;
coinex

سریال دعوت نحس ماه رمضان 1400 ؛ بازیگران، داستان و زمان پخش

قرار است سریال دعوت نحس در ژانر ماورایی و به کارگردانی علیرضا افخمی در رمضان 1400 مهمان خانه‌های مردم شود. ما در این مقاله جزئیات این سریال را بیان می‌کنیم.

یکی از سریال‌های هیجان انگیزی که قرار است در رمضان سال 1400 از شبکه 3 سیما پخش شود و مردم را سرگرم کند، سریال دعوت نحس است. کارگردان این سریال علیرضا افخمی است که قرار است با دعوت نحس، به تلویزیون باز گردد.

تهیه‌کنندگی این سریال ماورایی را نیز محمودرضا تخشید بر عهده گرفته است. اما در ادامه این جستار، به معرفی این سریال، زمان پخش دعوت نحس و همینطور معرفی بازیگران مجموعه دعوت نحس می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید!

سریال دعوت نحس

سریال دعوت نحس موجب شد که بعد از گذشت چند سال، کارگردان افخمی به تلویزیون باز گردد. علیرضا افخمی نویسنده و کارگردان تلویزیون آخرین بار سریال «پرستاران» را در شبکه یک سیما به تولید رساند که در سال ۹۵ از این شبکه پخش شد و حالا بعد از حدود چهار سال دوباره به تلویزیون باز می‌گردد.

افخمی از کارگردانان مطرح کشور است که البته مدتی بود که از سریال‌های تلویزیونی وی خبری نبود. اما سابقه این کارگردان نشان داده هرگاه به ساخت سریال یا فیلمی روی می‌آورد، نتیجه بسیار دیدنی و جالب توجه خواهد شد.

وی دلیل نبود خود در این چهارسال را رفتار ناشایست مدیران تلویزیون و کارت بلانژ تهیه‌کننده‌ای اعلام کرد و در ادامه گفت آنها باعث شدند تا بعد از ساخت سریال پرستار، فاصله‌ام با تلویزیون زیادتر شود. وی قرار بود سریال نمایش خانگی و سینمایی بسازد اما بعد از مدت‌ها دوباره به تلویزیون برمی‌گردد.

آقای افخمی از سال ۱۳۶۵ با فیلم «دست نوشته‌ها» وارد سینما شد و در سال 1382 اولین سریال خود به نام «تب سرد» را ساخت. سریال‌های «او یک فرشته بود»، «پنجمین خورشید»، «زیرزمین»، «پنج کیلومتر تا بهشت» و «پرستاران» از دیگر کارهای او است.

تهیه کننده سریال که پیشتر به آن اشاره کردیم، پس از اینکه خبر بازگشت افخمی را به تلویزیون داد، در ادامه افزود:

این فیلمساز پیشتر با ساخت «او یک فرشته بود»، «پنجمین خورشید» و دیگر اثرها نشان داده بود در این ژانر از توانایی خوبی برخوردار است.

وی همچنین اعلام کرد که افخمی علاوه بر کارگردانی، در نویسندگی «دعوت نحس» نیز نقش دارد. از دیگر عوامل و کارکنان که در این سریال همکاری دارند، می‌توان به مدیر گروه تصویربردارى: علیرضا رنجبران، دستیار اول کارگردان: اکبر نصیرى‌جوزانى و برنامه‌ریز: مهدى آقایى اشاره کرد.

همینطور از دیگر عوامل این سریال می‌توان طراح چهره‌پردازی: مجید اسکندری، طراح صحنه: محسن شریفی، طراح لباس: مژگان عیوضی، صدابردار: فرشید احمدی، تدوین: افسانه افخمی، منشی صحنه: آرزو نیکپور، مدیر تولید: فرهاد کی‌نژاد، جلوه‌های ویژه و اصلاح رنگ: امیر ولی‌خانی، عکاس و پشت‌صحنه: پریسا افخمی، طراح بدلکاری: کیوان رضایی، مدیر تدارکات: اکبر مهری، جانشین تولید: رضا زنجانیان‌وفا را نام برد.

داستان سریال دعوت نحس

سریال دعوت نحس
زمان پخش دعوت نحس

با توجه به خلاصه داستان این مجموعه، داستان دعوت نحس درباره‌ی دو دختر است. مائده و زهره دختر عمه و دختر دایی یکدیگر هستند. آن‌ها همراه با دو نفر از دوستان خود، سوسن و شکیبا، برای یک سفر تفریحی عازم شمال شده‌اند.

گرچه هر چهار نفر ظاهرا از دوستان صمیمی یکدیگر هستند اما یکی از آن‌ها نسبت به مائده حسادت می‌کند و دل خوشی از او ندارد. این سفر بهانه‌ای مى‌شود تا کینه‌ورزی‌های او برملا شود و با رفتار خود، دیگران را از این کینه مطلع می‌کند.

در این بین، خواستگار قبلی مائده که نام آن محسن است، به آنها می‌پیوندد و حوادثی رقم می‌خورد که زندگی و سرنوشت مائده و زهره را دگرگون مى‌کند. این تمام داستانی از که راجع به این مجموعه به بیرون درز کرده است.

همینطور افخمی به موضوع داستان دعوت نحس اشاره می‌کند و می‌گوید:

در این سریال هم سعی کردم در طول گفتن قصه، اشاره‌هایی به آن دنیا و ماورا داشته‌باشم. فکر می‌کنم مرکزیت تقریبا همه ادیان ابراهیمی بیش از هر چیزی انذار دادن انسان‌ها به وجود دنیای پس از مرگ است، به همین علت در این کار هم‌روی این قضیه تا حدی تأکید داشتم و فکر می‌کنم ازاین‌جهت دینی‌ترین رسالت کار‌های تصویری همین است که بیننده را به دنیای پس از مرگ و فضایی فراتر از این دنیا جلب کند و این کار نیز همین ویژگی را دارد. به‌علاوه آن‌که مقداری سعی کرده‌ایم در کنار این موضوع به مسائل روز هم در کشاکش درام نگاهی داشته‌باشیم؛ مواردی مثل کرونا و مشکلات اجتماعی که شاهدش هستیم.

بازیگران سریال دعوت نحس

سریال دعوت نحس
زمان پخش دعوت نحس

مهم‌ترین بخش ساخت هر فیلم، انتخاب بازیگران آن است چرا که این افراد نقش کلیدی‌ای در موفقیت سریال یا فیلم دارند. اما در ادامه، به معرفی و بیان بیوگرافی بازیگران سریال دعوت نحس می‌پردازیم.

یکی از بازیگران مطرح این سریال، علی دهکردی است. وی متولد 1344 در شهرکرد است. دهکردی بازی در سینما را از سال 1370 با فیلم «از کرخه تا راین» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا آغاز کرد. او فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

سریال دعوت نحس
بازیگران مجموعه دعوت نحس ، علی دهکردی

وی تا به امروز نقش‌های متعددی را تجربه کرده، اما بازی او در نقش یک جانباز شیمیایی در فیلم از کرخه تا راین ابراهیم حاتمی کیا یکی از ماندگارترین نقش‌های او به شمار می رود.

او در آثار سینمایی ای همچون از کرخه تا راین، پاییز بلند، روز شیطان، شیخ مفید، ماه و خورشید، عبور از خط سرخ، خلبان، سجده بر آب، سلام، آن مرد آمد، تاکسی نارنجی، اخراجی ها 3، تلفن همراه رئیس جمهور و فردا حضور داشته است.

همینطور در مجموعه ها و سریال‌های تلویزیونی مانند مهر و ماه، مزد ترس، در قلب من، تصویر یک رویا، شرکت، آخرین گناه، شیخ بهایی، مسافر زمان، ملکوت، پرده نشین و جلال الدین به ایفای نقش پرداخته است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های 2021

از دیگر بازیگران سریال دعوت نحس می‌توان به آرش مجیدی اشاره کرد. وی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون متولد آباده است و در استان فارس در سال 1353 چشم به دنیا گشود. او فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرد و در استان رتبه اول تئاتر را به دست آورد.

سریال دعوت نحس
بازیگران مجموعه دعوت نحس ، آرش مجیدی

مجیدی با سریال رستگاران درنقش یک پلیس در بین مردم شناخته شد و همچنین با ایفای نقش در سریال «زیر هشت» ساخته سیروس مقدم نشان داد که از استعداد بالایی در زمینه بازیگری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های اسکار 2021

از دیگر چهره‌های بازیگری این سریال می‌توان به میلاد میرزایی اشاره کرد. میلاد میرزایی متولد 31 شهریور ماه سال 1369 در بابل است. وی بازیگر، دوبلور، گوینده رادیو و همچنین در زمینه موسیقی نیز فعال است.

سریال دعوت نحس
بازیگر سریال دعوت نحس ، میلاد میرزایی

در آثاری همچون سریال تلویزیونی «نوار زرد»، سریال تلویزیونی «چرخ و فلک» فعالیت داشته و در سریال تلویزیونی «بانوی عمارت» به خوبی درخشید. وی هم‌اکنون برای بازی در دعوت نحس نیز انتخاب شده است.

صالح میرزا آقایی بازیگر سینما و تلویزیون نیز اعلام کرد که در مجموعه دعوت نحس نقش‌آفرینی می‌کند و بیان کرد:

به تازگی برای  سریال «دعوت نحس» به کارگردانی علیرضا افخمی، تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید هم قرارداد بستم و یکی از نقش‌های اصلی را بازی می‌کنم. البته این سومین همکاری من با آقای افخمی بعد از سریال «تب سرد» و «گمگشته» است.

سریال دعوت نحس
بازیگر سریال دعوت نحس ، صالح میرزا آقایی

میرزا آقایی یکی از درخشان‌ترین بازیگران ایرانی و زاده ۱ مرداد ۱۳۴۹ در تهران است که از سریال‌های تلویزیونی چندسال اخیر آن می‌توان به روزهای ابدی، گاندو، بانوی عمارت، آسمان من و تعبیر وارونه یک رویا اشاره کرد.

از دیگر بازیگران محبوب سریال دعوت نحس می‌توان به رضا توکلی اشاره کرد. او در ۱۸ تیر ۱۳۳۹ در تهران متولد شد. او از سال 1366 فعالیت هنری خود را آغاز کرد و در مجموعه‌ها و سینمایی‌های زیادی خوش درخشید.

سریال دعوت نحس
بازیگر سریال دعوت نحس ، رضا توکلی

توکلی در سال ۱۳۷۷ سریال گام آخر به تهیه‌کنندگی محمدرضا خالقی را کارگردانی کرد که از شبکهٔ اول سیما پخش شد. فیلم کوتاه ۱۶ م.م روز مریم محصول کانون پرورش فکری کودکان نیز از ساخته‌های وی است. همینطور از مجموعه‌های تلویزیونی اخیر این بازیگر می‌توان به سریال‌های پرستاران، برادر، آخرین بازی، کیمیا و رهایی اشاره کرد.

البته به غیر از بازیگران مجموعه دعوت نحس که در بالا ذکر شده، دیگر هنرمندانی همچون افسانه چهره آزاد، نسرین نکیسا، آدرینا صادقی، سعیده عرب، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی، نسرین نکیسا، وقار کاشانی و مرتضی کاظمی نیز در این سریال حضور دارند.

نظرات عوامل و بازیگران راجع به مجموعه دعوت نحس

افخمی این سریال را با هر آنچه تاکنون ساخته، متفاوت می‌داند و البته ترجیح می‌دهد که از جزئیات قصه و عنوان کار خیلی صحبت نکند. با این‌حال، این کارگردان راجع به این کار ماورایی با دیگر سریال‌های خود، نظر خود را اینگونه بیان کرده است:

این کار هم گرچه همان فضای ماورائی را دارد و بحث‌های ماورائی دیگری مثل کارهای قبلی درآن مطرح می‌شود اما تفاوت‌های زیادی دارد و داستان با بقیه مجموعه‌هایی که داشتیم مثل ۵ کیلومتر تا بهشت، اغما یا او یک فرشته متفاوت بود.

در ادامه، مهم‌ترین خصوصیت و تفاوت این سریال با مجموعه‌های قبلی را داستان پیچیده و شخصیت‌های متعدد آن بیان می‌کند و می‌گوید:

از جهت تعداد شخصیت بین کارهای من به‌خصوص ویژه است و همین هم‌ساخت و اجرا را خیلی سخت می‌کند.

همینطور وی درباره‌ی ترکیب بازیگران اینگونه نظر خود را بیان می‌کند:

ترکیب بازیگران شامل بازیگران پر سابقه و چهره‌های جدید است. در این مجموعه نزدیک به پنج بازیگر دختر ما جدید هستند. واقعیت این است در سن و سالی که می‌خواستم این دخترها باشند، بازیگر حرفه‌ای نداریم و برای سن ۲۲ تا ۲۴سالگی در سینما و تلویزیون فقری حاکم است به همین دلیل ناچار بودم این کار را بکنم. البته این ناچاری از روی اکراه نبوده چون دوست دارم افراد جدیدی که بضاعت و استعدادش را دارند، پیدا کنم و برای آنها شرایطی فراهم کنند تا بتوانند استعدادشان را نشان دهند.

وی در ادامه، به حضور چهره‌های جدید اظهار امیدواری کرد و درباره بازیگران جدید که در سریال دعوت نحس قرار دارند، گفت:

من به این چهره‌های تازه هم خیلی امیدوارم، چون در طول حدود یک ماه و اندی از حدود ۸۰نفر تست گرفتم و به این افراد رسیدم که فکر می‌کنم استعداد و زمینه اولیه در آنها هست و امیدوارم این سریال محل خوبی برای بروز خلاقیت‌شان باشد.

نسرین نکیسا در این سریال در نقش شخصی به نام معصومه حضور دارد ولی جزئیاتی راجع به این نقش وجود ندارد. این بازیگر درباره نقش خود چنین بیان می‌کند:

موضوعات ماورائی همیشه جذاب بوده و معتقدم انسان‌ها همیشه درتلاش بودند از هر آنچه ماهیت‌شان به‌طور دقیق برای آدمی مبهم بوده، سردربیاورند و به کشف و شهود برسند. برای خود من نیز همین‌طور بوده مخصوصا زمانی که متوجه می‌شوم می‌توانم پاسخ بسیاری از پرسش‌هایم را از یک منبع موثق دریافت کنم. بنابراین طبیعی است باکمال میل این نقش را بپذیرم و تاحدی به پرسش‌های ذهن خودم پاسخ دهم.

از طرفی وقار کاشانی نیز درباره نقش خود در سریال دعوت نحس اظهار نظر کرده است:

موضوع این سریال ماورایی است و ماه رمضان سال آینده از تلویزیون پخش می‌شود. این نقش نسبت به کار‌های پیشینم مانند بچه مهندس خیلی مثبت نبوده و متفاوت‌تر است.

سعیده عرب نیز یکی دیگر از بازیگرانی است که بعد از مدت‌ها در این سریال حاضر شده و درباره نقش خود چنین بیان کرده است:

در این پروژه من سعادت داشتم که در نقش مادر محسن حاضر شوم. فعلا هنوز چیز زیادی از جزئیات نقشم نمی‌دانم و نمی‌توانم کامل درباره آن توضیح دهم اما فقط می‌دانم مادر محسن هستم و پسرم طی تصادفی فوت کرده‌است. اگر بخواهم کمی بیشتر بگویم مراسمی که در مسجد برایش برگزار می‌شود، نماز و دعایی که مادر برای بچه‌اش می‌خواند و انعکاس این موضوعات از مواردی هستند که در طول قصه به آن پرداخته می‌شود.

همینطور وی بیان کرد که در این مجموعه نقش تلخی را ایفا می‌کند و امیدوار است این نقش در نگاه مردم به یاد بماند. او در بخشی از حرف‌هایش گفته است:

ماورائی بودن بستگی به باور خود آدم‌ها دارد. من جاهایی به خیلی از مسائل اعتقاد دارم، چون با آن مواجه شده‌ام. نه آن‌که بگویم در حد و اندازه سفر به ماورا و این موارد بلکه به اندازه درک شخصی‌ام با آن روبه‌رو شده‌ام. در این بین یکسری حقایقی هست که به وسیله این فیلمنامه‌ها و آثار اینچنینی مطرح می‌شوند و گاه آدم‌های خواب را بیدار و یادآوری می‌کند که زندگی این نیست که شما همه چیز را سخت و سنگین ببینید.

زمان پخش دعوت نحس

سریال دعوت نحس
زمان پخش دعوت نحس

در آبان ماه سال ۹۹ بود که افخمی ساخت سریال دعوت نحس را تائید کرد و اعلام کرد که اگر مشکلی پیش نیاید و مراحل توافق و قرارداد به درستی مسیرش را طی کند به زودی وارد مرحله پیش‌تولید می‌شوند.

خوشبختانه ساخت این سریال بدون مشکل خاصی کلید خورد و پس از انتخاب شدن بازیگران آن، ساخت آن در جنگل‌های شمال کشور آغاز شد. البته تمام سریال در شمال ساخته نشد و بعد از فیلمبرداری سکانس‌های شمال کشور، تیم بازیگران و دیکر کارکنان به تهران بازگشتند.

در نیمه دوم آذر ماه 1399، محمودرضا تخشید از پایان ساخت سکانس‌های شمال کشور خبر داد و در ادامه افزود:

با اتمام تصویربردارى بخش شمال، گروه سازنده براى ادامه کار به تهران بازگشتند. در بخش‌های تصویربرداری شده در شمال آدرینا صادقى، مینو آذرمگین، نازنین هاشمى، دینا هاشمى و میلاد میرزایى جلوی دوربین رفتند.

اما صحنه‌های مربوط به تهران از دی ماه سال 99 آغاز شد و رضا توکلى، نسرین نکیسا و آرش مجیدى به جمع بازیگران افزوده شدند و در این سریال نقش‌آفرینی کردند.

از همان ابتدا زمان پخش دعوت نحس را ماه رمضان اعلام کرده بودند و با روند کار، انتظار می‌رود که زمان پخش دعوت نحس در همان تاریخ باقی بماند. بنابراین با توجه به زمان پخش دعوت نحس ، این سریال در بهار قرن جدید و در ماه مبارک رمضان راهی خانه‌های مردم می‌شود.

حال که جزئیات این سریال ماه رمضان به پایان رسید، می‌توانید برای آشنایی بیشتر با دیگر سریال‌های ایرانی، گفتارهای سریال بوتیمار، سریال دراکولا و سریال زیرخاکی 2 را نیز مطالعه کنید.

همینطور تیم تکراتو در مقالات سریال نون خ 3، سریال هشت آباد و بهترین سریال های مهران مدیری به بررسی این مجموعه‌ها پرداخته است.

فراتر از آن، ممکن است به دانستن بهترین سریال های 1400، سریال های نوروز 1400، بهترین سریال های ایرانی و سریال های ماه رمضان 1400 نیز علاقه مند باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سریال دعوت نحس چیست؟ به‌نظر شما آیا این سریال در ژانر خود موفقیتی کسب می‌کند و می‌تواند بین مردم محبوب شود؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر