;
coinex

دکمه شیشه ای تلگرام چیست و آموزش ساخت آن چگونه است؟

از جمله قابلیت های جدید تلگرام که از طریق ربات های اختصاصی در دسترس شماست دکمه شیشه ای است. اما دکمه شیشه ای تلگرام چیست ؟

شما به لطف ربات های خاصی که در دسترس تان است، امکان ساخت پست یا دکمه های شیشه ای را خوهید داشت. در این جستار تصمیم داریم تا به این سوال بپردازیم که دکمه شیشه ای تلگرام چیست و چه کارکردی دارد.

این ها ربات هایی منحصر به فرد با امکانات ویژه هستند که می توانید با استفاده از آن ها کانال یا گروه های خود را بسیار زیباتر و کاربردی تر کنید. با طراحی دکمه های شیشه ای می توانید لینک های شلوغ و در هم آمیخته را پشت ظاهر زیبای این دکمه ها پنهان کنید و علاوه بر جذب مخاطبین بیشتر، توانایی خود را در استفاده از بروزترین قابلیت های تلگرام به رخ بکشید.

بر همین اساس در ادامه با ما باشید تا ضمن پرداختن به اینکه دکمه شیشه ای تلگرام چیست ، نحوه به کار بستن و استفاده از آن را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

دکمه شیشه ای تلگرام چیست و آموزش ساخت آن چگونه است؟

تلگرام همواره در حال پیشرفت و به روزرسانی قابلیت ها و امکانات خود است. تیم توسعه دهنده تلگرام همواره قابلیت های جدیدی را به اپلیکیشن پیامرسان محبوب خود اضافه می کند.

پشتیبانی از ربات ها یکی از ویژگی ها منحصر به فرد و خاص تلگرام است که حالا مدت مدیدی است به تلگرام اضافه شده و کارکردهای گوناگونی دارند. ما پیش از این آموزش ساخت ربات در تلگرام را به شما ارائه داده بودیم. اما حالا قصد داریم یکی از امکانات و ابزارهایی که به طور جانبی از طریق تلگرام در دسترس ما قرار میگیرد را بررسی کنیم. این ابزار دکمه شیشه ای تلگرام است که در این جستار قصد داریم به آموزش ساخت دکمه شیشه ای تلگرام بپردازیم.

در بین ربات های تلگرامی که قابلیت های متنوعی دارند، برخی به طرز ویژه ای جلب توجه می کنند. ربات هایی که امکان ساخت پست با دکمه شیشه ای را فراهم می کنند از جمله این ربات ها هستند. اما پست یا دکمه شیشه ای تلگرام چیست ؟ فارغ از این ربات ساخت کلید شیشه ای در تلگرام چیست ؟  آیا ساخت دکمه شیشه ای تلگرام بدون ربات میسر است؟

بیشتر بخوانید: بهترین کانال های تلگرامی آشپزی

دکمه شیشه ای تلگرام چیست و ساخت آن چگونه است؟

دکمه شیشه ای تلگرام چیست و آموزش ساخت آن چگونه است؟
ساخت دکمه شیشه ای تلگرام بدون ربات

بالطبع باید بدانید که در تلگرام امکان به اشتراک گذاری لینک و ارسال آن در گفتگوهای مختلف یا در کانال ها وجود دارد. اما بالطبع باید بدانید که کپی کردن یک لینک اغلب ظاهر خیلی جالبی ندارد. این امر به ویژه در شرایطی که آدرس URL مدنظر حاوی عبارات فارسی باشد، بیش از پیش آزاردهنده خواهد بود.

در چنین مواردی لینک کپی شده یک لینک حاوی عباراتی فارسی و با ظاهری عجیب خواهد بود. حالا تصور کنید که قصد دارید این لینک با این خصوصیات را در گروه ها یا کانال ها به اشتراک بگذارید، اما از ظاهر آن راضی نیستید.

در این وضعیت اگر ظاهر و ترتیب کانال یا گروه برای تان اهمیت داشته باشد، بدون تردید با مشکل مواجه می شوید. در اینجاست که اگر بدانید دکمه شیشه ای تلگرام چیست به سادگی می توانید مشکل خود را مرتفع کنید. با یک دکمه شیشه ای شکیل می توانید لینک مورد نظر خود را در دسترس افراد قرار دهید. اما راه ساخت دکمه شیشه ای تلگرام چیست و ساخت دکمه شیشه ای تلگرام بدون ربات چگونه میسر است. در ادامه ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: پرجمعیت ترین کانال های تلگرام

آموزش ساخت دکمه شیشه ای تلگرام چیست ؟

شیوه متداول در آموزش ساخت دکمه شیشه ای تلگرام استفاده از ربات ساخت کلید شیشه ای در تلگرام است. به ربات ساخت کلید شیشه ای در تلگرام نیز ربات دکمه شیشه ای می گویند. هم اکنون ربات های متعددی برای این کارکرد وجود دارد که قابلیت ساخت پست یا دکمه شیشه ای را در اختیار شما قرار می دهد.

برای مثال و از جمله ربات ساخت کلید شیشه ای در تلگرام می توان به lemobot، tbtn_bot و sscapachebot اشاره کرد. شما می توانید بنا به سلیقه شخصی خود از هر یک از ربات های نامبرده به منظور آموزش ساخت دکمه شیشه ای تلگرام بپردازیم. ما اما در این آموزش از sscapachebot  برای آموزش ساخت دکمه شیشه ای تلگرام استفاده می کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین کانال های پروکسی تلگرام

آموزش ساخت دکمه شیشه ای تلگرام با sscapachebot

استفاده از ربات sscapachebot به عنوان ربات ساخت کلید شیشه ای در تلگرام کار ساده ای است و به سادگی و با آن می توانیم به آموزش ساخت دکمه شیشه ای تلگرام بپردازیم. شما با جستجوی نام این ربات می توانید نسبت به فعالسازی آن اقدام کنید. در اینجا با انتخاب گزینه start باید این کار را انجام دهید.

دکمه شیشه ای تلگرام چیست و آموزش ساخت آن چگونه است؟

در این شرایط صفحه راهنمایی ایجاد می شود که توضیحات خوبی را به همراه دارد. با دنبال کردن توضیحات شما می توانید نسبت به ساخت پست یا دکمه شیشه ای اقدام کنید.

شما با انتخاب گزینه /newtab می توانید یک بنر حاوی دکمه های شیشه ای بسازید. با انتخاب گزینه /newlist می توانید یک لیست تبادل متشکل از دکمه های شیشه ای بسازید.

دکمه شیشه ای تلگرام چیست و آموزش ساخت آن چگونه است؟

گزینه /convert به شما کمک می کند تا لیست تبادل معمولی شما به لیست تبادل شیشه ای بدل شود. گزینه /novia هم امکان ارسال پست به کانال بدون عبارت via (به واسطه) را فراهم می کند. تصور کنید ما قصد داریم در کانال خود یک پست یا بنر ایجاد کنیم که حاوی دکمه شیشه ای باشد و لینک جوین شدن به کانال ما در آن مخفی باشد. برای این کار گزینه /newtab را باید لمس کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین کانال های استیکر تلگرام

در این مرجله ربات از شما درخواست می کند که یک فایل تصویری را به عنوان لوگوی اصلی پست انتخاب کنید. بنابراین و در صورتی که مایل باشید، با دکمه ارسال فایل می توانید از گالری دستگاه عکس یا لوگوی مد نظر خود را انتخاب کنید.

دکمه شیشه ای تلگرام چیست و آموزش ساخت آن چگونه است؟

بعد از تعیین لوگو یا عکس مد نظر باید عبارتی که قصد دارید برای معرفی پست یا دکمه شیشه ای به کار بندید را اضافه کنید. این عبارت باید کمتر از 300 کلمه باشد و درتس زیر لوگو یا عکس آپلود شده قرار می گیرد.

در این بخش نوبت به وارد کردن کردن متن دکمه شیشه ای می رسد. برای مثال تصور کنید که قصد دارید در زیر بنر تبلیغاتی خود یک دکمه شیشه ای حاوی عبارت ملحق شدن به کانال اضافه کنید. بنابراین باید در این مرحله عبارت ملحق شدن به کانال را تایپ کرده و برای ربات ارسال کنید.

دکمه شیشه ای تلگرام چیست و آموزش ساخت آن چگونه است؟

در اینجا نوبت به درج لینک می رسد. در این مرحله باید لینک کانال مد نظر را وارد کنید. در نظر داشته باشید که حتما باید در ابتدای لینک عبارت http:// یا https:// را وارد کنید. در غیر این صورت، ربات قادر به شناسایی لینک مورد نظر نیست. در نتیجه با در نظر گرفتن این نکته لینک را وارد کنید.

دکمه شیشه ای تلگرام چیست و آموزش ساخت آن چگونه است؟

با ارسال لینک کانال، دکمه شیشه ای مدنظر شما در زیر پست یا بنر ساخته خواهد شد. بنابر دستور ما، این پست باید عبارتی که از قبل تایپ کرده اید را نیز همراه داشته باشد و شرایط برای دسترسی به یک منبع مشخص را فراهم کند. اگر تمایل داشته باشید، می توانید دکمه های شیشه ای بیشتری را به بنر اضافه کنید. می توانید اینکار را با وارد کردن یک عبارت جدید و سپس لینک مربوط به آن انجام دهید. اگر قصد دارید در زیر بنر تبلیغاتی یا پست مد نظر خود تنها یک دکمه شیشه ای وجود داشته باشد، گزینه /submit را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کانال سیگنال فارکس

با گزینه /submit پروسه ساخت پست یا دکمه شیشه ای تلگرام به پایان می رسد. ربات sscapachebot در این شرایط یک دکمه نیز با عنوان ارسال به چت مد نظر ارائه می دهد. با لمس این گزینه کد بنر شما کپی خواهد شد. سپس باید گروه یا گفتگوی مورد نظر خود را به منظور ارسال پست انتخاب کنید.

دکمه شیشه ای تلگرام چیست و آموزش ساخت آن چگونه است؟

البته این مورد را در نظر بگیرید که در بالای دکمه ارسال به چت مد نظر کد بنر شما نوشته شده است. شما می‌توانید کل عبارت را کپی کنید و در گروه یا کانال یا حتی در بخش تایپ متنی یک شخص مورد نظر، Pase نمایید.

به محض انتخاب یک گروه یا گفتگو، کد اختصاصی مربوط به آن در بخش تایپ متن کپی می شود. در این شرایط باید کمی صبر کنید تا بنر شما شناسایی شود. پس از شناسایی بنری که ساخته اید، عکس بنر خود را که در بالای محل تایپ ارائه شده لمس کنید و نهایتا گزینه Send را انتخاب کنید.

توصیه می‌کنیم که برای سریع‌ تر شدن فرآیند شناسایی بنر، پس از کپی کردن کد آن در گفتگوی مورد نظر، با لمس دکمه Back (بازگشت به عقب) در گوشی خود یک بار از پنجره آن گفتگو خارج شوید تا کد بنر به حالت Draft در آیند. حال بار دیگر وارد همان گفتگو شوید. به محض انجام این عمل پست شما شناسایی می‌ شود.

با انجام مراحل فوق فرآیند ساخت پست با دکمه های شیشه ای در تلگرام به پایان می‌رسد. اخیرا تلگرام قابلیت های منحصر به فرد و خاصی را به پیامرسان خود اضافه کرده است که از جمله باید به مینی پروفایل تلگرام، ویس چت تلگرام و پروفایل ویدیویی تلگرام اشاره کرد. اخیرا تلگرام  نسخه بدون محدودیت تلگرام را نیز ارائه کرده است که در گوگل پلی در دسترس نخواهد بود و به طور مستقیم از وب سایت این شرکت قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص دکمه شیشه ای تلگرام چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر