coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

علت جدایی مسی از بارسلونا ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می‌گویند؟

باشگاه بارسلونا دیشب خبر از عدم تمدید قرارداد مسی و جدایی این فوق ستاره آرژانتینی داد. اما علت جدایی مسی از بارسلونا چیست؟ با ما باشید.

تیتر یک عموم رسانه های ورزشی داخلی و بین المللی از نیمه شب گذشته به جدایی لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی بارسا از این باشگاه، به علت عدم توافق مالی اختصاص یافته است.

مسی که سالهاست در بارسا توپ می زند و در دوران حرفه ای خود پیشنهادات بسیاری را رد کرد تا در تیم محبوب دوران کودکی اش توپ بزند، گویا حال از بارسا و مدیرانش خسته شده و میلی به ادامه فعالیت ندارد.

مسی در شرایطی از بارسا جدا می شود که در دوران حضور در این تیم شش توپ طلا، شش کفش طلا، 778 بازی، 34 جام، 672 گل و 268 پاس گل ثبت کرده و مهمترین بازیکن تاریخ باشگاه است. در شرایطی که همه تصور می کردند اسطوره آرژانتینی تا پایان فعالیت حرفه ای خود، تک باشگاهی بماند، خبر جدایی او بر این تصور پایان داد. از دیشب بحث بر سر علت جدایی مسی از بارسلونا در وب سایت ها، روزنامه ها ، محافل خبری ورزشی و حتی میان کاربران فضای مجازی جریان دارد. اما به واقع چرا مسی از بارسلونا جدا شد ؟ با ما باشید.

علت جدایی مسی از بارسلونا

چرا مسی از بارسلونا رفت

باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه ای، رسما خبر از جدایی لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی خود داد. در شرایطی که با تغییرات صورت گرفته در کادر فنی و مدیریت باشگاه و البته جذب دوست صمیمی مسی، سرخیو آگوئر از سیتی، به نظر می رسید اوضاع باشگاه مطابق میل مسی باشد و او برای ماندن ترغیب شده باشد، بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان، مسی رسما از بارسا جدا شد.

در سالیان اخیر لیونل مسی از عملکرد بارتومئو، مدیریت پیشین بارسا به شدت ناراضی بود و با مربیانی که توسط او برای بارسا برگزیده شدند هیچ گاه کنار نیامد. او حتی زمستان پیش در آستانه جدایی بود و تنها شاید به علت رفتن بارتومئو بود که حاضر به ماندن شد. اما بازهم عملکرد ضعیف رونالد کومان و برخی موارد دیگر، زمینه جدایی مسی را فراهم کرده است. در بیانیه رسمی بارسا درباره علت جدایی مسی از بارسلونا توضیحاتی درباره آنچه در مذاکرات تمدید قراداد رخ داده وجود دارد. در متن این بیانیه می خوانیم:

با وجود اینکه بین باشگاه بارسلونا و لئو مسی به توافق رسیده بودیم و با قصد مشخص امروزِ هر دو طرف برای امضای قرارداد جدید، به دلیل موانع اقتصادی و ساختاری (مقررات لالیگای اسپانیا) نمی توان این قرارداد را رسمی کرد. در مواجهه با این وضعیت لیونل مسی ارتباط خود را با بارسلونا ادامه نخواهد داد. هر دو طرف عمیقا متاسفند که در نهایت خواسته های بازیکن و باشگاه برآورده نمی شود.

بارسا از صمیم قلب از بازیکنی که در رشد این باشگاه نقش داشته تشکر می کند و برای او بهترین ها را در زندگی شخصی و حرفه ای آرزو دارد.

اما چرا مسی از بارسلونا جدا شد ؟ بنا بر ادعای اسپورت درباره علت جدایی مسی از بارسلونا ، بیانیه منتشر شده توسط باشگاه با هماهنگی خود بازیکن منتشر شده است و هر دو طرف لالیگا و قوانین آن را در قطع این همکاری مقصر درجه اول دانسته اند.

واکنش روزنامه ها به جدایی مسی از بارسا

برخی روزنامه های مطرح اسپانیا و اروپا نسبت به جدایی مسی از بارسا واکنش هایی نشان داده اند که در ادامه برخی از مهمترین تیترها را نقل می کنیم.

روزنامه موندو دپورتیوو برای تیتر یک امروز خود نوشته:

بمب خبری : مسی می رود

علت جدایی مسی از بارسلونا ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می‌گویند؟

روزنامه آ اس نیز تیتر اول خود را به این موضوع اختصاص داده و با درج تصویری از مسی نوشته:

در بارسا ادامه نمی دهد!

علت جدایی مسی از بارسلونا ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می‌گویند؟

اسپورت چاپ کاتالونیا با لحنی دردآلود نوشته:

درام : مسی می رود

علت جدایی مسی از بارسلونا ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می‌گویند؟

بیشتر بخوانید:

تکنولوژی VAR چیست؟

قوانین جدید و عجیب فوتبال ؛ کارشناسان چه می گویند؟

چرا مسی از بارسلونا رفت ؟

در پاسخ به سوال چرا مسی از بارسلونا جدا شد برخی توضیحات دیگر می تواند مناسب باشد. قرارداد پشین مسی با بارسلونا تابستان سال جاری به پایان رسید و انتظار می رفت مسی پیش از شروع فصل جدید قراردادی با بارسا امضا کند.

مسی و نمایندگانش روز پنجشنبه برای آخرین مذاکرات وارد باشگاه شدند و گرچه هر دو طرف امیدوار به توافق بودند، اما حاصل مذاکرات جدایی مسی از بارسا شد. مسی پیش از این نیز قصد ماندن داشت، اما بارتومئو مدیر سابق بارسا با تکیه به بند فسخ 700 میلیونی و تهدید به کشاندن مسی به دادگاه و دریافت غرامت، او را به ماندن مجبور کرد.

بعد از پایان دوران بارتومئو و آمدن لاپورتا ، مدیر جدید اصلی ترین هدف خود را تمدید قرارداد با مسی عنوان کرد. حتی در بازه ای خبر از توافق جدید بارسا و مسی بر سر قراردادی 5 ساله با کاهش 50 درصدی دستمزد منتشر شد. اما در پاسخ به سوال چرا مسی از بارسلونا جدا شد ، عمده ترین علت قوانین مربوط به سقف دستزد لالیگاست.

علت جدایی مسی از بارسلونا ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می‌گویند؟

سقف دستمزدهای لالیگا مانع اصلی بر سر عملی شدن این قرارداد بود که با وجود تلاش بارسا برای کاهش دستمزد دیگر بازیکنان و فروش ستاره هایی که دستمزد هنگفتی دریافت می کردند، در نهایت مانع از ثبت قرارداد کاپیتان اسطوره ای بارسا شد و رای به جدایی مسی از بارسا داد.

دیگر پاسخی که برای سوال چرا مسی از بارسلونا رفت عنوان می شود، عملی نشدن انتقال کریستین رومرو مدافع آرژانتینی به این تیم بود. رومرو که اخیرا با مسی قهرمان کوپا آمریکا شده است، مورد توجه فوق ستاره آژانتینی بوده است و او خواهان حضورش در بارسا بوده. مسی ید طولائی در چنین درخواست هایی دارد.

پیش از این به میل و تایید او فیلیپ کوتینیو به بارسا آمد که اصلا عملکرد خوبی در این تیم نداشت. از طرف دیگر سرخیو آگوئرو نیز امسال با تایید مسی به بارسا پیوست. در حالی که گویا قرار نیست لذت همبازی شدن با او را تجربه کند.

البته بارسا برای جذب رومرو کوشیده بود، اما پیشنهاد بالاتر تاتنهام سبب شد تا پیشنهاد 40 میلیون یورویی بارسا پذیرفته نشود و رمرو به تاتنهام برود. به نظر می رسد مسی مقصد بعدی خود را از همین حالا انتخاب کرده باشد، اما باید در حال حاضر منتظر باشیم.

گفته می شود پاریس سن ژرمن و منچسترسیتی مهمترین باشگاه های خواهان این فوق ستاره هستند. همچنین بحث پیوستن مسی به اینتر همواره وجود داشته است. البته مسی خود پیش از این نیز از تمایل به بازگشت به باشگاه دوران نوجوانی اش، نیولز اولد بویز و پایان دوران حرفه ای خود گفته بود. در ادامه پرداختن به چرا مسی از بارسلونا رفت قصد داریم واکنش کاربران فضای مجازی به علت جدایی مسی از بارسلونا را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید:

دانلود مراسم افتتاحیه المپیک 2020 توکیو

پخش زنده افتتاحیه المپیک توکیو 2020

دلیل جدایی مسی از بارسا ؛ کاربران توییتر چه می گویند؟

به مانند همه موضوعات روز، کاربران نسبت به دلیل جدایی مسی از بارسا نیز واکنش نشان داده اند. بنابر عادت مرسوم در تکراتو، در این بخش با رصد فضای مجازی و به خصوص توییتر قصد داریم واکنش کاربران به ترک بارسا توسط بپردازیم.

در اولین مورد کاربری با استقبال از جدایی مسی نوشته:

بهترین خبر همین جدایی مسی بود این دو سه سال آخر به خاطر شرایط بد باشگاه بیشتر از همه مسی بود که آسیب دید چهارتا گوسفند گذاشته بودن کنارش مجبور بود با اونا بازی کنه همه‌ام توقع داشتن مسی معجزه کنه

کاربری با نام مستعار متیتاتیون نوشته:

خب این روز افسانه ای فقط جدایی مسی رو کم داشت که اونم داره محقق میشه

پانترشون درباره دلیل جدایی مسی از بارسا نوشته:

روزی که ژاوی از بارسا رفت ناراحت شدم روزی که اینیستا رفت ژاپن بیشتر ناراحت شدم روزی که نیمار تصمیم به جدایی گرفت اشک ریختم روزی که سوارز رفت اتلتیک ی هفته حالم خوب نبود آقای مسی این کارو نکن

کاربر دیگری درباره دلیل جدایی مسی از بارسا نوشته:

با خبر جدایی مسی از بارسا میتونم گریه کنم خودمو نگه داشتم

یک هوادار رئال با انتشار این تصویر نوشته:

علت جدایی مسی از بارسلونا ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می‌گویند؟

با جدایی #مسی، داستان این دو اسطوره بی تکرار تاریخ فوتبال جهان هم به سطر آخر خودش رسید عمرمون به طور بی رحمانه ای داره سریع میگذره با اینکه طرفدار رئال مادرید هستم اما از شنیدن این خبر به شدت ناراحت شدم

کاربر دیگری درباره علت جدایی مسی از بارسلونا اینگونه نوشته:

روز تولد امسالم عجب اتفاقاتی رخ داده: 1- تحلیف 2- جدایی مسی از بارسا 3-باخت (دور از انتظار) حسن یزدانی تنها اتفاق خوب امروز هم این بود که پدرم واکسن زد.

دیگری درباره علت جدایی مسی از بارسلونا نوشته:

هیچ وقت مسی فن نبودم اما مسی همه چیز به بارسا داد لعنت به لالیگا که باعث این جدایی شد

رضا اف درباره ترک بارسا توسط مسی نوشته:

منی که با دیدن فوتبال مسی تو بارسا بزرگ شدم خبر جدایی مسی از بارسا برام غیر قابل باوره

یک کاربر واکنش جالبی به جدایی مسی داشته و نوشته:

خبر جدایی مسی رو که دیدم فقط یاد یه اسم افتادم. آگوئرو!! این بچه به خاطر مسی این همه کوبید رفت بارسلون حالا چیکار میکنه؟ :/

یک کاربر دیگر درباره علت جدایی مسی از باسلونا نوشته:

هنوز یل غم #یزدانی کنار نیومده بودم رفتم تو شوک جدایی #مسی از #بارسا … کل المپیک و دنیای ورزش یه هفته اتی در تسخیر مسی و این که کجا میره خواهد بود

کاربر دیگری درباره علت جدایی مسی از بارسلونا نوشته:

چیزی که امروز انتظارش رو داشتم: ـمدال بهمنیار طلای یزدانی تمدید مسی چیزی که گیرم اومد: حذف بهمنیار شکست یزدانی جدایی قطعی مسی

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص علت جدایی مسی از بارسلونا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    دبیرستان بودم و عاشق استقلال
    استقلال توی مسابقات قهرمانی آسیا بود و تهران میزبان بازی ها.
    یادمه واسه بردن استقلال نذر کردم!
    و وقتی باخت کلی گریه کردم!!!
    شاید حداقل 15 سال از اون موقع گذشته… و من میدونم واقعا اونقدها هم اهمیت نداشت!
    شما هم حتی اگه عاشق مسی و بارسا باشید، یه روز میرسید به نقطه ای که میبینید جدایی مسی از بارسا واقعا مهم نبوده.

    پاسخ

    وقتی تو پیج بارسا ویدیوی جدایی مسی پخش میشد همزمان که مسی گریه میکرد منم باهاش اشک می ریختم ای داد یه عمری تو بارسا دیدیمت غیر قاااااابل باوره لعنت به این زندگی

    پاسخ