;
coinex

فیلم Spiral 2021 ؛ تاریخ اکران، تریلر و بازیگران فیلم اره 9 (Saw)‌

فیلم Spiral 2021 یا اره 9 جزو فیلم‌های ترسناک سال جدید محسوب می‌شود. ما در ادامه به بررسی داستان، تریلر، تاریخ اکران و بازیگران فیلم مارپیچ 2021 می‌پردازیم.

اگر شما از طرفداران ژانر وحشت باشید، مطمئنا با مجموعه فیلم‌های اره (jigsaw) آشنایی دارید. فرنچایز اره از سال 2004 تاکنون توسط کارگردان‌ها و نویسندگان مختلف در دست تولید قرار گرفته است.

اگرچه منتقدین نقدهای زیادی بر این فیلم وارد کرده‌اند اما در وحشتناک بودن و بعضا حال بهم زن بودن برخی صحنه‌های آن شکی نیست. مجموعه‌ اره شامل صحنه‌هایی پر از قتل، شکنجه و خون است. اما در ادامه این مطلب، به بررسی فیلم Spiral : Form the Book of Saw می‌پردازیم؛ فیلمی که با نام اره 9 نیز شناخته می‌شود.

فیلم Spiral 2021

فیلم مارپیچ یکی از ترسناک ترین فیلم های 2021 است که می‌توان آن را در دسته فرنچایز اره یا همان جیگساو قرار داد. اما داستان آن دنبال کننده قسمت‌های قبلی اره نیست؛ بلکه فیلم Spiral 2021 می‌تواند یک اسپین-آف برای مجموعه جیگساو محسوب شود.

در واقع سال پیش، کریس راک، یکی از بازیگران این فیلم، ایده‌ی فیلم مارپیچ را داد. جو دریک (Joe Drake) رئیس استودیوی Lionsgate در این باره گفت:

زمانی که کریس راک نزد ما آمد و جزئیات دیدگاه بسیار زیبایش را درباره خلق دوباره و اسپین آف جدید از دنیای بدنام Jigsaw Killer توضیح داد، ما همگی از آن راضی بودیم. کریس این ایده را فهمیده بود و سعی داشت تا با شوخ‌طبعی، دید خلاق و اشتیاق خود این برند را برای فرانچایز کلاسیک و ترسناک ارّه دوباره‌سازی کند، در عین حال نیز به گذشته‌ی این سری احترام می‌گذاشت.

کریس راک نیز در مصاحبه‌ای با وبسایت IGN اشاره کرد نسخه‌ی جدید این فرنچایز با شوخی‌های بیشتری همراه خواهد بود. وی در ادامه افزود:

بیشتر اوقات من به تماشای یک فیلم یا سریال تلویزیونی می‌نشینم، می‌دانید با خود می‌گویم: «یک یا دو شوخی تفاوت بزرگی در آن ایجاد می کرد.» من عاشق مجموعه اره هستم، اما می‌دانید این فیلم هیچ شوخی ندارد. پس این زمینه‌ی مناسبی برای کار به نظر آمد. علیرغم همه اینها فیلم جدید اره بازهم یک «اره» خواهد بود. خونین و وحشتناک … اما یک یا دو شوخی هم در آن وجود خواهد داشت. ما در ایده اصلی آن تغییری ایجاد نمی‌کنیم.

بنابراین فیلم Spiral 2021 قرار است به کارگردانی دارن لین بوسمن (Darren Lynn Bousman‎)، تهیه کنندگی اورن کلوس (Oren Koules) و مارک برگ (Mark Burg) و داستان کریس راک امسال اکران شود و یکی دیگر از ترسناک ترین فیلم های جهان را رقم بزند. در ادامه، به تمامی جزئیات منتشر شده از فیلم Spiral : Form the Book of Saw پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مورگان فریمن

تاریخ اکران فیلم Spiral

فیلم Spiral 2021
تاریخ اکران فیلم Spiral

با اینکه معمولا فیلم‌های مجموعه اره در روز هالووین برگزار می‌شدند، اما تاریخ اکران فیلم Spiral در 13 می 2021 اعلام شده است. قبلا تاریخ اکران فیلم اره 9 برای سال 2020 درنظر گرفته شده بود ولی به‌خاطر ویروس کووید 19 تاریخ پخش آن به تعویق افتاد.

اولین فیلم اره در سال 2004 اکران شد و می‌توان گفت استقبال خوبی از آن شد. پس از آن، فیلم اره 2 در سال 2005، اره 3 در سال 2006 و همینطور تا قسمت هفتم آن به صورت متوالی تا سال 2010 پخش شدند.

ولی پس از آن اره 8 یا جیگساو در سال 2017 اکران شد و اکنون پس از یک وقفه 4 ساله، تاریخ اکران فیلم اره 9 در سال 2021 تعیین شده است. بنابراین با توجه به تاریخ اکران فیلم Spiral به زودی شاهد پخش این فیلم ترسناک و هیجان انگیز خواهیم بود. انتظار می‌رود این فیلم جزو بهترین فیلم های 2021 باشد.

داستان و بررسی تریلر فیلم Spiral

فیلم Spiral 2021
تریلر فیلم اره 9

همانطور که قبل‌تر نیز ذکر کردیم، فیلم Spiral 2021 لزوما دنباله‌ی قسمت‌های قبلی نیست و اگر قسمت‌های قبلی را تماشا نکرده‌اید، با دیدن فیلم Spiral : Form the Book of Saw سردرگم نخواهید شد. همینطور استولبرگ در توییتر خود اینگونه نوشته است:

من با قاطعیت می‌توانم بگویم که فیلم جدید ما با نام Jigsaw 2 شناخته نمی‌شود. اما من نمی‌توانم این تصمیمات را بگیرم. این فیلم دنباله‌ای برای Jigsaw نیست. این اثر قطعاً در خط زمانی تمامی فیلم‌ها تنظیم شده است.

اما با توجه به داستان فیلم مارپیچ 2021 ، یک نابغه که مشکل روانی دارد، سعی می‌کند به شکل عجیبی، عدالت را اجرا کند. کارآگاه بنکس (با بازی کریس راک) زیرسایه مامور مصممی (با بازی ساموئل ال جکسون) حل پرونده قتل‌های عجیبی را برعهده می‌گیرد که یادآور گذشته وحشتناک شهر هستند. زیک حین پیشروی به داخل این معمای پیچیده، خودش را در دام این قاتل خطرناک پیدا می‌کند.

فیلم Spiral 2021
تاریخ اکران فیلم اره 9

درین لین بوسمن (Darren Lynn Bousman) کارگردان فیلم‌های دوم، سوم و چهارم Saw کارگردانی این فیلم را برعهده دارد و جاش استالبرگ و پیتر گولدفینگر مسئولیت نویسندگی فیلم جدید Saw را بر اساس داستان خلق شده توسط راک، برعهده گرفته‌اند. فیلم Spiral 2021 توسط شرکت Twisted Pictures تولید شده و توزیع کننده‌ آن لاینزگیت فیلمز است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کمدی 2021

علاوه بر این‌ها، تاکنون 2 تریلر فیلم Spiral نیز منتشر شده است و ما در این تریلر فیلم اره 9 ، شاهد دو کارآگاه هستیم که در حال راندن یک ماشین و گپ زدن هستند. یکی از آنها همان کارآگاه بنکس است که کریس راک نقش آن را بازی می‌کند.

فیلم Spiral 2021
داستان فیلم مارپیچ 2021

در کنار وی کارآگاهی دیگر نیز هست که درباره همسر و فرزند نوزادش صحبت می‌کند. اما ناگهان قتلی را به آنها گزارش می‌دهند و آنها را به محل جرم و صحنه قتل می‌کشانند. همینطور از تریلر فیلم Spiral متوجه شدیم که برخی از قتل‌ها در مسیر حرکت قطار رخ می‌دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مارول

آنها شروع به حل این پرونده قتل‌های سریالی می‌کنند‌. در این بین، دستگیری قاتل به سادگی که فکر می‌کنند، نیست. قاتل یه جعبه هدیه برای کارآگاه بنکس به اداره می‌فرستد که معلوم نیست داخل آن چه چیزی قرار دارد.

فیلم Spiral 2021
داستان فیلم مارپیچ 2021

در بخش دیگری از تریلر فیلم اره 9 کارآگاه بنکس را می‌بینم با دستبندی به یک میله بسته شده است و در کنار آن یک اره نیز قرار دارد. علاوه بر این‌ها، در تریلر دوم می‌بینیم که قاتل یک فلش را به دست کارآگاه می‌رساند و در آن به او می‌گوید:

سلام کارآگاه؛ میدونی پلیس‌هات کجان؟

در تریلر نام جیگساو نیز شنیده می‌شود که در واقع در فیلم اره 8 شاهد آن بوده ایم. گذشته از این‌ها تریلر دوم با پخش صدای قاتل و گفتن « سلام کارآگاه، آخرین باری که پدرت رو دیدی کی بوده؟ » به پایان می‌رسد. به‌نظر می‌رسد پلیس و کارآگاهان باید برای حل این پرونده تمام نیروهای خود را جمع‌آوری کنند.

برای تماشای تریلر اول فیلم Spiral 2021 در یوتیوب

در اینجا و تریلر دوم آن در اینجا کلیک کنید.

بازیگران فیلم اره 9

بازیگران فیلم Spiral 2021
بازیگران فیلم Spiral 2021

در این قسمت، به معرفی بازیگران فیلم Spiral 2021 می‌پردازیم. کریس راک (Chris Rock)، علاوه بر خلق داستان فیلم، در نقش یک کارآگاه پلیس به نام کارآگاه بانک نیز بازی می‌کند و ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson) نیز نقش پدر او را برعهده دارد.

بازیگران دیگری که تا به حال تأیید شده‌اند، عبارتند از: مکس مینگلا (Max Minghella) بازیگر سریال The Handmaid’s Tale در نقش ویلیام شنک، همکار کریس راک که در تریلر اول نیز شاهد هنرنمایی وی بودیم و ماریسول نیکولز (Marisol Nichols) در نقش کاپیتان انگی گارزا، رئیس کریس راک .

جاش استولبرگ، نویسنده‌ی این فیلم، پست‌هایی را از پشت‌صحنه منتشر کرده است که در آن‌ها می‌توانیم چهره‌هایی همچون ماریسول نیکولز (Marisol Nichols) را ببینیم که قبلا در فیلم‌های تبه کار (Felon) و همینطور در سریال ذهن‌های جنایکار (Criminal minds) حضور داشته است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های 1400

به‌علاوه کِی. سی. کالینز (K. C. Collins) که با نام کریس کالینز شناخته می‌شود نیز در نقش کارآگاهی در فیلم Spiral 2021 نقش آفرینی کرده است.

فیلم Spiral 2021
بازیگران فیلم Spiral 2021

گذشته از این‌ها، نام توبین بل در بین بازیگران فیلم Spiral : Form the Book of Saw دیده نمی‌شود بنابراین فیلم Saw 9، اولین قسمتی است که کاراکتر کرامر را در آن حضور ندارد. اما بازیگران دیگری همچون مورگان دیوید جونز (Morgan David Jones)، الی جانسون (Ali Johnson) و برایان کوک (Brian Cook) در فیلم Spiral 2021 حضور خواهند داشت.

حال که معرفی فیلم و جزئیات اره 9 همچون تاریخ اکران فیلم Spiral و تریلر فیلم اره 9 آن به پایان رسید، می‌توان انتظار داشت این فیلم نسبت به قسمت قبلی خود که کار زیاد موفقی نبود، بهتر عمل کند و طرفداران این مجموعه را ناامید نکند.

گذشته از این، می‌توانید لیستی از بهترین فیلم های اکشن 2021، بهترین فیلم های زامبی 2021 و بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021 را نیز در تکراتو بررسی کنید.

به‌علاوه، بررسی مقالات بهترین فیلم های مارول در سال 2021، بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 و بهترین فیلم های دی سی 2021 نیز خالی از لطف نیست.

همینطور اگر شما از طرفداران فیلم و سریال هستید، گفتارهای بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021، بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021 و بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021 می‌تواند برای شما جالب باشد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص فیلم Spiral 2021 چیست؟ به نظر شما این فیلم می‌تواند موفقیت بالایی کسب کند و نظر منتقدین را جلب کند؟ نظرات خود را با تکراتو در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر