;
coinex

ثبت نام واکسن کوو ایران برکت در سایت، از سامانه 4030 و اپلیکیشن آی گپ

ساعاتی پیش مسئولان اجرایی پروژه کوو ایران برکت از نحوه و راه های ثبت نام واکسن کوو ایران برکت در سایت، از سامانه 4030 و اپلیکیشن آی گپ خبر دادند.

امروز و طی نشستی، مسئولان اجرایی پروژه کوو ایران برکت اطلاعاتی در خصوص مراحل انجام فاز دوم و سوم تست انسانی این واکسن و زمان پایان این مطالعات ارائه دادند.

با توجه به اینکه در مرحله نخست، اثربخشی واکسن کوو ایران برکت بر روی افراد دریافت کننده 5 میکروگرم، بیش از 90 درصد بوده است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از آغاز فاز دوم و سوم غربالگری واکسن کوو ایران برکت خبر داد و حالا ثبت نام واکسن کوو ایران برکت آغاز شده است. اما از چه راه هایی باید برای این واکسن ثبت نام کرد؟

ثبت نام واکسن کوو ایران برکت در سایت، از سامانه 4030 و اپلیکیشن آی گپ

در رابطه با ثبت نام واکسن کوو ایران برکت امروز سید رضا مطهری رئیس سامانه 4030 در خصوص آغاز فاز سوم مطالعات بالینی خبر داد که از امروز همه علاقه مندان به تزریق واکسن برکت در فازهای مطالعات بالینی در رده سنی 18 تا 75 سال و در 6 شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان و بوشهر می توانند با تماس با سامانه 4030 و یا از طریق اپلیکیشن آی گپ در این مرحله ثبت نام کنند. او درباره ثبت نام واکسن کوو ایران برکت گفت:

پس از تماس داوطلبان با این سامانه، ابتدا یک فایل صوتی از شرایط و خصوصیات لازم این مرحله برای آنان پخش میشود و پس از تأیید ازسوی کاربر، ثبت‌نام اولیه انجام میگیرد.

بیشتر بخوانید: واکسن کرونا اسوید 19 داروسازی اسوه رونمایی شد

ثبت نام واکسن کوو ایران برکت در سایت، از سامانه 4030 و اپلیکیشن آی گپ

مدیر اجرایی فاز سوم مطالعات بالینی واکسن تولیدی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در این باره گفت که بعد از غربالگری اولیه، با افراد داوطلب تماس گرفته شده و زمان و مکان دقیقی که باید این داوطلبان برای انجام معاینات و آزمایش های اولیه مراجعه کنند به ایشان اطلاع داده می شود.  وی خاطرنشان کرد:

در این مرحله تزریق بر روی ۲۰ هزار نفر انجام خواهد شد و این ۲۰ هزار نفر باید علاوه بر حضور در ۶ شهر تهران، کرج، مشهد، بوشهر، اصفهان و شیراز و همچنین حضور در محدوده سنی ۱۸ تا ۷۵ سال، ویژگی‌هایی به لحاظ شرایط جسمی و سلامت هم برخوردار باشند.

ثبت نام واکسن کوو ایران برگت از طریق سامانه 4030

ثبت نام واکسن کوو ایران برکت در سایت، از سامانه 4030 و اپلیکیشن آی گپ

بر اساس پروتکل اعلام شده توسط وزارت بهداشت، افرادی که دارای بیماری های مزمن کنترل نشده مانند دیابت باشند، زنان باردار و افرادی که در حال حاضر مبتلا به کرونا باشند، امکان حضور در این مطالعات را ندارند. به علاوه اطلاعات تکمیلی برای داوطلبان از طریق سامنه 4030 و یا پیامرسان آی گپ در دسترس قرار خواهد گرفت. حامد حسینی مجری کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت نیز دراین مراسم گفت:

با توجه به مجوز‌های اخذ شده از سوی مراجع ذیربط، فازسوم تزریق و آخرین مرحله مطالعات بالینی واکسن برکت را در نیمه اول اردیبهشت آغازخواهیم کرد.

وی افزود:

مرحله اول تزریق واکسن در فاز دوم مطالعات برروی تمام داوطلبان انجام شده و تعدادی از آنان تزریق دوم را هم دریافت کرده‌اند، نتایج روزانه فاز دوم به صورت مرتب به وزارت بهداشت ارسال شده و نتیجه نهایی این فاز هم در هفته دوم اردیبهشت تقدیم خواهد شد.

در همین رابطه مدیر کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص احتمال آغاز واکسیناسیون عمومی با استفاده از این واکسن همزمان با فازم سوم مطالعات بالینی گفت که بر اساس پروتکل وزارت بهداشت و قوانین موجود، ما اجازه تزریق بر روی 20 هزار نفر را در این مرحله داریم.

بیشتر بخوانید: تولید پادتن کرونا از شیر گاو

ثبت نام واکسن کوو ایران برکت در سایت، از سامانه 4030 و اپلیکیشن آی گپ

بنابر مقررات باید دو ماه پس از آغاز این فاز و مشخص شدن نتیجه آن، در خصوص واکسیناسیون عمومی تصمیم گیری شود، اما بنابر قوانین بین المللی و در شرایط اضطراری، امکان درخواست اورژانسی برای تزریق عمومی واکسنی که ایمنی و عوارض آن در فاز یک و دو تایید شده، وجود دارد که باز تصمیم گیری نهایی بر عهده وزارت بهداشت است. مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا هم دراین نشست خبری گفت:

در فاز اول تست واکسن به دنبال این بودیم که ببینیم آیا واکسن عوارضی دارد یا نه، در فاز دوم به دنبال تشخیص میزان تولید آنتی‌بادی در بدن داوطلبان و میزان دوز لازم برای تزریق بودیم و در فاز سوم هم باید ببینیم که آیا این واکسن، افراد را دربرابر ویروس مقاوم میکند یا نه.

مسئول نظارت بر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت همچنین تاکید کرد که تاکنون واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به بیش از 350 هزار نفر تزریق شده و میزان تولید آنتی بادی در خون این افراد بالا و امیدوار کننده بوده است. او همچنین اظهار داشت که نتایج نهایی ایمنی زایی در فاز دوم را طی روزهای آینده به وزارت بهداشت ارسال خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه این واکسن را از ایمن ترین واکسن های دنیا میداند، برای تولید انبوه آن ابراز امیدواری کرد و درباره ثبت نام واکسن کوو ایران برکت گفت:

در فاز دوم واکسن به ۲۰۰ نفر ۱۹ تا ۵۰ سال و ۸۰ نفر هم ۵۱ تا ۷۵ سال تزریق شده و نه تنها هیچ عوارض خاصی مشاهده نشده بلکه تولید آنتی بادی هم در سطح بسیار قابل قبولی بوده است، در فازسوم هم واکسن را به ۲۰ هزار نفر تزریق میکنیم.

 بیشتر بخوانید: واکسن ام آر ان ای (mRNA Vaccine) ؛ واکسن های فایزر و مدرنا چگونه کار می‌کنند؟

ثبت نام واکسن کوو ایران برکت از سامانه آی گپ

امروز علاوه بر سامانه 4030، پیامرسان بومی و موفق آی گپ نیز به عنوان یکی از بسترهای ثبت نام واکسن کوو ایران برکت معرفی شد. با توجه به اثربخشی بالای 90 درصدی این واکسن در مرحله نخست، ستاد فرمان اجرایی حضرت امام برای فازهای دوم و سوم تست واکسن فراخون عمومی منتشر کرده است.

ثبت نام واکسن کوو ایران برکت در سایت، از سامانه 4030 و اپلیکیشن آی گپ

بر این اساس یکی از بسترها و راه های ثبت نام واکسن کوو ایران برکت با استفاده از پیامرسان آی گپ در دسترس متقاضیان است و علاقه مندان می توانند علاوه بر نسخه اندروید و iOS، فرایند ثبت نام واکسن کوو ایران برکت را از طریق نسخه تحت وب آی گپ نیز پیگیری کنند.

برای ثبت نام واکسن کوو ایران برکت از طریق آی گپ ارائه کد ملی جهت فرایند احراز هویت ضروری است. بنابر اعلام ستاد اجرایی فرمان امام، جامعه 20 هزار نفری داوطلبان این واکسن در فاز سوم مطالعات بالینی، از طریق سامانه 4030 و یا پیامرسان آی گپ ثبت نام خواهند شد.

برای ثبت نام از طریق پیامرسان آی گپ کافی است وارد این پیامرسان شده و به بخش آیلند مراجعه کنید. در اینجا وارد سرویس اختصاصی مربوط به واکسن کوو ایران برکت شوید و پس از تایید توافق نامه، کافی است اطلاعات خود را وارد کنید.

ثبت نام واکسن کوو ایران برکت در سایت، از سامانه 4030 و اپلیکیشن آی گپ

در این مرحله ضروری تمام موارد و اطلاعات خواسته شده شامل اطلاعات فردی و پزشکی را به درستی کامل کنید. برخی سوالات این بخش به صورت چند گزینه ای و برخی تشریحی هستند. با پایان فرایند ثبت نام، کد پیگیری اختصاصی هر کاربر در آی گپ به او ارائه خواهد شد. شرایط داوطلبان برای حضور در آزمایش بالینی واکسن کوو ایران برکت به شرح زیر اعلام شده است:

بیشتر بخوانید: واکسن کرونا فایزر (Pfizer) ؛ جدیدترین اخبار و هر آنچه لازم است بدانیم!

  • عدم بارداری و تعهد به عدم بارداری در ۲ ماه پس از دریافت دوز دوم
  • عدم حضور در سایر مطالعات بالینی شرکت های تولید کننده واکسن
  • محدوده سنی ۱۸ تا ۷۵ سال

ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) همچنین اعلام کرده است:

داوطلبین نهایی پس از تزریق دو دوز واکسن به فاصله ۲۸ روز، بایستی در روزهای ۱۴، ۲۸، ۴۲، ۹۰، ۱۸۰ و ۳۶۰ نیز به مراکز تعیین شده جهت معاینات تکمیلی مراجعه نمایند. برنامه مراجعه شما توسط همکاران ما با شما هماهنگ خواهد شد. ضمنا هر ۱۴ روز یک بار ما سوالات کوتاهی را از شما بصورت تلفنی یا از طریق اپلیکیشن خواهیم پرسید.

در صورت تایید داوطلبان ثبت نام شده، از طریق تماس تلفنی (4030) یا از پیامرسان آی گپ، از محل و زمان دقیق تزریق واکسن مطلع خواهند شد. پس از تست های فوق، طی یک سال تمام علائم بالینی داوطلب چک می شود تا از نتایج واکسن اطمینان حاصل شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص واکسن برکت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر