;
coinex

اسمارت کانواس (Smart Canvas) ؛ ابزار جدید گوگل برای بهبود همکاری آنلاین

گوگل در رویداد توسعه دهندگان خود از اسمارت کانواس (Smart Canvas) رونمایی کرده است. اما اسمارت کانوس چیست و چه عملکردی دارد؟ با ما باشید.

گوگل امروز در رویداد IO از اسمارت کانواس رونمایی کرد که ابزاری هوشمند، تعاملی و یکپارچه برای بهبود همکاری های آنلاین محسوب می شود. ابزارها و سرویس های بهره وری آنلاین گوگل در سالیان اخیر نحوه تعاملات کاری همه ما را متحول کرده است.

دیگری نباید مانند گذشته یک سند آفیس مایکروسافت را به شکل آفلاین ایجاد کنید. کافی است سری به ابزارهای تعاملی آنلاین بزنید و یک سند را در همکاری با بقیه ایجاد و ویرایش کنید.

اسمارت کانواس (Smart Canvas)

ابزار جدید گوگل برای بهبود همکاری آنلاین

اپلیکیشن های بهره وری آنلاین گوگل در سالیان اخیر در تعاملات شغلی و حرفه ای ما به خوبی به ایفای نقش پرداخته و بسیار موثر بوده اند. در وضعیتی که بسیاری از کارمندان همزمان با شیوع پاندمی کرونا از منزل به فعالیت کاری خود ادامه می دهند، گوگل از اسمارت کانواس (Smart Canvas) رونمایی به عمل آورده است.

اسمارت کانواس (Smart Canvas) به کارمندان امکان افزودن یادداشت های خاص، تاریخ قرار ملاقات، تنظیم نقشه راه یک پروژه و یا ایجاد یک میز طوفان فکری مجازی در گوگل داکس را می دهد. کاربران به سادگی و با کمک گوگل داکس می توانند با استفاده از @ دیگران را تگ کنند یا لیستی از اهداف پیش رو را تولید کرده و به رای بگذارند.

گوگل به علاوه بهبودهایی در گوگل میت را ارائه کرده و حالا فراتر از این اپلیکیشن هایی نظیر درایو یا شیتز هوشمندانه تر و منعطف تر از قبل خواهند بود. برای مثال حین حضور در یک چت روم گوگل یا تماس گوگل میت می توانید مستقیما روی کار شیتز یا داکز مشغول باشید و اسناد خود را ساده تر ویرایش کنید.

اسمارت کانواس (Smart Canvas) ؛ ابزار جدید گوگل برای بهبود همکاری آنلاین

حالا گوگل میت به لطف قابلیت یادگیری ماشینی می تواند به طور خودکار تصویر کاربر را در مرکز کادر قرار داده و یا در نمای دوربین برای کاربر عملیات زوم کردن را انجام دهد. علاوه بر این به سیستم حذف نویز پیشرفته و زیر نویس زنده مجهز شده است. البته گوگل در این رویداد اشارات مختصری به اسمارت کانواس (Smart Canvas) و قابلیت‌ های جدید میت داشته و انتظار می‌ رود در آینده اطلاعات بیشتری از این ویژگی‌ ها منتشر شود.

بیشتر بخوانید: 

قابلیت ریموت کنترل در اندروید 12

مخفی کردن تصاویر در گوگل فوتوز

نسل چهارم تراشه های هوش مصنوعی گوگل

در جریان این رویداد، گوگل ضمن معرفی جدیدترین دستاورهای نرم افزاری خود، از نوآوری های سخت افزاری خود نیز رونمایی کرده است. حالا نسل جدید واحد پردازش تنسور (TPU) است رونمایی شده است. این نسل چهارم تراشه هوش مصنوعی سفارشی گوگل است که در مقایسه با گذشته تا دو برابر سریع تر است.

به گفته مدیرعامل گوگل، می توان در پادها از 4.96 تراشه نسل چهارم تراشه هوش مصنوعی این کمپانی استفاده کرد. قدرت محاسباتی هر پاد به بیش از 1 اگزافلاپ می رسد.

اسمارت کانواس (Smart Canvas) ؛ ابزار جدید گوگل برای بهبود همکاری آنلاین

گوگل از این تراشه های سفارشی برای بسیاری از سرویس های یادگیری ماشینی خودش استفاده می کند. با این حال جدیدترین نسل TPU به عنوان بخشی از پلتفرم گوگل کلود در اختیار توسعه دهندگان قرار می گیرد. به گفته پیچای، نسل چهارم TPU سریع‌ ترین سیستم موجود در گوگل محسوب می‌شود:

این سریع‌ترین سیستمی است که تا به امروز در گوگل مستقر کرده‌ایم و یک دستاورد تاریخی برای ما به حساب می‌آید. در گذشته برای اینکه بتوانید به قدرت ۱ اگزافلاپ دست پیدا کنید، باید سوپرکامپیوترهای اختصای می‌ساختید، اما ما امروزه تعداد زیادی از آن‌ها داریم و در آینده شمار بالایی از پادهای نسل چهارم TPU در دیتاسنتر خود خواهیم شد که اکثر آن‌ها تا ۹۰ درصد کربن تولید نمی‌کنند. پادهای این تراشه‌های جدید در ادامه سال جاری میلادی در اختیار مشتریان پلتفرم کلود ما قرار می‌گیرد.

تی پی یو ها از اولین تراشه های سفارشی گوگل هستند. در حالی که شرکت های دیگری مانند مایکروسافت تصمیم گرفتند به سراغ FPGAها برای سرویس های یادگیری ماشینی بروند، گوگل شروع به تولید تراشه اختصاصی خود کرد. اگرچه توسعه این چیپ خت کمی طول کشید و در زمان معرفی چندان به روز و جدید نبودند، اما عملکرد قابل توجهی از خودش نشان می دهد و جدیدترین نسل آن چنین عملکردی را بهبود می دهد.

گوگل البته اخیرا ضمن رونمایی از برخی قابلیت های جدید نظیر  گوگل فلوم، گوگل آتنتیکیتور و تایم لپس گوگل ارث برخی محدودیت ها نیز در نظر گرفته است که باید در این زمره به پولی شدن گوگل فوتوز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اسمارت کانواس (Smart Canvas) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر