;
coinex

بهترین کانال های تلگرامی آشپزی ؛ بهترین دستورهای پخت را در تلگرامت داشته باش!

آشپزی کردن به واقع یک مهارت محسوب میشود. و ترفندهای خاص خود را دارد. بهترین کانال های تلگرامی آشپزی به به این مسئله و ترفندهای آن میپردازند.

آشپزی یکی از هنرهای آدمی است که سلامتی جسم و روح و نشاط و شادابی پوست و مو در گرو آن است. با آشپزی صحیح، انسان می تواند سلامتی خود را تضمین کند ولی متاسفانه امروزه با استفاده از مواد غیرطبیعی و مضر و سرخ کردن غذاها و استفاده از وسایلی مانند: زود پز، مایکروویو و سرخ کن و استفاده از چاشنی های مصنوعی مانند اسانسها و رنگ های شیمیایی سعی می کنند غذاها را خوشمزه جلوه دهند و ذائقه ها را تغییر دهند.

بدتر از آن تبلیغ این نوع غذاها از طریق رسانه های جمعی است و با این کار، غذاهای بی محتوا را به مردم آموزش می دهند و آنان را به همان سمت و سو سوق می دهند که نتیجه ای جز بیماری های گوناگون ندارد!

در حقیقت، الزاما روغن و چربی بیشتر نیست که غذا را خوشمزه تر میکند. به باور بسیاری از کارشناسان یکی از متنوع ترین و بهترین و سالم ترین طعم دهنده ها، ادویه ها هستند. بی لیل نیست که آشپزی هندی ها به عنوان یکی از بهترین اشپزی ها شناخته میشود. استفاده فراوان از ادویه جات و تنوع و سلامت غذاها علت این امر است. قصد داریم امروز بهترین کانال های تلگرامی آشپزی را به شما معرفی کنیم تا در پخت و پز تنوع و سلامت را همزمان داشته باشید.

بهترین کانال های تلگرامی آشپزی

در یک تعریف جامع، آشپزی یک هنر، تکنولوژی، مهارت برای فراهم آوردن غذا، با اسفاده از گرما و یا بدون آن می باشد . به طور ساده تر آشپزی عمل آماده کردن مواد غذایی برای مصرف است .
بدون شک تفاوت عمده‌ای میان افرادی که می دانند چگونه مواد غذایی مختلف را با ظرافت و تعقل با هم ترکیب کنند و در شرایط مناسب و آگاهانه بپزند، با مردمانی که از خوراک برای رفع امور جسمانی و لذت آنی استفاده می‌کردند وجود دارد. فرهنگ غذایی جزئی از میراث فرهنگی سرزمینمان ایران است که در کنار تاریخ، افسانه‌ها، نواها، ترانه‌ها، کتیبه‌ها، دست نوشته‌ها، پوشش، آداب و رسومات و مذهب نشانه‌هایی از فرهنگ و تاریخ می‌باشد.

بهترین کانال آشپزی تلگرام
بهترین کانال آشپزی تلگرام

در تاریخ افسانه‌ای ایران نیز به آشپزی اشاره شده است به این ترتیب که پختن غذا از دوران پادشاهی ضحاک آغاز شد. قبل از آن دیوها به این هنر آشنایی داشتند و انواع آش‌های لذیذ را می‌پختند. در نوشته‌هایی که از دوران پهلوی در دست است در رساله خسرو و ریدگ نکاتی دربارهٔ خورش‌ها و خوردنی‌ها و شیوه بکار بردن و چگونگی آنها در دوره ساسانی به دست می‌آید که در تنظیم تاریخ آشپزی در ایران ماخذ معتبر است.

همچنین نام بسیاری از غذاهای ایرانی و اصطلاحات طباخی در کتاب‌های زبان عربی دیده می‌شود. در زبان عربی کتاب‌های زیادی در زمینه آشپزی وجود دارد که با پخت‌ و پز ایرانیان بی ارتباط نیست و از حیث اصطلاح و واژه میان این دو دسته شباهت‌هایی دیده می‌شود. این امر احتمالاً به این سبب بوده است که در دستگاه‌های دیوانی و اداری خلفای عباسی تعداد زیادی از ایرانیان دخیل بودند و بدون شک آداب و عادات آنان در زندگی اعراب نفوذ کرده، از جمله روش آشپزی ایران در زمان عباسیان مورد توجه قرار گرفته است.

اما یادگیری آشپزی در دوران مدرن و با مشاغل و دغده های فراوان کار سختی است. آشپزی خوب در درجه اول حوصله و وقت کافی میخواهد. در زمانه ای که مشکلات و دردسرها وقت برای خوابیدن کافی به افراد نمیدهد وقت برای آشپزی باقی نخواهد ماند و افراد خواه ناخواه به سمت غذاهای فست فودی و یا آماده کشانده میشوند. سعی داریم در این گفتار فهرستی از بهترین کانال های تلگرامی آشپزی را که برخی از بهترین و سریعترین ترفندها و شیوه های پخت و پز را به شما ارائه میدهند، به شما معرفی کنیم. با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین کانال های تلگرامی آشپزی

در ادامه فهرست بهترین کانال های تلگرامی آشپزی را خواهیم داشت.

کانال اشپزخونه یاس

آیدی: @ashpazkhoonehyas

از برترین کانال های آشپزی تلگرام باید به کانال آشپزخونه یاس اشاره کرد که به خوبی توانسته در حوزه خود جا باز کند و در میان رقبا فعالیت کند. در این کانال انواع محتوای آموزشی در قالب های متفاوت نوشتاری و تصویری به کاربران ارائه میشود.

بهترین کانال آشپزی تلگرام
بهترین کانال آشپزی تلگرام

کانال آموزش آشپزی و کیک

آیدی: @ashpaziasan_com

یکی از بهترین کانال های تلگرامی آشپزی که در حوزه انواع غذاهای ایرانی فعالیت میکند کانال آموزش آشپزی و کیک است. در این کانال انواع محتوای تصویری و متنی از مراحل مختلف کار به کاربران ارائه میشود. برا عضویت در کانال کافیست تا آیدی کانال را در فیلد سرچ تلگرام تایپ کنید و سپس با لمس گزینه جوین، عضو کانال شوید.

بهترین کانال آشپزی تلگرام
بهترین کانال آشپزی تلگرام

کانال مستر کارین

آیدی: @mr_karin

کانال مستر کارین اگرچه کانال نوپا و کم عضوی است اما در همین مدت کوتاه نیز توانسته کیفیت کار خود را با ارائه دستورات پخت متنوع و ترفندهای خاص آشپزی نشان بدهد. این کانال هم اکنون با وجود تعداد کم اعضا یکی از بهترین کانال های تلگرامی آشپزی محسوب میشود.

بهترین کانال آشپزی تلگرام
بهترین کانال آشپزی تلگرام

بیشتر بخوانید:

کانال هنر بانوان

آیدی: @honaar_banoavan

کانال هنر بانوان نیز یکی از بهترین کانال های تلگرامی آشپزی است که به ارائه دستور پخت های متنوعی میپردازد. به علاوه در این کانال برخی دانستنی ها درباره دنیای طعم ها نیز در قالب محتوای تصویری به کاربران ارائه میشود. کانال هنر بانوان همچنین برخی سفارشات را میپذیرد.

بهترین کانال آشپزی تلگرام
بهترین کانال آشپزی تلگرام

کانال آشپز شو

آیدی: @AshPazShOo

کانال آشپزشو از دیگر کانال جدید و بسیار به روز در حوزه آشپزی است. این کانال به عنوان یکی از فعال ترین و بهترین کانال های تلگرامی آشپزی به ارائه دستور پخت های متنوعی فراتر از غذاها و شیرینی های ایرانی میپردازد.

بهترین کانال آشپزی تلگرام
بهترین کانال آشپزی تلگرام

 

کانال قنادی وانیلی

آیدی: @vanili_ghanadi

کانال قنادی وانیلی به طور خاص بر حوزه پخت کیک و شیرینی ها نظر دارد. این کانال البته تا حدی یک کانال تجاری محسوب میشود چراکه بیش از هرچیز سفارشات کاربران خود را انجام میدهد. اما در عین حال محتوای آموزشی با کیفتی نیز توسط اداره کنندگانش به کاربران ارائه میشود که آنرا در زمره بهترین کانال های تلگرامی آشپزی قرار میدهد.

بهترین کانال آشپزی در تلگرام
بهترین کانال آشپزی در تلگرام

بیشتر بخوانید:

کانال خانه دسر رخساره

آیدی: @rokhsareh_home_desar

خانه دسر رخساره نیز از دیگر کانال خوب فعال در حوزه آشپزی است. تنوع روش ارائه محتوا و غذاهای ارائه شده در این کانال میتواند دلیل خوبی برای عضویت در آن باشد.

بهترین کانال آشپزی تلگرام
بهترین کانال آشپزی تلگرام

کانال کیک و دسر تارا

آیدی: @tarasicake

یکی دیگر از کانال های فعال در حوزه آشپزی که به طور خاص به حوزه دسر و شیرینی تمرکز دارد کانال کیک و دسر تارا میباشد. این کانال تلگرامی به عنوان یکی از بهترین کانال های تلگرامی آشپزی محتوای تصویری خوبی نیز در حوزه های مختلف در اختیار کاربران قرار میدهد.

بهترین کانال آشپزی در تلگرام
بهترین کانال آشپزی در تلگرام

کانال دنیای مزه ها

آیدی: @donyaii_mazeha

کانال دنیای مزه ها، انواع دستور پخت و تهیه غذاهای پختنی و غیره در کنار سالادها، دسرها، کیک و شیرینی را پوشش میدهد. این کانال با تعداد اعضای بالای هزار نفر بدون شک از بهترین کانال های آشپزی تلگرام محسوب میشود.

بهترین کانال آشپزی در تلگرام
بهترین کانال آشپزی در تلگرام

بیشتر بخوانید:

کانال محصولات غذایی شایسته

آیدی: @Shayyesteh

یکی دیگر از کانال هایی که در حوزه تهیه و فروش سفارشات اعضای خود کار میکند اما در عین حال محتوای آموزشی نیز منتشر میکند کانال محصولات غذایی شایسته است. به عنوان یکی از بهترین کانال های آشپزی تلگرام، عضویت در آن را به شما توصیه میکنیم.

بهترین کانال آشپزی در تلگرام
بهترین کانال آشپزی در تلگرام

کانال آموزش آشپزی با مهرانا

آیدی: @ashpazie_mehrana

کانال آشپزی با مهرانا یکی از بهترین کانال های آشپزی تلگرام است که بر انتشار محتوای ویدیویی آموزشی تمرکز دارد. گرچه محتوای متنی و تصویری به خودی خود بخش مهمی در کارهای آموزشی محسوب میشود. اما در حوزه آشپزی باید گفت محتوای ویدیویی میتواند جذابیت و کارایی بسیار بالاتری داشته باشد و مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

بهترین کانال آشپزی در تلگرام
بهترین کانال آشپزی در تلگرام

در این کانال در عموم موارد به جای محتوای متنی و تصویری، محتوا در قالب ویدئو به مخاطبان عرضه میشود که میتواند کارایی بالاتری را نصیب مخاطب کند.

کانال آشپرخانه من

آیدی: @ashpazkhane_man90

کانال آشپزخانه من را به واقع باید یکی از بهترین کانال های آشپزی تلگرام دانست چراکه جمیع خصل مثبت موارد قبلی در آن جمع شده است. هم تنوع روش های ارائه محتوا را دارد، یعنی در قوالب ویدیو، عکس و متن به ارائه آموزش ها میپردازد و هم با اعضای بالای 2 هزار نفر خود نشان میدهد که طی مدت فعالیت توانسته نظر مثبت کاربران را به خوبی جلب کند.

بهترین کانال آشپزی در تلگرام
بهترین کانال آشپزی در تلگرام

بیشتر بخوانید:

کانال بهونه

آیدی: @Bahoone

شاید نام این کانال شما را به یاد برنامه آشپزی با همین نام که از شبکه 3 سیما پخش میشد بیندازد. به واقع هم بهونه یک برنامه آشپزی جالب توجه بود. اما این کانال ارتباط خاصی با آن برنامه و مجری آن ندارد. تنها شاید یک کپی برداری از نام برنامه باشد که از قضا چندان بی ربط هم نیست.

بهترین کانال آشپزی در تلگرام
بهترین کانال آشپزی در تلگرام

کانال بهونه نیز به ارائه انواع دستور غذا و پخت میپردازد.

کانال چیکا فود

آیدی: @chikafoodindustries

از جمله بهترین کانال های آشپزی تلگرام است که علاوه بر ارائه دستور پخت غذاها، دانستنی ها و محتواهای جذاب درباره مواد غذایی را نیز به کاربران ارائه میدهد.

بهترین کانال آشپزی در تلگرام

کانال آموزش انواع غذا و دسر

آیدی: @azadehashpazi

یکی از کانال های قدیمی و موفق در حوزه آشپزی کانال آموزش انواع غذا و دسر است. قدمت، تنوع روش کار و کیفیت محتوای ارائه شده کاربران بالای دو هزار نفر را برای این کانال موفق به ارمغان آورده و آنرا در زمره بهترین کانال های آشپزی تلگرام قرار داده است.

بهترین کانال آشپزی در تلگرام

 

بیشتر بخوانید:

کانال شام چی درست کنم؟

آیدی: @dinner_ideas

یک سوال تکراری و قدیمی ایده خوبی برای نام کانال به نظر میرسد. شام چی درست کنم؟ یا شام چی بخوریم یکی از سوالات تکراری و معمولا عذاب آور در هر خانه و خانواده ای است. عدم تنوع در برنامه غذایی علاوه بر مضراتی که برای سلامتی و فقدان عناصر ضروری میتواند داشته باشد،‌ در این حوزه نیز میتواند موثر باشد.

بهترین کانال آشپزی در تلگرام

کانال شام چی درست کنم سعی میکند هربار با ارائه و معرفی یک غذای متفاوت کاربران خود را شگفت زده کند. معمولا غذاهای بسیار متنوع و حتی ناشناخته ای در این کانال به کاربران معرفی میشود.

کانال آشپزی اسلامی

آیدی: @islamic_cooking

بله خب آشپزی اسلامی هم یکی از شاخه های آشپزی است. برای آن دسته افرادی که میخواهند غذایی حلال و مطابق میل ائمه و پیشوایان دین مبین میل کنند کانال آشپزی اسلامی میتواند کانال مفیدی باشد. در این کانال به جای تکیه به نظرات محققان، پزشکان و علم نوین،‌ فواید و مضرات غذاها از نظر معصومین و ائمه اطهار در قالب محتوای متنی و نقل احادیث آن بزرگواران به کاربر ارائه میشود.

بهترین کانال آشپزی در تلگرام

به هر صورت تهداد اعضای هزار نفری این کانال میتواند نشانه استقبال قشر خاصی از افراد از این دیدگاه به آشپزی و غذا خوردن باشد.

کانال آشپزگرام

آیدی:@Mycheff1

آشپزگرام از چند جهت عجیب و جالب توجه است. دستور غذاها در قالب عادی و به مانند همه جا به صورت متنی و تصویری به کاربر ارائه میشود. اما راز تفاوت آشپزگرام که اعضای آنرا به بالای هزار نفر میرساند چیست؟ با عضویت در این کانال خواهید دانست…

بهترین کانال آشپزی در تلگرام

بیشتر بخوانید:

کانال هنر آشپزی

آیدی: @ashpaziii_va_deser

هنر آشپزی با اعضای بالای هزار نفر، به فعالیت در حوزه غذای ملل اختصاص دارد و دستور پخت انواع غذاهای ایرانی و خارجی را به ساده ترین بیان ممکن در اختیار کاربران قرار میدهد.

بهترین کانال آشپزی در تلگرام

 

کانال دهکده آشپزی ما

آیدی: dehkadeh_aashpazi@ در مورد این کانال علاوه بر کیفیت محتوای آموزشی باید از عکاس هایشان هم تشکر کنیم که با تصاویر خوبی که از انواع خوراکی ها و غذاها در اختیار کاربر قرار میدهند، او را به تجربه آشپزی و تهیه انواع خوراکی ها ترغیب میکنند.

بهترین کانال آشپزی در تلگرام

کانال لذت آشپزی

آیدی: Lezath_Ashpazi

این کانلا به عناون یکی از برترین کانال های آشپزی تلگرام به واقع با بقیه متفاوت است. تعدا اعضای 141 هزارنفری این کانال برای یک کانال آشپزی و در میان این کانال هایی که در این فهرست بررسی شدند کمی عجیب به نظر میرسد. خصوصا که محتوای چندان متفاوتی هم ارائه نمیدهد. البته شاید این مسئله با در نظر گرفتن اینکه پست های اینکه کانال به طور میانگین نزدیک به هزار بازدید دارند کمی عادی تر شود.

بهترین کانال آشپزی در تلگرام

به هر صورت اما باید گفت این کانال از برترین کانال های آشپزی تلگرام است.

کانال جغور بغور

آیدی: @jbrcooking

جغور بغور با نام عجیبش شاید به واقع یکی از حرفه ای ترین کانال های تلگرامی فعال در حوزه آشپزی و آموزش آشپزی باشد. علاوه بر دستور پخت و ترفندهای آشپزی، ارائه دانستنی های علمی درباره غذاها، مواد غذایی،‌رژیم های تغذیه و سایر موارد، این کانال را به یک مجله آشپزی واقعی تبدیل کرده است.

بهترین کانال آشپزی در تلگرام

بیشتر بخوانید:

 

منبع: techrato

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر