;
coinex

زمان بندی قطع برق خراسان جنوبی 1400 ؛ جدول قطعی برق بیرجند چگونه است؟

یک دغدغه اساسی همه ما این روزها زمان بندی هاموشی ها و برنامه ریزی آن است. در ادامه به زمان بندی قطع برق خراسان جنوبی 1400 می پردازیم.

احتمالا دیگر تا اینجای کار تجربه چندبار خاموشی را داشته اید. آن هم بی اطلاع قبلی و برای بازه زمانی 2 ساعتی! خب درواقع ماجرا از این قرار است که امسال سال گرمی است، بارش ها نسبت به سالیان قبل بسیار کمتر است و این کمبود بارش زید بر علت شده تا هم ظرفیت تولید نیروگاه های برق آبی پایین بیاید و هم به علت گرمای هوا افراد استفاده از وسایل برودتی را زودتر از همیشه آغاز کنند.

از سویی دیگر نیروگاه های کشور نیز با کمبود سوخت در فرایند تولید انرژی مواجه هستند و این مسئله سبب کاهش کلی ظرفیت تولید کشور شده است. این یعنی باید از ظرفیت محدود تولیدی در این روزهای سخت به طور حساب شده استفاده شود.

بر این اساس مدتی هست که برای مدیریت میزان مصرف برق در بسیاری از نقاط کشور شاهد قطعی های منظم برق هستیم و شرکت های استانی توزیع برق برنامه های زمان بندی قطع برق را ارائه می دهند. در ادامه به ارائه و بررسی جدول زمان بندی قطع برق خراسان جنوبی 1400 خواهیم پرداخت.

زمان بندی قطع برق خراسان جنوبی 1400

زمان بندی خاموشی بیرجند

همزمان با آغاز خاموشی های منظم، محمدحسین متولی زاده مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع برق ایران در یک گفتگوی صوتی یکی از مهمترین علل قطع برق را خشکسالی و کاهش بارش ها در سال آبی جاری دانسته است.

همچنین او افزود که خشکسال مسبب زودتر گرم شدن هوا شده است و این امر سبب می شود تمامی وسایل سرمایشی زودتر از موعد به کار بسته شوند. درحال حاضر عموم شرکت های تویع برق استانی زمان بندی قطع برق خود را ارائه داده اند و بر همین اساس عموم افراد از زمان بندی خاموشی مناطق خود آگاه هستند.

البته که باید توجه داشته باشید این ها برنامه های قطعی احتمالی و برای مدیریت اضطراری بار است و در صورتی که مصرف از حد و سقف پیش بینی شده فراروی نداشته باشد احتمال تعدیل یا لغو خاموشی ها وجود دارد. در ادامه با بررسی جزئیات زمان بندی قطع برق خراسان جنوبی 1400 با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

 زمان بندی قطع برق سیستان و بلوچستان 1400

زمان بندی قطع برق گلستان 1400

زمان بندی قطع برق خراسان جنوبی 1400 : برنامه قطع برق خراسان جنوبی

در استان خراسان جنوبی آنطور که برنامه ریزی های چند روز گذشته شرکت توزیع برق این استان حکایت دارد نباید انتظار خاموشی های گسترده ای را داشته باشیم.

در واقع گویا شبکه توزیع برق این استان در تامین نیاز مردم توانایی و ظرفیت کافی دارد. در روزهای گذشته تنها در سه نوبت دو ساعتی و در مناطقی از بخش های این استان شاهد اعمال زمان بندی قطع برق خراسان جنوبی بودیم. اما آخرین جدول زمان بندی خاموشی بیرجند و سایر شهرستان به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق خراسان جنوبی 1400 ؛ جدول قطعی برق بیرجند چگونه است؟
زمان بندی خاموشی بیرجند

برنامه قطع برق خراسان جنوبی : علت قطعی های برق چیست؟

اما فارغ از برنامه قطع برق خراسان جنوبی شاید علت قطعی های برق سوال مهمتری به نظر برسد. قطعی های مکرر و بدون اعلام قبلی برق که نگرانی بسیاری را به دنبال داشته به نظر علل مختلفی دارد. در واقع از کمبود سوخت نیروگاه ها، کاهش ظرفیت تولید نیروگاه های برق آبی تا استخراج رمزارز ها همگی به عنوان علت قطعی های مکرر برق عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: 

زمان بندی قطع برق زنجان 1400

زمان بندی قطع برق اراک 1400

زمان بندی قطع برق خراسان جنوبی 1400 ؛ جدول قطعی برق بیرجند چگونه است؟
برنامه قطع برق خراسان جنوبی

استفاده بی رویه از انرژی برق، خشکسالی و نبود آب کافی در نیروگاه‌های برق آبی، استخراج ارزهای دیجیتال و زودتر گرم شدن هوا و استفاده از وسایل خنک کننده همه و همه در کنار هم سبب کمبود جدی در شبکه توزیع برق کشور شده است.

البته در مدت اخیر قطعی برق را در زمستان و پیش از گرم شدن هوا نیز شاهد بودیم که به طور مستقیم به استخراج رمزارزها نسبت داده می شد. اما مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در گفتگویی منکر این ارتباط شده، مشکل اساسی را ضعف شبکه تولید و توزیع برق عنوان کرده است. اما نهاد تخصصی عهده دار این مسئله یعنی وزارت نیرو در گزارشی به هیات دولت علل قطعی برق را این گونه عنوان کرده است:

افزایش زود هنگام و شدید دمای هوا، رشد فزاینده استفاده از ماینرها و تجهیزات استخراج رمز ارز، راه اندازی زود هنگام چاه‌های کشاورزی به دلیل کاهش بارش و خشکسالی و رشد تولید و افزایش مصرف برق صنایع بزرگ.

بیشتر بخوانید: 

زمان بندی قطع برق البرز 1400

زمان بندی قطع برق گیلان 1400

مشکلات ناشی از قطعی های مکرر برق : زمان بندی قطع برق خراسان جنوبی 1400

در حال حاضر در وضعیتی به سر می بریم که بخش های مهی از زندگی روزمره و عادی ما با دسترسی به برق رفع می شود و اگر برق دچار مشکل شود و یا مانند این روزها قطع شود مشکلات و خسارات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

زمان بندی قطع برق خراسان جنوبی 1400 ؛ جدول قطعی برق بیرجند چگونه است؟
برنامه قطع برق خراسان جنوبی

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق همدان 1400

زمان بندی قطع برق ایلام 1400

همانطور که باید بدانید در همین مدت کوتاهی که گذشته شاهد شکست تیم ملی شطرنج به علت قطعی برق و موارد اینچینی دیگری بودیم که رسانه ای شدند. از سویی قطع برق می تواند در این وضعیت کرونایی برای حفظ جان بیماران کرونایی بسیار مشکل افرین باشد. مسئول ستاد مقابله با کرونا در یکی از مصاحبه‌های خود گفت : تعداد بسیار زیادی از بیماران به دستگاه‌های اکسیژن ساز نیاز دارند که در صورت نبود برق فشار بسیار زیادی را به بیمارستان تحمیل می‌کنند. همچنین وی افزود در اتاق‌های عمل و بخش‌های اورژانس بسیاری و وسایل عکس برداری مانند MRI، سی تی اسکن و مواردی از این دست جزو بخش‌های پر خطر در مواجهه با نوسانات برق هستند.

همچنین عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شواری اسلامی، محمدعلی بند پی در یک گفتگوی با رسانه ها گفته که قطعی های مکرر برق در روند واکسیناسیون و نگهداری واکسن های کرونا نیز مشکلات و نگرانی های جدیدی ایجاد کرده است و از ضرورت دسترسی به برق برای حفظ این واکسن ها سخن گفته. بر این ها اگر خسارات مادی بزرگی که عموم افراد به علت قطعی برق و سوختن لوازم منزل تجربه می کنند را بیفزاییم، وضعیت بغرنج تر نیز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

زمان بندی قطع برق تهران 1400

زمان بندی قطع برق خراسان شمالی 1400

چگونه در مصرف برق صرفه جویی کنیم؟

همانطور که پیش از این نیز گفتیم تمام این خاموشی ها احتمالی بوده، در صورت ضرورت و برای رفع فشار از شبکه توزیع اعمال خواهند شد. درواق و بنابر بررسی های انجام شده تنها با کمی کاهش مصرف و مدیریت آن می توان مانع از اعمال این خاموشی های گسترده شد. در نتیجه فارغ از جدول قطعی برق خراسان جنوبی تابستان 1400 توصیه می کنیم برخی اصول مدیریت مصرف را نیز در نظر بگیرید.

زمان بندی قطع برق خراسان جنوبی 1400 ؛ جدول قطعی برق بیرجند چگونه است؟
جدول قطعی برق خراسان جنوبی تابستان 1400

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق بوشهر 1400

زمان بندی قطع برق هرمزگان 1400

به عنوان توصیه برای مدیریت مصرف بهتر است از وسایلی که برق بیشتری نسبت به ما بقیه وسایل مصرف می‌کنند در اوج پیک استفاده نکنید برای مثال شما می‌توانید ماشین لباس‌شویی خود را در طول روز یا از ساعت 12 شب به بعد روشن کنید تا برق کمتری مصرف شود، لامپ‌های کم مصرف را جایگزین لامپ‌های رشته‌ای و پر مصرف کنید، وسایل جدید و کم مصرف را جایگزین وسایل قدیمی و پر مصرف کنید، سعی کنید در طول روز از نور  طبیعی استفاده کنید و در شب لامپ‌های اضافه را خاموش کنید، سعی کنید در فصل تابستان که هوا گرم تر است برای خنک کردن خود از روش‌هایی استفاده کنید که به برق نیاز نداشته باشد یا برق کمتری مصرف کند، سعی کنید در شب که هوا نسبت به روز خنک تر است پنجره ها را باز کنید و از کولر و وسایل خنک کننده کمتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق خراسان جنوبی تابستان 1400 چیست؟ نظرات خود درباره زمان بندی قطع برق خراسان جنوبی 1400 را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر