;
coinex

دانشگاه کمبریج: آمار هولناک از میزان استخراج بیت کوین در ایران

این روزها بازار ارزهای دیجیتال در ایران بسیار داغ است. اخیرا دانشگاه کمبریج طی مطالعه ای آمار عجیبی از میزان استخراج بیت کوین در ایران منتشر کرده است.

در مدت اخیر و با رشد شگرفی که قیمت ارزهای دیجیتال داشته است و البته با در نظر گرفتن اقبال و اعتماد سراسری به این بازار نوین، در ایران نیز به تبعیت از الگوی جهانی، استقبال از ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال رشد زیادی داشته است. اما کمتر زمانی آماری دقیق و رسمی از این موضوع منتشر شده است.

اخیرا اما دانشگاه کمبریج انگلستان در گزارشی نتایج یک مطالعه درباره وضعیت استخراج بیت کوین به عنوان یکی از مهمترین ارزهای دیجیتال را بررسی کرده است. در این مطالعه مشخص شده که سهم ایران از استخراج بیت کوین چیزی بیش از 4 درصد است که در واقع رقم بالایی است.

دانشگاه کمبریج: آمار هولناک از میزان استخراج بیت کوین در ایران

بنابر اطلاعات ارائه شده در این مطالعه که داده های آن تا ماه آپریل سال 2021 را شامل می شود، قدرت شبکه کامپیوترهای استخراج بیت کوین در چین طی این ماه نسبت به سال گذشته میلادی به شدت افت کرده است. این افت بیشتر ناشی از قوانین سختگیرانه ای است که چین نسبت به استخراج رمزارزها اعمال کرده است و این سبب کاهش استخراج شده است و باعث شده سهم 75 درصدی این کشور از استخراج رمزارزها در پایان سال 2020، حال و در اوایل سال 2021 به 46 درصد سقوط کند.

دانشگاه کمبریج: آمار هولناک از میزان استخراج بیت کوین در ایران

در این بازه زمانی سهم برخی دیگر از کشورها افزایش یافته است. مثلا آمریکا از 4 درصد به 16 درصد و سهم قزاقستان با رشد شش برابری به 8.2 رسید است و روسیه و ایران نیز به ترتیب سهمی معادل 6.8 و 4.64 درصدی دارند. در ایام اخیر که خاموشی ها به یکی از معضلات جدی کشور بدل شده است، برخی مطالعات حکایت از ارتباط میان استخراج بیت کوین و قطعی های برق در ایران دارد. مطالعات دانشگاه کمبریج حکایت از این دارد که میزان مصرف سالانه برق از فرایند جهانی استخراج بیت کوین معادل 70 تراوات ساعت است.

مطالعات دانشگاه کمبریج حکایت از این دارد که سهم ایران در استخراج بیت کوین، چیزی معادل 600 مگاوات مصرف برق دارد. این البته در حالی است که آمارهای رسمی کشور از کمبود 10 هزارمگاواتی برق حکایت دارد و در نتیجه باید این گزاره که 40 درصد مصرف برق کشور مربوط به وسایل سرمایشی است را پذیرفت!

بنابر اطلاعات دانشگاه کمبریج، استخراج بیت کوین در ایران طی زمستان و بهار امسال رشد اندکی نسبت به قبل داشته است، اما نسبت به تابستان و پاییز سال گذشته، 60 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص میزان استخراج بیت کوین در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر