;
coinex

آپدیت جدید Apex Legends ؛ نگاهی به تغییرات فصل 9 Apex Legends آپدیت Legacy

آپدیت جدید Apex Legends بنام Legacy قطعا بزرگترین آپدیت برای این گیم است که تا به حال منتشر شده است. Apex Legends معمولاً در هر آپدیت خود یک کاراکتر جدید (Legend) یا یک سلاح جدید اضافه کرده و گاهاً تغییراتی در مپ ایجاد می کند، اما در آپدیت Legacy همه موارد یاد شده را یکجا و با یک مود جدید و دائمی به نام Arena به گیم ارائه خواهد کرد. در ادامه با این نوشتار همراه تکراتو باشید.

در ابتدا بیایید با هم به کاراکتر جدید Apex Legends به نام Valkyrie نگاهی بیاندازیم. از نظر Lore والکری که به نام کایری ایماهارا نیز شناخته می شود جدیدترین کاراکتر Apex Legends خواهد بود. او فرزند Viper، که یک خلبان تایتان از Tintanfall 2 می باشد، است.

والکری در حالی به دنیای Legends Apex قدم می گذارد که کیت (character kit) مشابه اما تغییر یافته ای نسبت به Northstar Titan خواهد داشت که به او قابلیت حرکت افقی بیشتر و راحت تری می دهد.

این کاراکتر، بیش از یک Passive خواهد داشت: اولین آنها جت Vtol است که به او توانایی پرش و مانور دادن در هوا را می دهد و او همچنین می تواند در همین حین دشمنان خود را در وضعیت های فرود و فرود دوباره (پس از respawn شدن)  اسکن و اسپات کند.

آپدیت جدید Apex Legends ؛ بررسی مود Arena

نگاهی به تغییرات فصل 9 Apex Legends  آپدیت Legacy

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار آپدیت جدید Apex Legends خواهید خواند به شرح زیر میباشد:

  • بررسی مود Arena
  • بررسی سلاح جدید Apex Legends بنام Bocek
  • تغییرات مپ (ها)
  • تغییرات کاراکتر
آپدیت جدید Apex Legends ؛ بررسی مود Arena
آپدیت جدید Apex Legends ؛ بررسی مود Arena

مود جدید Arena یک گیم مود 3v3 خواهد بود که در آن دو تیم در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و هدف آنها بردن سه راند از طریق نابود کردن تیم مقابل است و هر تیمی که راند «Match Point» را ببرد، برنده است. در ادامه توضیحات این مود باید گفت که اگر در طول یک بازی پلیری «Down» شود ، تیم آن پلیر می تواند او را «Revive» کند، اما اگر کشته شود تا زمان اتمام آن راند و شروع راند بعدی «Respawn» نخواهد شد.

مود Arena شامل دو مپ جدید بنام «Party Casher» و «Phase Runner» است که نسبت به مپ های مود اصلی کوچکترند. مپ های مود Arena شامل برخی از مکان های مپ های مود اصلی نیز هستند.

بیشتر بخوانید:

دانلود بازی Apex Legends Mobile اندروید و آیفون

در ابتدای بازی های Arena پلیرها طبق معمول کاراکتر خود را اننخاب می کند، با این اختلاف که قبل شروع هر راند یک مرحله خرید «Buy Phase» وجود دارد که در آن پلیرها می توانند سلاح، تجهیزات و تسهیلات برای خود تهیه کنند.

برخلاف مود اصلی، توانایی ها و «Ultimate» پلیر ها دوباره شارژ نمی شوند و پلیرها باید در همان مرحله خرید «شارژ توانایی» برای خود تهیه کنند. پلیر ها همچنین می توانند سلاح های خود را آپگرید کرده و آنها با انواع اسکوپ دلخواه مجهز کنند، البته اگر «Material» کافی را برای این عمل داشته باشند.

با این حال، برخلاف گیم های مشابه راند محور مثل Counterstrike پلیرها نمی توانند سلاحشان را با خود به راند بعد ببرند، حتی اگر کشته نشوند؛ بنابراین، پلیرها باید در انتخاب تجهیزات خود بسیار دقت کنند چرا که «Material» های آنها برای خرید تجهیزات محدود است.

آپدیت جدید Apex Legends ؛ آپدیت جدید ایپکس لجندز
آپدیت جدید Apex Legends ؛ آپدیت جدید ایپکس لجندز

در ادامه باید گفت که پلیرها می توانند با مراجعه به «Canister» در محیط مپ «Material» بدست آورند؛ همچنین، پلیرها با کشتن دشمنان و بردن راند ها نیز «Material» بدست آورند.

بیشتر بخوانید:

دانلود بازی Returnal اندروید ، آیفون و کامپیوتر [+تریلر و گیم‌پلی]

دانلود بازی Darkfire Heroes ؛ جادوی قهرمانان آتش سیاه!

در هر Arena راند یک «Care Package» وجود دارد که شامل سه سلاح می باشد که در فاز خرید نوعشان معلوم می شود. در نهایت باید گفت که انتظار می رود مود رقابتی و رنکد Arena در آپدیت های آینده به Apex Legends اضافه گردد، ولی تا به حال هیچ منبعی رسمی ای در این باره اطلاعی نداده است. لازم به ذکر است که این مود، «Matchmaking» مهارت محور جداگانه خود را نسبت به مود اصلی خواهد داشت.

آپدیت جدید Apex Legends ؛ آپدیت جدید ایپکس لجندز
آپدیت جدید Apex Legends ؛ آپدیت جدید ایپکس لجندز

بررسی سلاح جدید Apex Legends بنام Bocek : آپدیت جدید Apex Legends

آپدیت Legacy سلاح جدیدی را به دنیای Titanfall و Apex Legends معرفی می کند که سلاحی Medium-Range است. تیرکمان Bocek سلاحی بسیار کم صدا است. پلیر ها می توانند در طول بازی خود در نقاط مختلف مپ تیر برای کمان خود پیدا کنند، آنها حتی قادرند پس از تیراندازی، تیر های خود را از روی زمین و بدن پلیر های دشمان بردارند.

Apex Legends به همراه این سلاح دو «hop-up» نیز به گیم اضافه کرده و پلیر ها می توانند هر دوی این «hop-up» ها را به کمان خود اضافه کنند. یکی از این hop-upها «Deadeye’s Tempo» نام دارد که به پلیر ها این توانایی را می دهد که کمان خود را سریع تر آماده پرتاب کنند و نوعی قابلیت در UI وجود دارد که مانند یک سرعت سنج عمل می کند که هنگام استفاده از این کمان به پلیرها کمک می کند بهترین سرعت تیراندازی را تشخیص دهند و اگر موفق شوند به این سرعت برسند و آن را حفظ کنند، سرعت تیراندازی آنها عالی خواهد بود. همچنین، «Deadeye’s Tempo» را می توان به سلاح اسنایپر «Sentinel» نیز اضافه کرد.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با گیم گاردین (Game Guardian) ؛ هک بازی اندرویدی چگونه است؟

دانلود بازی پابجی کره ای برای کامپیوتر و آیفون (PUBG Mobile KR)

و اما «hop-up» بعدی «Shatter Caps» نام دارد که همانند شلیک یک شاتگان توانایی پرتاب و پخش چند تیر را به طور همزمان به پلیر ها می دهد. این «hop-up» را روی سلاح  «30-30 Repeater» نیز می توان به کار برد.

این دو «hop-up» را می توان روی کمان Bocek به طور همزمان اضافه کرد و با تعریف یک «keybind» می توان بین آنها یکی را انتخاب کرد. کمان Bocek بسیار دقیق است و پلیر ها می توانند اسکوپ های هالوگرافیک 1x، 2x و 3x به آن اضافه کنند، اما لازم به ذکر است قدرت و برد تیرهای این کمان در فواصل دور کمتر می شود.

بررسی سلاح جدید Apex Legends بنام Bocek : آپدیت جدید Apex Legends
بررسی سلاح جدید Apex Legends بنام Bocek : آپدیت جدید Apex Legends

تغییرات مپ (ها) ؛ آپدیت جدید Apex Legends

در آپدیت Legacy مپ اولیمپوس (Olympus) توسط یک ناوگان از کشتی های متروکه احاطه شده که این کشتی ها نوعی انگل گیاهی با خود آورده اند که شروع به رشد در مپ بازی کرده است. یک کشتی لنگر گرفته به نام ایکاروس (Icarus) نیز بین دو مکان (Orbital Canon) و (Bonsai Plaza) قرار داده شده و داخل این کشتی پلیرها اجساد داشمندانی را مشاهده می کنند که با این کشتی به این مپ آمده اند و در همانجا نیز  «keycard» هایی وجود دارند که درصورتی که پلیرها آن ها پیدا کنند، می توانند به یک منطقه خاص که قفل شده است دسترسی پیدا کنند که در آنجا بهترین لوت آن منطقه وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

دانلود بازی Summon Dragons برای اندروید و آیفون

دانلود بازی کلش مینی (Clash Mini) برای اندروید و آیفون

چرخه مپ های انتخاب شده برای مد رقابتی رنکد با مپ World’s Edge در اسپلیت اول سیزن شروع می شود و در اسپلیت دوم پلیرها در مپ Olympus به رقابت خواهد پرداخت. امتیاز های کسب شده در بازی های رنکد در این سیزن ریست نخواهند شد.

تغییرات مپ (ها) ؛ آپدیت جدید Apex Legends
تغییرات مپ (ها) ؛ آپدیت جدید Apex Legends

تغییرات کاراکتر ؛ آپدیت جدید Apex Legends

با اینکه هنوز به پچ نوت های رسمی دسترسی نداریم، این مسئله قطعی شده است که فیچر «Low Profile» که باعث می شد کاراکترهایی با جسه کوچکتر که هیت باکس (hit box) کوچکتری نیز داشتند، دمج بیشتری دریافت کنند. به طور رسمی از گیم حذف می شود و در قبال آن هیت باکس این کاراکتر ها بازنگری، تنظیم و استاندارد شده است. کاراکتر «Wraith» یکی از کاراکتر هایی است که تغییرات مهمی داشته است. مشروح این تغییرات را در ادامه ذکر خواهیم کرد:

بیشتر بخوانید:

دانلود بازی کلش هیروز (Clash Heroes) برای اندروید و آیفون

دانلود بازی کلش کوئست (Clash Quest) برای اندروید و آیفون

Octane: این کاراکتر نرف شده است و از این پس به هنگام استفاده از توانایی «Stim hp» بیشتری صرف خواهد کرد.

Horizon: این کاراکتر نیز نرف شده است و به هنگام استفاده از توانایی «Gravity Lift»، لیفتی که پرتاب می کند از این پس با سرعت کمتری بالا خواهد رفت و همچنین هنگامی که او بر روی این لیفت قرار دارد سرعت استریف (strafe) کمتری خواهد داشت.

Lifeline: توانایی های این کاراکتر دستخوش تغییرات شده است. توانایی «Combat Resurrection» این کاراکتر دیگر شیلد دفاعی فراهم نمی کند ولی او همچنان از Drone خود برای این توانایی استفاده می کند. توانایی «Ultimate» او باتری شیلد، آیتم های جانبی سلاح ها و در کل لوت بهتری را دراپ می کند.

Fuse: او می تواند توانایی «Knuckle Cluster» خود را دوبار پرت کند.

Loba: او از این پس به هنگام استفاده از توانایی «Teleportation Bracelet» دیگر کند نمی شود و می تواند با سرعت ماکسیمم خود درهنگام پرتاب «Jump Drive» ادامه حرکت دهد.

Crypto: از این پس می تواند با Drone خود «Care Package» ها را باز کند.

تغییرات کاراکتر ؛ آپدیت جدید Apex Legends
تغییرات کاراکتر ؛ آپدیت جدید Apex Legends

آپدیت Legacy بازی Apex Legends در روز چهاردهم اردیبهشت ماه سال 1400 انتشار خواهد یافت؛ انتظار می رود پچ نوت های رسمی بزودی به اشتراک گذاشته شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آپدیت جدید Apex Legends چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر