;
coinex

قابلیت ریموت کنترل در اندروید 12 چگونه کار می‌کند؟

استفاده از تلفن هوشمند به عنوان ریموت کنترل ایده جالبی است که البته هیچگاه عمومیت نیافته بود. اما قابلیت ریموت کنترل در اندروید 12 چگونه کار می‌کند؟

تا مدتی پیش از این اگر قصد داشتید از یک گوشی اندرویدی به عنوان ریموت کنترل استفاده کنید، گوگل امکانات محدودی در اختیار شما قرار می داد. البته برخی کمپانی ها به افزودن این قابلیت به عنوان یک ابزار پیشفرض در دستگاه های موبایل خود اقدام کرده بودند، اما طبعا داشتن چنین امکانی در گوشی های مختلف به عنوان یک امکان پلتفرم اندروید می تواند بسیار جالب تر باشد.

بنابر اطلاعاتی که در گوگل در مراسم IO منتشر کرد، حالا این کمپانی تصمیم گرفته تا قابلیت ریموت کنترل در اندروید 12 را توسعه داده و در دسترس همگان قرار دهد. اما قابلیت ریموت کنترل در اندروید 12 چگونه عمل می کند؟

قابلیت ریموت کنترل در اندروید 12 چگونه کار می‌کند؟

اپل از مدت ها پیش از این قابلیت مشابهی را برای دستگاه های هوشمند خود ارائه کرده بود که به لطف آن تعامل بهتری میان آیفون و اپل تی وی فراهم می شد. رابط کاربری اپلیکیشن کنترل تلویزیون که گوگل در مراسم توسعه دهندگان خود ب آن اشاره کرده است، ظاهری بیسار شبیه به ایده اپل دارد.

در بخش از صفحه اندروید 12 یک فضای بزرگ برای تاچ پد در نظر گرفته شده است که به کمک آن می توانید نشانگر اندروید تی وی را حرکت دهید. در پایین این سرویس بخش کلیدهای بازگشت به عقب، هوم و اجرای دستیار صوتی به چشم می خورد و در پایین ترین بخش کلیدهای ولوم قرار گرفته است. در پایین صفحه هم کلیدهای پاور و تنظیمات تعبیه شده است.

قابلیت ریموت کنترل در اندروید 12 چگونه کار می‌کند؟

استفاده از دستگاه اندرویدی به عنوان یک ریموت کنترل، می تواند مزایای متعددی داشته باشد. برای مثال ممکن است باتری کنترل تلویزیون تمام شده باشد یا خراب باشد، یا حتی در آن لحظه خاص مثل همه لحظات خاص دیگر کنترل تلویزیون را پیدا نکنیم! در این موارد است که گوشی هوشمند اندرویدی به فریاد شما می رسد.

به علاوه اگر مایل به استفاده از فرمان های صوتی برای تایپ در اندروید تی وی نباشید، به سادگی می توانید با موبایل به دنبال محتوای مدنظر خود بگردید. همچنین تایپ پسورد به کمک این شیوه بسیار ساده تر از استفاده از کیبرد اندروید تی وی است. به گفته گوگل این ویژگی در سال جاری میلادی به اندروید تی وی نیز خواهد آمد.

فارغ از قابلیت ریموت کنترل در اندروید 12 بخش هایی از کنفرانس امسال گوگل همچنین به بهبود وضعیت حریم خصوصی کاربران اختصاص دارد. برای مثال یکی از قابلیت های تازه یک پارتیشن جدید برای ذخیره ایمن مخاسبات مربوط به یادگیری ماشینی در اندروید است. گوگل همچنین از حذف تاریخچه 15 دقیقه ای جستجو و مخفی سازی تصاویر در گوگل فوتوز خبر داده است.

ویژگی های اندروید 12

تا امروز اخبار و شایعه های زیادی درباره اندروید 12 منتشر شده است. ما پیش از این به قابلیت های اندروید 12 و به تاریخ ارائه اندروید 12 برای شیائومی و عرضه اندروید 12 برای سامسونگ نیز پرداخته بودیم. اما حالا گوگل خود رسما اطلاعاتی کامل تر درباره قابلیت های اندروید 12 را منتشر کرده است.

گوگل مدعی شده که این نسخ جدید بزرگترین تغییرات را نسبت به نسخه های قبلی اندروید خواهد داشت. زبان طراحی جدید گوگل متریال یو (Material You) نام دارد. ظاهرا گوگل طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) را ترکیب کرده و فقط U را نگه داشته است. در این طراحی جدید همه چیز بزرگتر و رنگی تر به نظر می آید. چیزی که شاید الزاما با نظر همه موافق جور در نیاید.

تغییر رنگ ها در اندروید 12

قابلیت ریموت کنترل در اندروید 12 چگونه کار می‌کند؟

مهم‌ ترین ویژگی که گوگل روی آن مانور می‌ دهد، تغییر رنگ غالب سیستم‌ عامل بر اساس پس‌ زمینه است. اندروید ۱۲ رنگ‌ های اصلی و فرعی پس‌ زمینه را استخراج کرده و سپس رنگ غالب سیستم (اکسنت) را بر اساس آنها تغییر می‌ دهد. مثلا اگر پس‌ زمینه شما پر از سبزه و درخت باشد، دکمه‌ ها و ساعت سیستم هم به رنگ سبز در خواهند آمد.

صفحه قفل در اندروید 12

لاک اسکرین یا قفل صفحه نیز دستخوش تغییرات اساسی شده است. حالا ساعت دیجیتالی بزرگی در مرکز صفحه به نمایش در خواهد آمد. اندازه این ساعت در حالت عادی بخش زیادی از صفحه را اشغال می کند و با دریافت اعلان ها، به تدریج کوچک و کوچکتر می شود. اما همچنان برحسته ترین بخش صفحه خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: 

بازی مومو (Momo) ؛ چالش خودکشی در واتس‌اپ و فیسبوک

مشهورترین و بهترین تیک تاکرهای جهان

تغییرات ویجت ها در اندروید 12

قابلیت ریموت کنترل در اندروید 12 چگونه کار می‌کند؟

ویجت های اندروید همواره از آن بخش ها بوده اند که تقریبا درست کار نمی کنند. گوگل حالا در اندروید 12 تصمیم جدی به رفع این مسئله دارد و می خواهد تجربه کاربران را در این مورد بهبود بخشد.

ویجت اپ‌ های گوگل در اندروید ۱۲ بسیار بزرگ و رنگارنگ هستند و شاید در نگاه اول از دیدن آنها متعجب شوید. تغییر رنگ در ویجت‌ ها هم اعمال می‌ شود، یعنی زمانی که ویجت را روی تصویر پس‌ زمینه جابجا کنید کمی تغییر رنگ می‌ دهد تا با تصویر زیرش هماهنگ شود؛ چیزی شبیه آفتاب‌ پرست. البته شاید ماه‌ ها طول بکشد تا توسعه‌ دهندگان اندروید، ویجت‌ های خودشان را مطابق با استاندارد و زبان طراحی جدید سازگار کنند.

دکمه‌های بزرگ‌تر و انیمیشن‌های بیشتر

همانطور که اشاره کردیم، گوگل به تغییرات ظاهری اندروید 12 تاکید زیادی داشته است. همه چیز بزرگتر، رنگی تر و برجسته تر به نظر می آید. بنابراین باید با دکمه هایی که بخش های زیادی از صفحه را اشغال کرده اند کنار بیایید.

وجه ممیزه و مثبت این طراحی شاید این باشد که تعامل با دکمه ها بسیار ساده تر است. مثلا تنظیم کردن روشنایی به مراتب ساده تر از قبل خواهد بود. انیمیشن ها هم شمشیر دولبه هستند. اگرچه با انیمیشن های بیشتری همه چیز جذاب تر خواهد شد، اما برای اجرای روان اندروید 12 به سخت افزار قوی تر و گوشی های بهتری نیاز دارید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص قابلیت ریموت کنترل در اندروید 12 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر