amazing Series» در کشورهای آسیایی پخش خواهد شد.

حال که گفتار سریال شاخ آفریقا‌ به پایان رسید، می‌توانید مطالب سریال دعوت نحس ماه رمضان 1400، سریال رعد و برق ماه رمضان 1400 و سریال دراکولا را نیز در تکراتو مطالعه کنید.

علاوه بر این،ممکن است به جستارهای ماه عسل رمضان 1400، بهترین فیلم های 1400، برنامه های رمضان 1400 و سریال های محرم 1400  نیز علاقه‌مند باشید.

همینطور علاقه مندان به سریال های ایرانی را به بررسی جستارهای بهترین سریال های ایرانی و بهترین سریال های طنز ایرانی نیز دعوت می کنیم.

فراتر از آن برای پیگیری اخبار بهترین سریال های 2021، میتوانید در دسته های بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021، بهترین سریال های شبکه BBC در سال 2020، بهترین سریال های شبکه HBO در سال 2020 و بهترین سریال های کمدی خارجی  نیز جدیدترین سریال ها را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سریال شاخ آفریقا‌ چیست؟ به نظر شما این سریال ‌تا چه میزان موفق می‌شود؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر