;
coinex

سریال دراکولا ؛ بازیگران، داستان و تاریخ پخش دراکولا

مهران مدیری با یک سریال جدید به استقبال نوروز 1400 خواهد رفت. در این جستار به سریال دراکولا ، بازیگران و سایر اطلاعات آن میپردازیم. با ما باشید.

دیگر نفس های سال 99 به شماره افتاده و از همین حالا همه خود را برای آغاز نوروز 1400 آماده کرده ایم. در این میان در سال جدید که به زودی آغاز می شود، اتفاقات هیجان انگیزی در سینما، تلویزیون و حتی شبکه نمایش خانگی در راه است.

بر همین اساس در جستار پیش رو قصد داریم تا به بررسی یکی از سریال های مورد انتظار در شبکه نمایش خانگی که برای پخش در نوروز 1400 آماده شده است بپردازیم. سریال جدید مهران مدیری که قرار است فصل دوم سریال هیولا باشد، این روزها آماده نوروز است. در این جستار اطلاعات و تاریخ پخش سریال دراکولا را بررسی خواهیم کرد. با ما باشید.

سریال دراکولا ؛ بازیگران، داستان و تاریخ پخش دراکولا

مهران مدیری از اولین سینماگرانی بود که فعالیت جدی در شبکه نمایش خانگی را آغاز کرد. او سالها پیش از آن که چون امروز، این شبکه همواره با شماری از جدیدترین سریال ها تغذیه شود، با سریال محبوب قهوه تلخ وارد گود شبکه نمایش خانگی شد. سریالی که از بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی بوده و البته همچنان نیز هست.

مران مدیری پس از قهوه تلخ نیز آثار متعددی را روانه بازار نمایش خانگی کرد که در بهترین سریال های مهران مدیری به آن ها پرداخته بودیم. حالا او با دراکولا دوباره به این بستر باز میگردد. سال گذشته مهران مدیری با هیولا تجربه موفقی داشت. سریالی که به خوبی توانست توجه کاربران را به خود جلب کند و در آن بازه زمانی از پرمخاطب ترین ها بود.

سریال دراکولا ؛ بازیگران، داستان و تاریخ پخش دراکولا

حالا اما مدیری و تیم نویسندگی معمولا ثابتش، برادران قاسم خانی با هم برنامه ساخت فصل دوم سریال هیولا را دارند. سریالی با نام دراکولا و ادامه ای بر همان داستان های شخصیت کامران کامروا. در جستار پیش رو ضمن بررسی آخرین وضعیت این سریال، تاریخ پخش سریال دراکولا را نیز با شما در میان خواهیم گذاشت.

در طول سال جاری بود که اعلام شد فصل دوم سریال هیولا در حال تولید است و امیر برادران نویسنده فصل او در حال نگارش فیلمنامه اثر است. همچنین اعلام شد که عموم بازیگران فصل 1 در فصل دوم حضور نخواهند داشت و تنها سه تن برای فصل دوم تایید شده اند.

اوایل بهمن ماه بود که اعلام شد مدیری مدتی است در سکوت خبری مشغول ساخت فصل دوم هیولا است و همزمان روی دورهمی نوروز 1400 نیز کار می کند. همچنین اوایل اسفندماه بود که تایید شد که تاریخ پخش سریال دراکولا بدون شک نوروز 1400 خواهد بود. در آن زمان هنوز نام سریال قطعی نبود و نام هایی چون هیولا 2، دراکولاها و یا حتی هیولاها مطرح بود.

داستان و تاریخ پخش سریال دراکولا

سریال دراکولا ؛ بازیگران، داستان و تاریخ پخش دراکولا

بنابر برنامه ریزی های انجام شده، دراکولا از روز یکشنبه، اول فروردین ماه 1400 همزمان از دو پلتفرم فیلیمو و نماوا پخش خواهد شد. ضبط این سریال از چند ماه پیش آغاز شده و در این سریال طنز، پیمان قاسم خانی طراحی و سرپرستی فیلمنامه و امیربرادران نویسندگی را بر عهده دارند و مهران مدیری را در قامت کارگردان همراهی خواهند کرد.

در خلاصه داستان سریال آمده: «ژاله کبیری همسر جدید کامران کامروا که ۳ سال است با او ازدواج کرده برای او جشن تولد گرفته و همه آشنایان و دوستان را دعوت کرده تا ثروت خود را برای دیگران به نمایش بگذارد. کامران کامروا هم موسسه خیریه جدیدی برای کودکان کار راه‌اندازی کرده و مانند گذشته به پولشویی مشغول است و مهیار مهرافزون را به استخدام خود درآورده. مهمانی باشکوهی برپاست و ما با دوستان و خانواده جدید کامروا آشنا می‌شویم.»

دراکولا فصل دوم سریال هیولا محسوب می شود که در آن ماجراهای جذاب و جدیدی با حضور برخی شخصیت های جدید که به شخصیت های مجموعه قبل پیوسته اند، به تصویر کشیده می شود. پیش از این هیولا در زمان پخش خود عنوان پربیننده ترین سریال شبکه نمایش خانگی را به دست آورد و توانست با رویکردی طنز آمیز، مشکلات ناشی از اختلاس و مفاسد اقتصادی را به نمایش بگذارد. این سریال همچنین در بیستمین دوره جشن حافظ جوایزی چون بهترین سریال، کارگردانی و فیلمنامه را کسب کرد و به یکی از موفق‌ ترین محصولات شبکه نمایش خانگی تبدیل شد. حالا باید دید فصل دوم سریال هیولا چگونه عمل می کند.

سریال دراکولا ؛ بازیگران، داستان و تاریخ پخش دراکولا
تاریخ پخش سریال دراکولا

مهران مدیری به مانند مجموعه قبل در اینجا نیز در حین کارگردانی اثر، خود نیز مقابل دوربین ظاهر می شود. سریال دراکولا به عنوان فصل دوم سریال هیولا توسط امیر برادران نوشته شده که پیش از این زیر نظر پیمان قاسم خانی، نویسندگی سریال هیولا را نیز بر عهده داشت.

مهران مدیری، ویشکا آسایش، سیما تیرانداز، گلاره عباسی، محمد بحرانی و نیما شعبان ‌نژاد، اندیشه فولادوند، احسان امانی، گلاره دربندی، مرتضی زارع، شکیلا سماواتی، مرجان مومنی، فرنوش نیک اندیش و حامد وکیلی در سریال جدید مهران مدیری به ایفای نقش پرداخته ‌اند.  همانطور که گفتیم، تاریخ پخش سریال دراکولا هر یکشنبه و ساعت 20 شب از دو پلتفرم فیلیمو و نماواست. در خلاصه داستان سریال جدید مهران مدیری در نماوا آمده است:

به کامران کامروا خبر می‌رسد که پسرش را به جرم راه‌اندازی سایت‌های شرطبندی در خارج از کشور دستگیر کرده‌اند و ماموران به زودی به سراغ خود او خواهند آمد. کامروا پس از شنیدن این خبر به همراه چمچاره سوار هلیکوپتر شخصی‌اش می‌شود و …

سریال هیولا

از آنجا که دراکولا قرار است ادامه ای بر سریال هیولا باشد، در پایان بحث خود از تاریخ پخش سریال دراکولا بد نیست به یادآوری دانسته های خود از هیولا بپردازیم تا برای تماشای آن در تاریخ پخش سریال دراکولا آمادگی ذهنی بیشتری داشته باشیم.

همانطور که باید بدانید هیولا یک طنز سیاسی به کارگردانی مهران مدیری و البته تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی بود. نویسنده کار امیربرادران و سرپرست نویسندگان نیز پیمان قاسم خانی بود. این سریال اگرچه هفتمین همکاری قاسم خانی و مدیری بود، اولین سریال این کارگردان بدون حضور سیامک انصاری بود.

سریال دراکولا ؛ بازیگران، داستان و تاریخ پخش دراکولا

فیلمبرداری فصل اول از آذر 97 تا اردیبهشت 98 به طول انجامید و در لوکیشن های مختلفی صورت گرفت. پخش نخستین قسمت های این سریال از اردیبهشت 98 آغاز و تا شهریور 98 به طول انجامید.

هیولا با وجود موفقیتی که داشت در جلب نظر منتقدان چندان موفق نبود. هیولا نظرات مخلوطی از منتقدان دریافت کرد. مسعود فراستی در بخشی از برنامه هفت به نقد هیولا پرداخت و درباره ‌اش گفت: «مهران مدیری با این هیولا چنان سقوطی کرده که هر چقدر هم بچه خوبی باشد راه نجات ندارد.» همچنین فراستی افزود که آن چند دقیقه‌ ای که از مجموعه دیده، آزاردهنده بوده است.

از سوی دیگر اما به ‌نظر مجتبی احمدی، منتقد سینما، مجموعه هیولا باوجود پایان ‌بندی گنگش، بازی ‌های خوبی دارد و بازی اصلانی را با شخصیت مسعود شصت‌چی (با بازی مدیری) در مجموعه‌های تلویزیونی مرد هزارچهره و مرد دوهزارچهره مقایسه کرد.

با وجود این هیولا میانگین 17 میلیون دقیقه تماشا را در شبکه نمایش خانگی ثبت کرد که در نوع خود رکورد قابل توجهی بود اما توسط مانکن شکسته شد. همچنین هیولا در بیستمین دوره جشن حافظ نامزد دریافت 7 جایزه شد و 4 جایزه را از آن خود کرد.

باقی مانده های هیولا در دراکولا کیستند؟

سریال دراکولا ؛ بازیگران، داستان و تاریخ پخش دراکولا

مهران مدیری در نقش کامران کامروا: کلاهبردار، پولشو، شوهر سابق فلور و شوهر فعلی ژاله. او هماورد فصل اول و قهرمان فصل دوم است. مدیری این مجموعه را که هفتمین همکاری ‌اش با پیمان قاسم ‌خانی، تحسین‌ برانگیز خواند. او همچنین گفت که هیولا یک کمدی اجتماعی فوق ‌العاده است و می‌ تواند شاهکار باشد.

محمد بحرانی در نقش مهیار مهرافزون / غضنفر چمچاره: صاحب‌خانه سابق هوشنگ و خدمتکار فعلی کامروا. بحرانی درمورد نقشش اظهار داشت که مهرافزون نمادی از آدم‌ های تازه به دوران رسیده جامعه محسوب می ‌شود. او همچنین افزود که «به‌طور کلی خانواده چمچاره یا مهرافزون خانواده مثبتی در داستان نیستند، یعنی تازه به دوران رسیده‌ هایی بودند که نمی ‌شد به آنها دوست ‌داشتنی گفت. اما دغدغه شخصی ‌ام و تلاشی که داشتم، این بود که علاوه بر اینکه این شخصیت صفت منفی داشته باشد، اما در مجموع مردم از شخصیت چمچاره بدشان نیاید؛ شخصیتی که کارهای کودکانه نیز می‌ تواند انجام دهد که تا حدی موفق شدیم و یک جاهایی در روند داستان کارهای مثبتی هم انجام دادیم.»

سریال دراکولا ؛ بازیگران، داستان و تاریخ پخش دراکولا

سیما تیرانداز در نقش مینا: همسر مهرافزون و فامیل هوشنگ. تیرانداز اظهار داشت که نقش مینا برایش ترسناک بوده و تیپ بازی کردن برایش کار سختی بوده، چرا که نباید از یک حد و اندازه‌ای عدول می‌کرد و باید ضوابط تیپ بازی کردن را رعایت می‌کرد و تیرانداز خیلی خوشحال بود که این اتفاق افتاد. او همچنین افزود که نقش مینا به‌این دلیل برایش ترسناک بوده زیرا کمدی که اکثر اوقات بازی می‌کردند، کمدی‌ های موقعیت و واقعی بوده. ولی این کار به شدت بسنده به شخصیت بوده و خیلی می‌توانست اغراق ‌آمیز باشد اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد. او همچنین افزود که تمام تلاشش را کرد در عین اینکه تیپ بازی می‌کرد کاراکتر خیلی واقعی باشد. و خوشحال است که از این اتفاق سربلند بیرون آمد، نه به خاطر بازی‌اش بلکه براساس بازتاب‌هایی که از مخاطبان گرفتم خیلی خوب بود.

همچنین نیما شعبان نژاد در نقش هوشمند کامروا دیگر بازیگری است که از فصل اول مجموعه به دراکولا خواهد آمد.

در پایان بحث از تاریخ پخش سریال دراکولا؛ علاقه مندان به سریال های ایرانی را به بررسی جستارهای بهترین سریال های ایرانی و بهترین سریال های طنز ایرانی نیز دعوت می کنیم.

اما دوستداران سریال های ترکی می توانند فارغ از بهترین سریال های جم تی وی (GEMTV) و بهترین سریال های ترکی 2020 در سال جدید انتظار بهترین سریال های ترکی 2021 را نیز داشته باشند. سریال هایی که همچنان در شمار بهترین سریال های عاشقانه 2021 نیز خواهد بود.

همچنین برای پیگیری اخبار بهترین سریال های 2021، میتوانید در دسته های بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021، بهترین سریال های شبکه BBC در سال 2020، بهترین سریال های شبکه HBO در سال 2020 و بهترین سریال های کمدی خارجی  نیز جدیدترین سریال ها را دنبال کنید.

همچنین توصیه می کنیم بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان، بهترین فیلم های خانوادگی جهان و بهترین سریال های ومپایری جهان را هرگز از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تاریخ پخش سریال دراکولا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر