;
coinex

زمان بندی قطع برق سمنان 1400 ؛ جدول قطعی برق سمنان چگونه است؟

جداول زمان بندی قطعی های برنامه ریزی شده برق به تدریج برای همه استان ها منتشر می شوند. این مطلب به زمان بندی قطع برق سمنان 1400 اختصاص دارد.

قطعی های منظم و برنامه ریزی شده برق چیزی نزدیک به یکماه قبل از آغاز رسمی تابستان همه را تا حد زیادی شگفت زده کرده است. درواقع اگرچه انتظار آغاز گاه و بی گاه خاموشی ها را داشتیم، اما نه در این بازه زمانی و نه در این خاموشی های طولانی!

خاموشی های این روزها در اولین دفعات آن تقریبا همه را فلج و غافلگیر کرده بود. این قطعی های بدون برنامه در یک مرحله عاملی شد در شکست تیم ملی شطرنج در رقابت های آنلاین آسیا و دیگری گیر کردن یک نماینده مجلس در آسانسور!

اعتراض ها و انتقادات نسبت به قطعی های نامنظم برق عاملی شد در تلاش شرکت های توزیع برق برای ارائه هر چه زودتر برنامه های خاموشی برنامه ریزی شده و منظم و حالا شرکت توزیع برق سمنان ، زمان بندی قطع برق سمنان 1400 را ارائه داده است.

زمان بندی قطع برق سمنان 1400

زمان بندی خاموشی سمنان

شرکت توزیع برق سمنان با انتشار اطلاعیه ای مرتبط با زمان بندی خاموشی سمنان و شهرستان های آن، خاموشی های احتمالی این استان برای روزهای آتی را خبرداد. این نهاد رسمی در اطلاعیه زمان بندی قطع برق سمنان 1400 بلوک بندی قطع برق سمنان و تداوم خاموشی های احتمالی برنامه ریزی شده در این استان را برای روزهای آتی اطلاع داد.

به نظر می رسد بعد از یکی دو روز انتشار برنامه های موقتی و یک روزه، این برنامه نهایی شرکت توزیع برق سمنان برای خاموشی های منظم و برنامه ریزی شده باشد. این شرکت در بیانیه خود از مردم سمنان خواسته تا با مدیریت مصرف برق احتمال قطعی های برق را بکاهند. اما جزئیات زمان بندی قطع برق سمنان 1400 به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق ایلام 1400

زمان بندی قطع برق ارومیه 1400

شهرستان سمنان : برنامه قطع برق سمنان

سمنان به عنوان مرکز این شهرستان و یکی از پرجمعیت ترین شهرستان های این استان است. اگرچه ای شهرستان تا سال 86 وسیع ترین و پرجمعیت ترین شهرستان بود، اما با تاسیس و تفکیک مهدیشهر در سال 86 و سرخه در سال 1391 از وسعت و معیت آن کاسته شد. زمان بندی قطع برق سمنان 1400 به شرح زیر است:

شهرستان آرادان : برنامه قطع برق سمنان

آرادان از دیگر شهرستان های استان سمنان است که از غرب به گرمسار و از شرق به سرخه و از شمال به استان تهران محدود شده است. زمان بندی قطع برق شهرستان آرادان به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق سمنان 1400 ؛ جدول قطعی برق سمنان چگونه است؟

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق کرمان 1400

زمان بندی قطع برق اصفهان 1400

شهرستان مهدیشهر : برنامه قطع برق سمنان

مهدیشهر یا سنگسر شهرستانی در سمنان به مرکزیت شهری به همین نام است. زبان مردم این شهر سنگسری است که زبانی از جنس زبان طبری است. این شهر در 15 کیلومتری شمال شهر سمنان واقع شده است و از سمت شمال با کیاسر و از سمت غرب با سرخه و فیروزکوه و از سمت شرق با دامغان مرتبط است. زمان بندی قطع برق شهرستان مدیشهر به شرح زیر است:

زمان بندی قطع برق سمنان 1400 ؛ جدول قطعی برق سمنان چگونه است؟

شهرستان سرخه : برنامه قطع برق سمنان

شهرستان سرخه به طور دقیق در تاریخ 9 بهمن ماه سال 1391 و بنابر مصوبه هیئت دولت با ارتقای بخش سرخه به شهرستان به مرکزیت شهر سرخه ایجاد شد.

این شهرستان جدید مشتمل بر بخش مرکزی و بخش هفدر به مرکزیت روستای مومن آباد در استان سمنان ایجاد شد. شهرستان سرخه در 170 کیلومتری شرق پایتخت ایران قرار دارد و با مرکز استان سمنان تنها 20 کیلومتر فاصله دارد. زمان بندی قطع برق در شهرستان سرخه به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق سمنان 1400 ؛ جدول قطعی برق سمنان چگونه است؟

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400

زمان بندی قطع برق گلستان 1400

شهرستان میامی : برنامه قطع برق سمنان

میامی نیز از شهرستان های جدید التاسیس استان سمنان است که عمر آن تازه به حدود 10 سال می رسد. این شهرستان در تاریخ 19 شهریور 1390 با تصویب هیئت دولت تاسیس شد. مرکز این شهرستان جدید شهر میامی است که از ترکیب شهر میامی با دهستان های کلاته شرقی، میامی و فرومد و بخش کالپوش ایجاد شد. زمان بندی قطع برق میامی به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق سمنان 1400 ؛ جدول قطعی برق سمنان چگونه است؟

شهر بسطام : جدول قطعی برق سمنان تابستان 1400

بسطام شهری در استان سمنان و از شهرهای پهناورترین شهرستان سمنان، یعنی شاهرود است. شاید علت قراردادن بسطام در یک بلوک جداگانه برای زمان بندی قطع برق سمنان 1400 نیز همین گستردگی شهرستان شاهرود و اهمیت بسطام باشد. این شهر در 5 کیلومتری شمال شرقی شاهرود و در بخش بسطام جای دارد. زمان بندی قطع برق بسطام به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق سمنان 1400 ؛ جدول قطعی برق سمنان چگونه است؟

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق تهران 1400

 زمان بندی قطع برق فارس 1400

شهرستان دامغان : جدول قطعی برق سمنان تابستان 1400

شهرستان دامغان از دیگر شهرستان های مهم سمنان است. مرکز این شهر دامغان است و شامل دو بخش مرکزی و امیرآباد است. جمعیت این شهرستان بر اساس سرشماری سال 95 برابر یا 94190 نفر بوده است. زمان بندی قطع برق دامغان به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق سمنان 1400 ؛ جدول قطعی برق سمنان چگونه است؟

شهرستان شاهرود : جدول قطعی برق سمنان تابستان 1400

مرکز شهرستان شاهرود، شهر شاهرود است و در شمال شرقی استان سمنان قرار دارد. جمعیت این شهرستان بر اساس سرشماری سال 1385 برابر با 191618 نفر بوده است. زمان بندی قطع برق شهرستان شاهرود به قرار زیر است:

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق تبریز 1400

زمان بندی قطع برق خوزستان 1400

شهر ایوانکی : جدول قطعی برق سمنان تابستان 1400

ایوانکی از دیگر شهرهای مهم استان سمنان ایران است. این شهر در 55 کیلومتری خاور تهران قرار دارد. جمعیت این شهر بنابر سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، برابر با 12626 نفر بوده است. زمان بندی قطع برق شهر ایوانکی به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق سمنان 1400 ؛ جدول قطعی برق سمنان چگونه است؟

شهرستان گرمسار : جدول قطعی برق سمنان تابستان 1400

شهرستان گرمسار یکی از شهرستان های استان سمنان است. جمعیت این شهرستان برپایه سرشماری سال 85 برابر با 78619 تن بوده است. شهر گرمسار مرکز این شهرستان است و زمان بندی قطع برق گرمسار به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق سمنان 1400 ؛ جدول قطعی برق سمنان چگونه است؟

بیشتر بخوانید:

قطعی برق و استخراج بیت کوین

نحوه دریافت خسارت قطعی برق

زمان بندی قطع برق سمنان 1400

پیش از این نیز اعلام شده بود که در شرایطی که از شنبه این هفته مصرف برق روند کاهشی به خود نگیرد، به ناچار جدول زمان بندی قطع برق سمنان منتشر شده و برنامه زمان بندی خاموشی سمنان اجرایی خواهد شد. عده ای اعلام کرده اند که اگر قطعی برق ادامه پیدا کند بهتر است جدول زمان بندی قطعی در اختیار مردم قرار بگیرد.

سخنگوی صنعت برق گفته که انتشار جدول زمان بندی قطعی برق به معنای خاموشی های برنامه ریزی شده نیست و ادامه داد که با افزایش درجه حرارت و مشکلاتی که به دنبال آن رخ خواهد داد، احتمال دارد برخی نقاط با محدودیت هایی روبرو شوند.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق گیلان 1400

تولید برق رایگان در خانه

ماجرای قطعی های گسترده برق چیست؟

اگرجه حدود 2 هفته ای هست که قطعی های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور آغاز شده است، اما خاموشی های طولانی هر روز بیشتر و بیشتر می شود.

بررسی ها نشان می دهد در هر بخشی که شبکه مصرف برقی بیش از ظرفیت برق رسانی شبکه داشته باشد، مرکز مدیریت واقع شده در شرکت های توزیع برق، اقدام به قطع برق آن منطقه خواهد کرد. مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در خصوص قطعی‌های متعدد برق در روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:

ناترازی تولید و مصرف برق در شبکه در این روزها ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ مگاوات است.

وی افزود:

ما محدودیت در رهاسازی آب از سدها را نیز داریم و باید حساب‌شده از ظرفیت نیروگاههای برق آبی استفاده کنیم.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد:

میزان خاموشی‌های پراکنده برق ارتباط مستقیمی با میزان مصرف دارد، اگر در این روزها شاهد افزایش قطعی‌های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور هستیم به این دلیل است که با رشد عجیب ۸۵۰۰مگاواتی مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته مواجه‌ایم.

وی ادامه داد:

اگر در تیر و مرداد هوا گرم‌تر از روزهای جاری شود و مصرف مردم نیز افزایش یابد، شرایط سخت‌تر خواهد شد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه روز گذشته اولین روز اجرای طرح‌های مدیریت مصرف برق در کشور بود،گفت:

پیش‌بینی می‌کنیم طی روزهای آینده وضعیت با افزایش طرح‌های مدیریت مصرف برق، بهتر خواهد شد و برآورد ما این است که امسال در مجموع حداقل ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ مگاوات کسری برق داشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق با توصیه مشترکان به نصب اپلیکیشن برق من گفت:

در قالب این اپلیکیشن به مردم زمان قطعی‌های برق اعلام می‌شود، همچنین برای هر استان سقف مصرف برق تعیین شده است که با عبور از این میزان تعیین‌شده، انتشار برنامه خاموشی‌ها و اعمال آن برای مدیریت شبکه برق به شرکت‌های توزیع واگذار شده است که مردم از طریق سایت این شرکت‌ها در جریان برنامه‌های احتمالی قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص زمان بندی قطع برق سمنان 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر