;
coinex

بهترین وب کم 2020 ؛ راهنمای خرید بهترین وب کم برای محل کار، خانه و گیمینگ

وب کم‌ هم این روزها به یکی از اصلی‌ترین گجت‌های پرکاربرد تبدیل شده‌ و نیاز به آن در هر خانه‌ای احساس می‌شود. اگر شما هم به بهترین وب کم 2020 نیاز دارید، نگران نباشید؛ چون بهترین گزینه مناسب با نوع نیاز خود را در این فهرست پیدا می‌کنید.

اگر در خانه کار می‌کنید و باید با همکاران و مشتریان خود تماس تصویری برقرار کنید، یا اگر برای ویدیوهای خود در شبکه‌های اجتماعی به وب کم نیاز دارید، قطعا به دستگاهی با بالاترین سطح کیفیت نیاز خواهید داشت؛ دستگاهی که جزییات تصویر را به‌خوبی نمایش دهد و با تنظیمات کامپیوتر شما همخوانی داشته باشد. در این فهرست به معرفی بهترین وب کم 2020 می‌پردازیم تا در هنگام خرید، انتخاب بهتری داشته باشید.

بهترین وب کم 2020

همه‌ی لپ تاپ‌های امروزی به وب کم مجهز هستند و تقریلا تمامی آنها ویژگی‌های کاربردی خوبی دارند. اما شاید این برای نیاز شما کافی نباشد و هنوز هم به بهترین وب کم 2020 نیاز داشته باشد. علاوه بر این، نباید کاربرهای پی سی را فراموش کرد که برای فعالیت‌های روزانه‌ی خود به وب کم نیاز دارند. فرقی نمی‌کند که یک بلاگر باشید یا برای دورکاری به وب کم نیاز داشته باشید؛ ما به شما کمک می‌کنیم که بهترین وب کم 2020 را برای رفع نیازهای خود پیدا کنید.

  • AUSDOM AW620 Pro
  • Logitech C922 Pro
  • Logitech C925e
  • Razer Kiyo
  • Microsoft LifeCam Studio
  • Creative Labs Senz3D
  • Logitech Group
  • Logitech StreamCam
  • Logitech Meetup
  • Mevo Plus
  • A4Tech PK-930H
  • Logitech Brio
  • Logitech C615

 

AUSDOM AW620 Pro

AUSDOM AW620 Pro

بسیاری از وب کم ها روی ویندوزها و Mac OSX قدیمی‌تر فعال نمی‌شوند؛ همچنین ورژن مرورگرها هم باید خاص باشد و روی هر مرورگری قابل اجرا نیست. اما AUSDOM AW620 Pro از نظر نرم افزاری بسیار پیشرفته است و با انواع مرورگرها فعال می‌شود. علاوه بر این، نصب دردسرسازی ندارد. همچنین میکروفون این وب کم قابلیت نویز گیری صدای اطراف گیمر را دارد. گفته می‌شود بزرگترین مشکل این وب کم عدم کیفیت آن در نور پایین اتاق است. با اینحال کاربردهای خوب این گجت باعث شده تا آن را بهترین وب کم 2020 بدانیم.

Logitech C922 Pro

Logitech C922 Pro

وب‌کم C922 Pro یکی از بهترین و پرطرفدار‌ترین وب‌کم‌های تولید شده توسط شرکت محبوب لاجیتک (logitech) است. این وب‌کم با دوربین با‌کیفیت خود به شما امکان ارتباط تصویری را ارائه داده و تصاویری شفاف و با جزئیات تولید می‌کند. C922 Pro از میکروفون مناسبی بهره می‌برد و توانایی ضبط صدای کاربر را به صورت استریو و با‌کیفیت داراست.

بیشتر بخوانید:

اما این تمام امکاناتی نیست که لاجیتک سی ۹۲۲ پرو را به بهترین وب کم 2020 تبدیل کرده است. با استفاده از این وب کم لاجیتک می‎توان ویدیوهایی با کیفیت HD و با ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کرد، همچنین دوربین آن توانایی فیلم‌برداری full HD را نیز دارد ولی در این رزولوشن ۳۰ فریم در هر ثانیه ضبط می‌کند.

هر‌چند وب‌کم C922 pro برای کاربرد‌های دیگر نظیر ویدئو کنفرانس یا تماس تصویری نیز کاملاً مناسب است؛ اما با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، اگر نگوییم بهترین، این وب‌کم یکی از بهترین‌ها برای گیمر‌هایی است که قصد استریم کردن دارند. کیفیت خوب و تاخیر کم این دوربین امکان ارائه‌ی تصویر فرد را در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم می‌کند و از طرفی کیفیت خوب میکروفون آن کاربران خود را از خرید یک میکروفون مجزا بی‌نیاز می‌سازد.

Logitech C925e

Logitech C925e

حرفه‌ای‌ها به یک طراحی زیبا و امکان ضبط ویدئو و ضبط صوت با کیفیت بسیار بالا نیاز دارند. Logitech C925e با یک طراحی مشکی براق، فیلم برداری با رزولوشن فول اچ دی و یک میکروفن همه کاره‌ی عالی، کلیه‌ی نیازهای شما را برآورده می‌کند. همچنین در مواقعی که دستگاه را روی رایانه نصب می‌کنید، نیازی به تهیه‌ی سه پایه نیست.

Razer Kiyo

Razer Kiyo

وبکم Kiyo یکی از محبوب‌ترین و زیبا‌ترین محصولات شرکت پر‌طرفدار ریزر (Razer)  است. این وب‌کم از طریق درگاه USB  به رایانه متصل می‌شود و کیفیت کم‌نظیری را در تماس‌های تصویری، ضبط فیلم یا استریم به ارمغان می‌آورد. نوع حسگر تصویر در این محصول CMOS بوده که توانایی ثبت عکس‌هایی با ابعاد ۴ مگا‌پیسل را داراست.

بیشتر بخوانید:

البته کاربرد اصلی چنین دوربین‌هایی فیلم‌برداری است و نه عکس‌برداری. رزولوشن اصلی فیلم‌برداری در وبکم Kiyo به شکل HD است که البته این وب‌کم توانایی فیلم‌برداری با کیفیت full HD را نیز داراست، اما در این کیفیت، دوربین در هر ثانیه ۶۰ فریم را ثبت می‌کند، در حالی که در کیفیت HD، شاهد ۶۰ فریم در هر ثانیه هستیم.

طراحی وب‌کم Kiyo به گونه‌ای است که به راحتی می‌توان آن را روی مانیتور یا میز قرار داد. ابعاد مناسب و طراحی دایره‌ای این وب‌کم باعث شده تا در موقعیت‌های مختلفی بتوان آن را به کار گرفت. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های وب‌کم Kiyo ریزر وجود نوار LED در دور تا دور دوربین است. می‌توان با استفاده از این نوار LED که حجم مناسبی نور سفید تولید می‌کند، در محیط‌های کاملاً تاریک نیز به ضبط فیلم، تماس تصویری یا استریم پرداخت. همانطور که مشاهده کردید، بعید نیست که بخواهیم ریزر کیو را بهترین وب کم 2020 معرفی کنیم.

Microsoft LifeCam Studio

Microsoft LifeCam Studio

 

این وب کم که ساخت شرکت مایکروسافت است به راحتی روی ویندوز نصب می‌شود و با سایت Mixer سازگاری عالی دارد. رزولوشن آن تنها تا 720 پیکسل امکان‌پذیر است. این وب کم از فناوری TrueColor برخوردار است و می‌تواند تصاویر گیمر با فوتیج را از نظر رنگ بندی سازگار کند.

بیشتر بخوانید:

Creative Labs Senz3D

Creative Labs Senz3D

Creative Labs Senz3D یک وب‌کم با ویژگی‌های تعریف شده‌ی قدیمی نیست. این مدل از یک ماژول سه گانه‌ی دوربین بهره می‌برد؛ یک سنسور RGB، یک سنسور مادون قرمز و یک پروژکتور لیزری. این موارد امکان کنترل ژست، سنجش چهره به صورت سه بعدی، اسکن سه بعدی و حذف پس زمینه را فراهم می‌آورند. این مدل همچنین از فناوری کنترل صدا نیز پشتیبانی می‌کند و کیفیت ضبط ویدئوهای آن فول اچ دی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است.

Creative Labs Senz3D هم به‌خوبی در فهرست بهترین وب کم 2020 جا می‌گیرد و برای افرادی مناسب است که می‌توانند از برنامه‌های ویژه‌ای که به چنین فناوری‌هایی نیاز دارند استفاده کنند، مخصوصا اپلیکیشن‌های مربوط به واقعیت افزوده.

Logitech Group

Logitech Group

پکیج «Group» شرکت لاجیتک تشکیل‌شده از تمامی ابزار و وسایل حرفه‌ای مورد نیاز جهت برگزاری ویدئو‌ کنفرانس یا استریم است. این پکیج شامل یک وب‌کم با کیفیت و قدرتمند، اسپیکر، دو عدد میکروفون استریو و کنترل از راه دور است. دوربین موجود در این پکیج  قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت Full HD را داراست و قابلیت زوم نیز دارد. کنترل از راه دور این پکیج امکان کنترل زاویه و زوم دوربین، قبول یا رد تماس را تا برد ۸٫۵ متری ممکن می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اما این تمام چیزهایی نیست که لاجیتک گروپ را در لیست بهترین وب کم 2020 قرار داده است. اسپیکر این مجموعه مجهز به فناوری بلوتوث و NFC است و از تکنولوژی کاهش نویز بهره می‌برد؛ همچنین دکمه‌های قطع و وصل تماس روی این اسپیکر نیز قرار گرفته‌ است که به ‌صورت لمسی عمل می‌کنند. مجموعه‌ی Group از طریق هاب موجود در پکیج به رایانه متصل می‌شود و با اغلب سیستم عامل‌های مختلف هماهنگی دارد. با وجود کیفیت ساخت بالا و کاربری حرفه‌ای، عدم پشتیبانی دوربین این مجموعه از کیفیت تصویر ۴K را می‌توان مهم‌ترین ضعف آن دانست.

Logitech StreamCam

Logitech StreamCam

Logitech StreamCam  بدنه‌ای جمع و جور و سبک داشته و از مشخصات و ویژگی‌های بسیار خوبی بهره می‌برد که بی شک پاسخگوی تمامی نیازهای شما خواهد بود. البته این مدل کمی گران است، اما قطعا قابلیت‌هایی دارد که آن را در لیست بهترین وب کم 2020 قرار داده است.

این وب‌کم می‌تواند با کیفیت فول اچ دی و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به ضبط ویدئو بپردازد. لنز این دوربین از جنس شیشه‌ی بسیار با کیفیت بوده و دیافراگم آن نیز f/2.0 است. میکروفون دوگانه‌ی omni-directional از فناوری کاهش نویز استفاده می‌کند که کیفیت و دقت فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین به لطف بدنه‌ی کوچک و جمع و جور، متریال ساخت عالی و طراحی تمیز و ارگونومیک، بر روی هر صفحه نمایشی که قرار بگیرد بسیار زیبا خواهد بود.

Logitech Meetup

Logitech Meetup

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که کاربران وب‌کم‌ها در زمان برگزاری ویدئو ‌کنفرانس‌ها با آن مواجه می شوند، عدم امکان کنترل دوربین است. این مشکل به خصوص زمانی آزار‌دهنده می‌شود که تعداد افراد حاضر در جلسه زیاد باشد. حال شرکت لاجیتک با دوربین Meetup این مشکل را حل کرده است.

دوربین Meetup  یکی از جدید‌ترین محصولات شرکت لاجیتک است. این دوربین با قابلیت چرخش افقی و عمودی که دارد، می‌تواند هر زاویه و هر نمایی از جلسه را تحت پوشش قرار دهد. اما مزیت اصلی آن این‌جاست که این چرخش با یک کنترل از راه دور رخ می‌دهد و بدین ترتیب در حین برگزاری جلسه نیز می‌توان بدون بر هم زدن آن دوربین را در زاویه‌ی ایده‌آل تنظیم کرد.

بیشتر بخوانید:

دوربین Meetup همچنین یکی از با کیفیت‌ترین وب‌کم‌های موجود در بازار است. لنز قدرتمند این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۴K و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد؛ همچنین در رزولوشن‌های پایین‌تر مثل فول اچ‌دی، تعداد فریم‌های ضبط شده در هر ثانیه به صورت چشم‌گیری افزایش می‌یابد. در نتیجه تصاویر و فیلم‌های گرفته شده توسط این دوربین کیفیت خارق‌العاده‌ای دارند.

Mevo Plus

Mevo Plus

برای کسانی که از طریق بازی‌های موبایل استریم می‌کنند، تصویر برداری از خودشان بسیار چالش برانگیز است. وب کم Mevo Plus برای اینکار ساخته شده است و قابل حمل می‌باشد. این وب کم به شما این امکان را می‌دهد که حتی تا رزولوشن 1080 پیکسل هم استریم کنید. این وب کم به راحتی به هر نوع گوشی همراه یا لپتابی متصل می‌شود و برای کاربران مخصوص خود، بهترین وب کم 2020 به شمار می‌رود.

A4Tech PK-930H

A4Tech PK-930H

شرکت A4Tech در میان تولید‌کنندگان تجهیزات کامپیوتری به تولید محصولات مقرون به صرفه در عین حفظ کیفیت مشهور است. در زمینه‌ی مقرون به صرفه‌ترین وب‌کم نیز می‌توان در میان محصولات این شرکت، وب‌کم PK-930H را پیدا کرد. وب‌کم PK-930H همانند وب‌کم‌های گران‌قیمت موجود در بازار از لنزی حرفه‌ای یا قابلیت کنترل از راه دور بهره نمی‌برد، با این حال ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند در محدوده‌ی قیمت خود به خوبی جلب توجه کند.

 

پیش از هر چیزی باید به طراحی زیبای وب‌کم اشاره کرد که امکان تنظیم دوربین در زوایای مختلف را فراهم می‌سازد. از این گذشته، هر چند این وب‌کم نمی‌تواند بیش از ۳۰ فریم در هر ثانیه فیلم‌برداری کند (و این که لنز آن قادر به زوم کردن نیست)، با این حال وب‌کم PK-930H قابلیت فیلم‌برداری تا سقف کیفیت full HD را دارد که برای محصولی در این رنج قیمت بسیار جالب توجه است. در کنار این ویژگی، میکروفون خوبی که در این وب‌کم تعبیه شده است نیز بر مقرون به صرفه بودن آن می‌افزاید.

Logitech Brio

Logitech Brio

از دیگر گجت‌هایی که می‌توان به نام آنها در لیست بهترین وب کم 2020 اشاره کرد، لاجیتک بریو است. سایت‌های زیادی نیستند که شما بتوانید با فوتیج 4K استریم زنده انجام بدهید.

بیشتر بخوانید:

اما اگر شما یک YouTube live استریمر هستید و بخواهید با بالاترین کیفیت ممکن استریم کنید، Logitech Brio به کمک شما خواهد آمد. این وب کم 4K HDR و همچنین تصاویر Wide را ساپورت می‌کند. بیشتر گفته می‌شود که این وب کم برای استفاده در مسابقات eSport و لیگ‌ها کاربردی خواهد بود.

Logitech C615

Logitech C615

این وب‌کم می‌تواند تصاویری را با حداکثر رزولوشن تصویر ۱۰۸۰p فول اچ دی و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. همچنین امکان چرخش ۳۶۰ درجه برای آن وجود دارد که بسیار کاربردی است. عملکرد سیستم کاهش نویز میکروفون آن نیز واقعا خوب است و شما را راضی خواهد کرد.

این یک وب‌کم مقرون به صرفه و عالی برای افرادی است که می‌خواهند با رزولوشن فول اچ دی کار کنند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tomsguide

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر