;
coinex

آموزش کار با توییچ (Twitch) ؛ ساخت اکانت، استریم و کسب درآمد

توییچ یک سرویس استریم بازی است که طی مدت اخیر به محبوبیت خوبی رسیده است. در جستار پیش رو به آموزش کار با توییچ و کسب درآمد از آن میپردازیم.

توییچ یک پلتفرم موجود برای استریم ویدیو است که قابلیت پخش زنده نیز دارد اما برخلاف سایر سرویس های استریم ویدیو، توئیچ پاتوقی برای گیمرهاست، البته که استریمرهای دیگری نیز در آن حضور دارند. به طور معمول روزانه بیش از 15 میلیون نفر از توییچ بازدید می کنند و به تماشای ویدیو زنده می پردازند.

بنابر آمارهای رسمی، ماهانه بیش از 100 میلیون نفر از Twitch.tv دیدن می کنند تا ببینند گیمرهای حرفه ای چگونه بازی های مورد علاقه را پیش می برند از League of Legends و دوتا 2 گرفته تا ماینکرفت و Hearthstone. اما توییچ چیست ؟

سرویس استریم توییچ شروع خیلی ساده ای داشت. وبسایت مخابره ویدیویی Justin.tv، بخش ویدیو گیم خود را در سال 2011 به وبسایت دیگری منتقل کرد و نام آن را Twitch گذاشت. در نهایت بعد از 3 سال، در آگوست 2014، آمازون وبسایت توییچ را به مبلغ 970 میلیون دلار خریداری کرد. در حال حاضر توییچ به لحاظ ترافیک روزانه در رتبه 4 امریکاست و این برای یک سایت مختص گیمینگ بسیار عالی است. اما توییچ چیست ؟ در ادامه ضمن پاسخ به این سوال به آموزش کار با توییچ خواهیم پرداخت.

آموزش کار با توییچ (Twitch)

ساخت اکانت، استریم و کسب درآمد

همانطور که گفتیم، توییچ در حال حاضر و با روند رو به رشدی که داشتهف یکی از بهترین پلفترم های استریم بازی و پخش آنلاین محتوا و اشتراک مهارت های گمینگ است. این پلتفرم حالا از سرویس های محبوب در سراسر جهان است برای گیمرهاست و از مزایای آن باید به سهولت استفاده و امکان ایجاد تعامل مناسب میان گیمر و مخاطب و البته قابلیت استفاده از آن در پلتفرم های مختلف اشاره کرد. امروز قصد داریم به آموزش کار با توییچ بپردازیم.

آموزش کار با توییچ (Twitch) ؛ ساخت اکانت، استریم و کسب درآمد

گیمرها با هر ابزار و پلتفرمی از کامپیوتر تا کنسول می توانند از توییچ برای استریم کردن گیم پلی خود استفاده کرده و مخاطبان نیز می توانند با دستگاه ها و ابزارهای گوناگون به توییچ برای تماشای محتوای استریم دسترسی داشته باشند.

کنسول های سونی و مایکروسافت به طور اختصاصی ابزاری برای استریم بازی در توییچ دارند و برای استفاده از آن ها در این پلتفرم نیازی به نصب هیچ نرم افزار اضافه ای نیست. اما استفاده از این پلتفرم در کامپیوتر و ویندوز نیاز به برخی نرم افزارها و تجهیزات جانبی دارد. امروز در تکراتو قصد داریم ضمن آشنایی شما با چیستی توییچ، به آموزش ساخت اکانت Twitch و همچنین آموزش استریم کردن با توییچ بپردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش کار با توییچ : آموزش ساخت اکانت Twitch

در قدم اول برای آموزش ساخت اکانت Twitch به صفحه اصلی سایت توییچ رفته و روی گزینه Sign Up کلیک کنید تا به صفحه ثبت نام هدایت شوید.

آموزش کار با توییچ (Twitch) ؛ ساخت اکانت، استریم و کسب درآمد

در مرحله بعد از آموزش ساخت اکانت Twitch و در صفحه ثبت نام، شما می توانید به راحتی حساب کاربری خود را با اکانتی که در فیس بوک دارید همگام سازی کنید. ولی اگر می خواهید یک حساب کاربری جدید بسازید، باید اطلاعاتی مثل نام کاربری، رمز عبور و ایمیل را وارد کرده و در نهایت روی دکمه Sign Up کلیک نمایید.

آموزش کار با توییچ (Twitch) ؛ ساخت اکانت، استریم و کسب درآمد
توییچ چیست

پس از وارد شدن به سایت با حساب کاربری جدید می توانید آن را طبق خواسته خود سفارشی سازی کنید. برای این کار روی نام کاربری خود در گوشه سمت راست صفحه کلیک کرده و سپس Profile را انتخاب نمایید.

آموزش کار با توییچ (Twitch) ؛ ساخت اکانت، استریم و کسب درآمد
آموزش کار با توییچ

در صفحه باز شده می توانید کارهایی مثل آپلود تصویر برای پروفایل خود، نوشتن متن برای معرفی خود و نیز دیدن همه ویدیوهایی که آپلود کرده اید بپردازید. همچنین قادر به مشاهده دنبال کنندگان خود و نیز کسانی که شما دنبال می کنید خواهید بود.

آموزش کار با توییچ (Twitch) ؛ ساخت اکانت، استریم و کسب درآمد
آموزش کار با توییچ

همچنین ذکر این نکته نیز در آموزش ساخت اکانت Twitch لازم است که از سوی دیگر شما می توانید به صفحه Channel نیز بروید. این صفحه نیز از طریق کلیک بر روی نام کاربری در دسترس خواهد بود.

آموزش کار با توییچ (Twitch) ؛ ساخت اکانت، استریم و کسب درآمد
آموزش کار با توییچ

شما می توانید در صفحه کانال به ویرایش مواردی چون عنوان رسانه خود بپردازید. همچنین اضافه کردن محتواهایی مثل گرافیک یا متن نیز از طریق این صفحه صورت می گیرد. حالا در ادامه آموزش کار با توییچ با ما باشید تا به آموزش استریم کردن با توییچ بپردازیم.

آموزش کار با توییچ (Twitch) ؛ ساخت اکانت، استریم و کسب درآمد
آموزش کار با توییچ

آغاز استریم کردن با توییچ و کسب درآمد : آموزش کار با توییچ

بدون شک بخش مهمی از چگونگی فعالیت و کسب درآمد در توییچ پس از ساخت اکانت در این سرویس، مربوط به استریم کردن با توییچ و تهیه ابزارهای آن است. البته اگر چندان با تکنولوژی آشنا نیستید، نگران نباشید، چراکه در آموزش کار با توییچ قصد داریم به طور دقیق به آموزش استریم کردن با توییچ بپردازیم و همه ابزارهایی که برای راه اندازی آن را نیاز دارید به شما معرفی کنیم. با ما باشید.

برنامه هایی برای استریم : آموزش استریم کردن با توییچ

آموزش کار با توییچ (Twitch) ؛ ساخت اکانت، استریم و کسب درآمد
توییچ چیست

برای آغاز کار شما نیاز به برنامه ای برای استریم کردن دارید و میتوان گفت یکی از بهترین گزینه های موجود Streamlabs OBS است که از قضا رایگان نیز هست. این برنامه تمام گرافیک ها و چینش های شما را روی شبکه ابری ذخیره می کند و تقریبا تمام کارهایی که شما به دیدنشان در استریم های محبوبتان عادت دارید را انجام می دهد. به علاوه را اندازی استریم و شخصی سازی آن بسیار آسان است.

البته فارغ از این ها توییچ در حال توسعه نرم افزار اختصاصی استریم خود یعنی Twitch Studio است و در صورتی که این برنامه ارائه شود تقریبا شما نیازی به برنامه جانبی نخواهید داشت. البته برای استفاده از نسخه بتای این نرم افزار می توانید در وب سایت رسمی توییچ ثبت نام کنید تا به محض ارائه در دسترس شما قرار گیرد. آنطور که ما بررسی کردیم، نرم افزار سریعی به نظر رسیده و بعضی ویژگی‌ هایی که از یک نرم افزار استریم کردن روی توییچ انتظار می‌رود در آن دیده می‌ شود، به عنوان مثال وجود چت در برنامه. هرچند برای این راهنما، ما مبنای کار را همان OBS قرار می‌دهیم.

بعد از دانلود OBS باید وارد سایت توییچ شوید. البته فارغ از توییچ شما گزینه های دیگری نیز برای استریم کردن دارید اما باید گفت که توییچ به نسبت سایرین برتری هایی دارد که در توضیح باید گفت اولا کار با آن ساده است، دوما با Streamlabs مشکلی ندارد و به طور دقیق تر، توییچ نسبت به سایر پلتفرم های استریم بازدیدکنندگان بیشتری دارد. زمانی که افراد بیشتری از سایت بازدید کنند، احتمال آنکه شخصی موقع بررسی استریم ‌های مختلف شما را پیدا کند بیشتر خواهد بود.

اگر هنوز حساب کاربری نساخته اید، بر اساس آنچه در بخش اول آموزش کار با توییچ گفتیم، یک حساب کاربری ساخته و سپس به تنظیمات OBS بروید. همچنین تغییر تنظیمات استریم و هماهنگ کردن آن با رایانه و اینترنت شما بسیار مهم است. البته همهم این ها تا زمانی که تجربه بیشتری برای استریم در توییچ به دست نیاورده باشید به دردتان نخواهد خورد.

برای تنظیمات بهتر این سرویس استریم بهتر است از خود اپلیکیشن استفاده کنید.  Streamlabs این گزینه را دارد که با انجام بررسی کوتاهی از سرعت اینترنت و سیستم رایانه شما، بهترین تنظیمات را به صورت خودکار برایتان ایجاد کند. تنظیمات آن بی‌نقص نبوده اما نقطه شروع خوبی می‌باشند.

خرید وب کم : آموزش استریم کردن با توییچ

آموزش کار با توییچ (Twitch) ؛ ساخت اکانت، استریم و کسب درآمد

یک وب کم با کیفیت بخش مهمی از ابزارهایی است که یک گیمر برای استریم بازی به آن نیاز دارد. بخش بزرگی از استریم کردن، رفتار و شخصیت گیمرهاست که اتفاقا استریمرهای حرفه ای روی آن مانور زیادی می دهند. در واقع این صرفا اسنریم کردن بازی به صورت ساده نیست که به کار شما جذابیت می دهد، بلکه رفتار و شخصیت شما نیز موثر است. در نتیجه یک وب کم خوب برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.

وب‌ کم می‌ تواند در شناخته شدن شما و کمک به جذب مخاطب و دنبال کردن استریم ‌های شما توسط دیگران باشد، اما باید این را هم در نظر داشته باشید که در عین حال اگر به درستی کار خود را انجام ندهید، می‌ تواند مخاطبان شما را نیز کاهش دهد.

اگر وب کم را به خوبی و در موقعیتی با نور مناسب نصب کنید نیازی به داشتن بهترین گزینه نیست. البته نورپردازی خوب می تواند در مورد هر دوربینی موثر باشد. فارغ از این بعضا اتفاقات رخ داده در پس زمینه تصویر می تواند در وضوح چهره شما موثر باشد. سعی کنید در محدود کادر دوربین چیز خاص و یا حواس پرت کنی قرار ندهید. یک دیوار ساده می تواند بهترین گزینه باشد. البته اسریمرهای حرفه ای از یک پرده سبز استفاده کرده و پس زمینه را به طور کامل از بین می برند. در نهایت برای خرید وب کم می توانید فهرست بهترین وب کم 2020 را رصد کنید.

میکروفون و موسیقی : آموزش استریم کردن با توییچ

آموزش کار با توییچ (Twitch) ؛ ساخت اکانت، استریم و کسب درآمد

میکروفون خوب نیز تاثیری مشابه وب کم خوب دارد. این ابزار می تواند در بیشتر شناخته شدن شما و داشتن دنبال کنندگانی بیشتر موثر باشد. البته اگر هنوز به اندازه کافی خود را حرفه ای نمی دانید باید کمی مواظب باشید، چون ناشی گری می تواند کار شما بسیار پیچیده کند.

همانقدر که تنظیم درست میکروفون موثر است، استریمی که اکو داشته باشد از اعصاب خرد کن ترین موارد است. اگر از میکروفون رومیزی یا میکروفون همراه با وب کم استفاده می کنید، حتما استفاده از یک هدفون را نیز در نظر داشته باشید.

این نوع میکروفون‌ها به صورت کلی مشکلی ندارند و بسیاری از میکروفون‌های رومیزی کیفیت صدای بالاتری نسبت به میکروفون موجود در هدفون‌ها خواهند داشت، اما اشکال کار آنجاست که در صورت عدم استفاده از هدفون، این میکروفون‌ها صدای پخش شده از بازی توسط بلندگوهای شما را دریافت کرده و برای مخاطبان پخش می‌کنند، که این موضوع می‌تواند استریم شما را غیرقابل تحمل نماید.

در نتیجه در صورتی که قصد استریم در توییچ را داریدف باید خرید یک میکروفون و هدست مناسب گیمینگ را در نظر داشته باشید. البته لازم نیست به خرید گران قیمت ترین ها فکر کنید، برای داشتن راهنمایی برای خرید هر یک از این موارد می توانید بهترین میکروفون های گیمینگ 2020 ، بهترین هدفون های 2021، بهترین هدست گیمینگ 2021 و بهترین هدست برای PS5 را در نظر داشته باشید.

مورد دیگری که حین استریم کردن می توانید در نظر داشته باشید، پخش موسیقی حین استریم است. این موضوع می تواند کاملا سلیقه ای باشد، در انتخاب موسیقی و میزان صدای آن، اما باید تا حدی فضای موسیقی های استریم و میل مخاطبان را بشناسید.

توییچ یک سیستم خودکار داشته که موسیقی‌های دارای حق نشر (کپی‌رایت) پخش شده در استریم‌ها را مسدود می‌کند. این موضوع هنگام برگزاری استریم به صورت زنده مشکلی ایجاد نکرده، اما هرگونه ویدیوی ضبط شده از استریم شما در آرشیو، به مدت ۳۰ دقیقه در زمان پخش موسیقی غیر مجاز بی‌صدا (Mute) خواهد بود. در نتیجه جایگزین مناسب برای شما، کتابخانه رایگان موسیقی توییچ است که تاکنون بیش از صدها عنوان موسیقی قابل پخش و آماده از لیست پخش اسپاتیفای را آماده کرده است.

علاوه بر این ها ایجاد تعادل میان صدای میکروفون، موسیقی و صدای بازی امری بسیار مهم و حیاتی است. شما باید کاری کنید که مخاطبان هر سه عنصر را به طور مناسب بشنوند. برای رسیدن به این تعادل شاید لازم باشد چندین بار به شیوه ها و تنظیمات گوناگون وضعیت را آزمایش کنید.

خوشبختانه Streamlabs OBS قابلیت ضبط استریم دارد که می توانید با استفاده از آن تنظیمات را انجام دهید. استریم خود را ضبط کرده و به آن گوش کنید و سپس تغییرات لازم را در هر بخش صدا که لازم است انجام دهید تا به تعادل لازم برسید.

صحنه را تنظیم کنید : آموزش استریم کردن با توییچ

بعد از همه این موارد، شما آماده آغاز استریم هستید. تنها چیزی که باقی مانده، کنار هم چیدن همه چیزهایی است که تا اینجا گفتیم. به مانند قطعات پازل همه چیز را کنار هم قرار داده و با Streamlabs OBS کار را آغاز کنید.

بعد از باز کردن Streamlabs OBS روی گزینه Editor کلیک کنید که در آن یک صحنه خالی از قبل ایجاد شده است. ابتدا باید بازی که قصد استریم آن را دارید در این بخش اضافه کنید و سپس بازی را آغاز کنید.

در اینجا دکمه Alt + Tab را زده تا به Streamlabs بازگردید و در بالای لیست Sources روی گزینه افزودن کلیک کنید. در اینجا گزینه Game Capture را انتخاب کنید و نام منبع را بزنید و بازی که قصد استریم آنرا دارید از لیست بازشو Application  انتخاب کرده و در نهایت OK را بزنید.

برای اضافه کردن وب کم پس از حصول اطمینان از اتصال وب کم به رایانه، یک Source دیگر اضافه کرده و گزینه Video Capture Device را انتخاب کنید. به مانند مورد قبل، نام منبع را وارد کرده و وب کم را از لیست بازشو انتخاب کنید. اگر می‌خواهید وضوح تصویر خود را تغییر دهید، قابیت انجام این کار را در این بخش دارید، در غیر این صورت گزینه OK را بزنید زیرا می‌توانید بعداً اندازه تصویر خود را در Scene Viewer تغییر دهید.

آموزش کار با توییچ (Twitch) ؛ ساخت اکانت، استریم و کسب درآمد
آموزش کار با توییچ

در نهایت منابع و گزینه های موجود را با استفاده از ماوس به بخش های مختلف بکشید و جابجا کنید تا به چیش دلخواه برسید. گفتیم ماوس! اگر قصد فعالیت حرفه ای در حوزه استریم و گیمینگ را داشته باشید بدون شک نیاز به شناخت بهترین ماوس گیمینگ 2021 و بهترین ماوس پد گیمینگ 2021 نیز خواهید داشت.

با کلیک روی هر منبع، خطی در حاشیه آن پدیدار شده که میتوانید با کلیک کردن روی تصویر آن را کشیده و جابجا کنید. با استفاده از حاشیه آن، پنجره مورد نظر را بزرگتر یا کوچکتر کنید. هنگام کلیک کردن و کشیدن یک منبع، دکمه ALT را نگه داشته تا منطق مورد نظر را برش دهید.

حالا می توان روکش ها را نیز به استریم اضافه کرد. البته که این اختیاری و سلیقه ای است. یک روکش دراقع تصویر یا متنی است که به اجبار روی استریم شما قرار گرفته و می توان از آن برای انجام امور فانتزی و گرافیکی چون تغییر رابط کاربری یک بازی تا موارد بسیار ساده چون قرار دادن آدرس توییتر خود روی صفحه استفاده کنید.

برای اضافه کردن یک روکش، یک Source جدید اضافه کرده و از لیست موجود گزینه Image را انتخاب کنید. همچنین به ترتیب قرارگیری منابع در استریم خود توجه کنید، زیرا مواردی که در لیست بالاتر از سایر منابع باشند، در استریم نیز روی آن ها پدیدار می شود. پس اگر موردی از استریم شما حذف شد، احتمالا لازم است کمی لیست منابع خود را جابجا کنید.

اگر تصویر در فرمت PNG باشد، بخش‌ های شفاف آن به همان صورت باقی خواهند ماند، که بسیاری از کانال‌ها هنگام استریم کردن روی توییچ بدین صورت قاب وب ‌کم و موارد فانتزی دیگر را برای خودشان طراحی می ‌کنند. همچنین توجه داشته باشید که حین استریم، وب کم و روکش های شما کدام بخش از رابط کاربری را می پوشاند. مسدود شدن کوچکترین بخش های رابط کاربری نیز می تواند برای تماشاچیان اعصاب خردکن باشد. در پایان دعوت می کنم تا به تناسب نیاز خود نگاهی به بهترین بازی های 2021، بهترین بازی های ایکس باکس وان 2021 و بهترین بازی های PS4 در سال 2021 داشته باشید تا موارد مناسبی جهت استریم پیدا کنید. همچنین اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ دارید، در نظر داشتن بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021 مفید فایده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آموزش کار با توییچ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر