;
coinex

آیا ماه عسل 1400 پخش می شود ؟

با وجود اینکه چند سالی است برنامه ماه عسل در رمضان پخش نمی شود، حالا برخی اخبار و شایعات سبب این گمانه شده که آیا ماه عسل 1400 پخش می شود ؟

ماه عسل از جمله برنامه های محبوب ماه رمضان تلویزیون با زمینه معنوی خاص این ماه بود که افرادی از بطن جامعه مهمانان آن بودند و احسان علیخانی مجری ثابت آن!

ماه عسل که طی سال های 1386 تا 1397 از شبکه سه سیما پخش می شد، مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد و طرفداران زیادی داشت. اجرای خوب احسان علیخانی و داستان پر فراز و نشیب زندگی مهمانان برنامه، از عمده علل موفقیت و تداوم چندین ساله ماه عسل بود.

علیخانی پس از برنامه مناسبتی جزر و مد در سال های 1384 و 1385 تصمیم گرفت برنامه ای مخصوص رمضان بسازد و بدین ترتیب ماه عسل در سال 1386 متولد شد و تا سال 97 از شبکه سه سیما پخش شد. ولی در حال حاضر بعد از چند سال این سوال پیش آمده که آیا ماه عسل 1400 پخش می شود ؟

آیا ماه عسل 1400 پخش می شود ؟

مهمانان ماه عسل عموما افرادی عادی از سراسر کشور و از دل جامعه بودند که توانسته بودند در زندگی خود کار مهمی انجام بدهند یا در زندگی افراد دیگری موثر بودند و یا اتفاقات مهمی در زندگی شان رخ داده بود.

بیشتر مهمانان دعوت شده به ماه عسل در زندگی خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده بودند، ولی با امید و پشتکار و تلاش و مبارزه بر مشکلات خود غلبه کرده و به انسان های موفقی بدل شده بودند. حالا چند سالی است که ماه عسل پخش نمی شود. ولی برخی شایعات این سوال را پدید آورده که آیا ماه عسل 1400 پخش می شود ؟

بیشتر بخوانید: تقویم و مناسبت های ماه رمضان 1400 ؛ نگاهی دقیق به رمضان 1400

آیا ماه عسل 1400 پخش می شود ؟

آیا ماه عسل 1400 پخش می شود ؟

طرفداران و دوستداران برنامه ماه عسل مشتاق ای هستند که بدانند آیا ماه عسل 1400 پخش می شود ؟ برخی اظهار نظرهای تهیه کننده و مجری ثابت برنامه یعنی احسان علیخانی در تقویت این گمانه زنی ها بی اثر نبود و این صحبت او که گفته بود دلتنگ ماه عسل شده و ماه عسل دانشگاه اوست ، شایعات پخش ماه عسل را دامن زده است. او در مصاحبه ای گفته:

من هم دلتنگ و بی تاب فضا و جنس گفتگو‌های ماه عسل هستم. مطمئناً دیر یا زود به فضا و اتمسفر ماه عسل برمی‌گردم حالا با یک شکل و شمایل دیگر؛ آن جنس گفتگو خیلی به ذائقه و سلیقه من نزدیک‌تر است. ۱۲ سال با کمک همکاران این برنامه را ساختیم. تا اینکه احساس کردم می‌توان کار دیگری به خصوص در حوزه استعدادیابی انجام داد.

وی تأکید کرد:

استعداد‌های بسیاری خاک می‌خورند و همچنان پنهان هستند؛ بنابراین پا به برنامه سازی در این حوزه گذاشتیم که به مراتب سخت و سنگین ‌تر است.

بیشتر بخوانید: پیام تبریک ماه رمضان 1400

علیخانی درباره شباهت برخی برنامه‌ها به «ماه عسل» هم گفت:

در سال ‌های آخر که ماه عسل را تولید می‌کردیم، تعداد‌ی از برنامه ‌ها شکل و شمایل ماه عسل را پیدا کرده بودند که ذوق مخاطب را کور می‌کرد، اما همچنان عشق و شوری که برای ساخت «ماه عسل» دارم تافته جدا بافته است.

آیا ماه عسل 1400 پخش می شود ؟

او با اشاره به آمار مخاطبان ویژه برنامه‌های افطار امسال که حدود ۲۶ درصد بود، گفت:

آمار نظرسنجی اخیر صدا و سیما را دیدم. هر جوابی بدهم مربوط به فعالیت همکاران می‌شود؛ اما در کل می‌توانم بگویم که مخاطب خلاقیت ویژه‌ای در برنامه‌های افطار ندید.

البته او این نکته را نیز ذکر کرد که علت مهم در ضعف برنامه ها به علت شیوع ویروس کرونا است. شیوع این ویروس منحوس ساختار برنامه ریزی ها را به هم زد و عوامل برنامه ها زمان کمی برای تحقیق، مستندسازی، تشکیل اتاق فکر، دعوت مهمان و سفر داشتند. مصاحبه اخیر در تقویت این گمانه که آیا ماه عسل 1400 پخش می شود بی اثر نبوده است. اما حالا پخش برنامه مثل ماه جایگزین چندسال گذشته ماه عسل ، قطعی به نظر می رسد. اما از برنامه جایگزین ماه عسل در رمضان 1400 چه می دانیم؟

برنامه جایگزین ماه عسل در رمضان 1400

آیا ماه عسل 1400 پخش می شود ؟
آیا ماه عسل 1400 پخش می شود

سال گذشته شبکه سه سیمای ملی بعد از بسته شدن پرونده ماه عسل، برنامه جایگزینی که حتی در نام نیز تا حدی به ماه عسل شبیه بود را به عنوان ویژه برناه ماه رمضان پخش کرد. برنامه ای که اگرچه هرگز در حد و اندازه های ماه عسل ظاهر نشد، به هر صورت در جلب نظر روزه داران در تایم افطار موفق عمل کرد.

آنطور که به نظر می رسد در سال 1400 نیز شبکه سه سیما فصل دیگری از مثل ماه را به عنوان برنامه های رمضان 1400 روی آنتن خواهد برد. برنامه جایگزین ماه عسل در رمضان 1400 به روال سال گذشته با اجرای رسالت بوذری هر شب حوالی ساعت 19 از شبکه سه پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: استیکر ماه رمضان تلگرام و واتساپ

این برنامه به تهیه کنندگی هادی آشتیانی با رویکری مثبت، مهربانی، امید بخشی و تمرکز بر مقولاتی چون ایثار، از خود گذشتگی و بخشش مانند سال قبل از شب اول به عنوان ویژه برنامه افطار شبکه سه سیما و قبل از سریال های ماه رمضان 1400 روی آنتن خواهد رفت.

براساس اطلاعات منتشر شده برنامه همچون سال گذشته قهرمانانی دارد که مردمی‌ اند و گروه برنامه‌ ساز این برنامه در تلاشند امسال با ترمیم ضعف‌ های سال گذشته، روتوشِ بهتری داشته باشد و با کیفیت بهتر و اتفاقات جذاب ‌تری روی آنتن بروند.  در همین رابطه هادی آشتیانی تهیه کننده برنامه مثل ماه که ویژه رمضان روی آنتن می رود در این باره گفت:

 فصل دوم «مثل ماه» را روی آنتن می‌بریم و همچون سال گذشته رسالت بوذری اجرای این برنامه را بر عهده دارد.

آیا ماه عسل 1400 پخش می شود ؟
برنامه جایگزین ماه عسل در رمضان 1400

وی ادامه داد:

حدود چهار ماه است که درگیر پیش تولید این برنامه هستیم تا آن را به سرانجام برسانیم. امسال دکور برنامه و لوکیشن آن تغییراتی هم داشته است.

بیشتر بخوانید: فیلم های ماه رمضان 1400 ؛ بهترین فیلم های سیمای ملی در ماه رمضان

آشتیانی درباره مهمانان برنامه نیز عنوان کرد:

در حوزه بین‌الملل هم مهمانانی داریم و به قصه ‌هایشان از کشورهای اطراف می‌پردازیم که این ها کسانی هستند که فرهنگ آنها به ما متصل است. از کشورهای اروپایی هم مهمانانی داریم که به نوعی به فرهنگ و دین ما نزدیک شده‌اند.

آشتیانی همچنین این خبر را اعلام کرد که تیتراژ ابتدایی برنامه را گرشا رضایی اجرا می کند و تیتراژ پایانی کار محسن چاووشی است. برنامه درباره قصه‌های مردمی و تلخی‌هایی است که منجر به شیرینی می‌شود و امسال دوباره پویش آزادی زندانیان را داریم و سعی داریم با حمایت مردم به آزادی زندانیان کمک کنیم.

همچنین در ارتباط با رمضان 1400 توصیه ما این است که نگاهی به اینترنت رایگان رمضان 1400، ساعت کاری ماه رمضان 1400 و عفو و مرخصی زندانیان ماه رمضان 1400 داشته باشید.

بیتشر بخوانید:

نظر شما در خصوص برنامه جایگزین ماه عسل در رمضان 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر