;
coinex

ونسا کربی (Vanessa Kirby) ؛ زندگینامه، تصاویر و بهترین فیلم‌ها

ونسا کربی یکی از بازیگران محبوب و معروف انگلستانی است و ما در این گفتار، ضمن نگاهی به زندگی شخصی وی، فیلم و سریال‌های او را معرفی می‌کنیم.

ونسا کربی هنرپیشه اهل بریتانیا است که از سال 2009 تاکنون در عرصه بازیگری فعالیت دارد. او در 18 آوریل 1988 متولد شده و در فیلم و سریال‌های محبوبی همچون تاج (The Crown) و سریع و خشن هابز و شاو حضور داشته است. از این رو در ادامه این گفتار به بیوگرافی Vanessa Kirby و همینطور معرفی بهترین فیلم های Vanessa Kirby می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید!

ونسا کربی (Vanessa Kirby)

بیوگرافی ونسا کربی

ونسا کربی بازیگر فیلم، سریال و تئاتر بریتانیایی است. استعداد وی در 21 سالگی توسط کارگردان تئاتری به نام دیوید تاکر (David Thacker) کشف شد. پس از آن وی به عنوان بازیگر تئاتر در Octagon Theatre Bolton مشغول به کار شد. کربی در اوایل کار خود با نقش آفرینی در نمایش All My Sons جایزه ستاره نوظهور را برنده شد.

وی در اوایل 2010 کم کم از بازی در تئاتر پا را فراتر گذاشت و به سراغ بازی در فیلم و سریال‌های تلویزیونی رفت. اولین پروژه مشهور او مینی سریالی به نام Great Expectations است و پس از آن در سینمایی کمدی به نام About Time بازی کرد. وی به بازی در نقش‌های فرعی در سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی ادامه داد.

ونسا با بازی در سریال جنایی به نام Frankenstein Chronicles بسیار مورد ستایش قرار گرفت و بعد از آن توانست در سریال مشهور و محبوب تاج (The Crown) در نقش پرنسس مارگارت بازی کند. کربی در دو فصل از این سریال در نقش این کاراکتر حضور داشت و نه تنها توانست برنده جایزه بفتا شود، بلکه در چندین مراسم جوایز دیگر نیز نامزد شد.

این نقش توانست به خوبی باعث شهرت این بازیگر بریتانیایی شود و بتواند در فیلم و سریال‌های مشهوری حضور پیدا کرده و به ایفای نقش بپردازد. از جمله بهترین فیلم های Vanessa Kirby می‌توان به مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت (Mission: Impossible – Fallout)، سریع و خشن هابز و شاو (Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw) و آقای جونز (Mr. Jones) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2021

بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

بیوگرافی ونسا کربی ؛ دوران کودکی و مسیر اولیه

ونسا کربی
بیوگرافی ونسا کربی / عکس های Vanessa Kirby

Vanessa متولد 18 آوریل 1988 در ویمبلدون لندن است. راجر کربی، پدر ونسا یک متخصص اورولوژی معروف است و مادرش قبلا سردبیر مجله بوده است. وی در مدرسه Lady Eleanor Holles در همپتون تحصیل کرد و تصمیم گرفت تحصیلات خود را در مدرسه تئاتر قدیمی بریستول ادامه دهد. با این حال، او پذیرفته نشد. ونسا قبل از اینکه تحصیلات خود را در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه Exeter به پایان برساند، یک سال وقفه ایجاد کرد.

او در حال حاضر با بازیگر کلوم ترنر (Callum Turner) در رابطه است. این زوج از سال 2017 با هم قرار می‌گذارند و البته این دو باهم در فیلم Queen & Country هم بازی بوده‌اند. به علاوه، قبلا شایعه شده بود که کربی با تام کروز نیز در رابطه است اما او این ادعا را رد کرد و از پاپارازی که این شایعه را پخش کرده بود، شکایت کرد.

در سال 2009 به او پیشنهاد شد که به آکادمی معتبر موسیقی و هنرهای نمایشی لندن ملحق شود، ولی پس از اینکه دیوید تاکر از تئاتر Octagon Theatre Bolton به او پیشنهاد بازیگری داد، او پیشنهاد این آکادمی را رد کرد و این، شروع دنیای بازیگری ونسا بود.

Vanessa زیرنظر تاکر در نمایش‌هایی همچون تمام پسران من (All My Sons)، ارواح (Ghosts) و رویای یک شب تابستانی (A Midsummer Night’s Dream) حضور یافت. این اجراهای اولیه توانست نظر منتقدین را به خود جلب کند و ونسا را با نظرات مثبت خود به ادامه این راه تشویق کنند.

همینطور او توانست با بازی در نقش کاراکتر Ann Deever در نمایش همه پسران من برنده جایزه BIZA Rising Star شود. در ادامه، زندگی حرفه‌ای و بیوگرافی Vanessa Kirby را به صورت جزئی‌تر بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های خارجی

بهترین سریال های ومپایری جهان

بیوگرافی Vanessa Kirby ؛ زندگی حرفه‌ای

ونسا کربی
بیوگرافی Vanessa Kirby / عکس های Vanessa Kirby

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، Vanessa پس از شرکت در یک آژانس استعدادیابی و ملاقات با کارگردان دیوید تاکر، جایگاه خود را در London Academy of Music and Dramatic Art رها کرد و به بازیگری روی آورد. تاکر به او فرصت این را داد تا در تئاتر Octagon Theatre Bolton در نقش اصلی نمایش‌نامه‌های همه پسران من، ارواح و رویای یک شب تابستانی را بازی کند و حتی برنده جایزه BIZA Rising Star شود.

در سال 2011 کربی در تئاتر بین‌المللی حضور یافت و در نقش ایزابلا در نمایش‌نامه Women Bareare Women بازی کرد. پس از آن در تئاتر Leeds Playhouse در نمایشنامه شکسپیر تحت عنوان As You Like It در نقش Rosalind بازی کرد. همینطور ونسا در نمایش The Acid Test در تئاتر Royal Court بازی کرد و پاول تایلر (Paul Taylor) از روزنامه ایندیپندنت او را ستاره‌ای نوظهور خطاب کرد. در همان سال او با فیلم The Hour در تلویزیون نیز دبیوت کرد و در مینی سریال Great Expectations شبکه BBC در نقش Estella بازی کرد.

در سپتامبر 2012، کربی نقش ماشا را در نمایش Three Sisters بازی کرد و توانست نظرات فوق‌العاده عالی‌ای به‌دست بیاورد. همچنین در سال 2013 کربی به تئاتر National Theatre بازگشت تا در نقش ملکه ایزابلا در نمایش Edward II بازی کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان

بهترین فیلم های 2021

در تابستان 2014 او نقش استلا را در Streetcar Named Desire بازی کرد و با Gillian Anderson و Ben Foster هم‌بازی شد. او برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جوایز Whatsonstage 2014 شد که توسط مردم رای داده شد. کربی همچنین در فیلم کمدی عاشقانه ریچارد کورتیس درباره زمان (About Time) ظاهر شد.

ونسا کربی
بیوگرافی Vanessa Kirby / عکس های ونسا کربی

در سال 2015، کربی در فیلم اورست در نقش سندی هیل (Sandy Hill) حضور پیدا کرد و در همان سال به عنوان بازیگر نقش مارگارت در سریال نتفلیکس تاج انتخاب شد. انتخاب او پس از شش ماه جستجو انجام شد. برای این نقش، او نامزد دریافت جایزه BAFTA در سال 2017 شد و این جایزه را برای فصل دوم در سال 2018 به دست آورد.

ونسا با بازی در نمایش Uncle Vanya در نقش Helena توانست نظر مثبت منتقدین را جلب نموده و مت ترومن (Matt Trueman) درباره نقش کربی در این نمایش گفته است:

کربی توانست به خوبی نقش هلنا بازی کند و ویژگی‌های این کاراکتر را به نمایش بگذارد؛ لاغر اندام، دمدمی مزاج، ریاکار، کم عمق و دلسوز.

در واقع این شاهکار ونسا را به‌عنوان بازیگر برجسته نسل خود معرفی کرد که توانایی بازی در نقش‌های غیرمنتظره زیادی را دارد. در اواخر دهه 2010 ونسا در چندین فیلم همچون دنباله John Boorman و Queen and Country بازی کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

در 2018 نیز این بازیگر در نمایش Julie به عنوان نقش اصلی بازی کرد. بعد از ان زمان نیز کربی در دو فیلم اکشن پرطرفدار سریع و خشن تقدیم می‌کند: هابز و شاو و ماموریت غیر ممکن: فال اوت در کنار بازیگرانی همچون دواین جانسون و جیسون استاتهام بازی کرده است.

در سال 2020 کربی در فیلم Pieces of a Woman به خوبی نقش یک زن غمگین را به تصویر کشید؛ فیلمی که آسیب‌های یک ازدواج را نشان می‌دهد. این فیلم به طور کلی نقدهای مثبتی دریافت کرد و کربی با استقبال منتقدان جهانی روبرو شد. حتی برخی منتقدان موفقیت این فیلم را مدیون بازی عالی ونسا می‌دانستند.

او در جشنواره فیلم ونیز 2020، جایی که فیلم برای اولین بار اکران شد، برنده جام Volpi بهترین بازیگر نقش اول زن شد. وی در ادامه نامزدی اسکار، گلدن گلوب، بفتا و جایزه انجمن بازیگران سینما برای بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. همچنین قرار است این بازیگر نقش دوگانه خود، آلانا میتسوپولیس و بیوه سفید را در فیلم Mission: Impossible 7 (2022) و Mission: Impossible 8 (2023) بازی کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

بهترین فیلم های ونسا کربی

ونسا کربی
عکس های Vanessa Kirby

هرچند بهترین فیلم های Vanessa Kirby کم نیستند، اما بیشتر طرفداران ونسا را با سریال تاج می‌شناسند. او در این سریال در نقش پرنسس مارگارت بازی کرده و در دو فصل این سریال حضور داشته است. این سریال با آغاز سلطنت و ازدواج ملکه الیزابت دوم در سال 1947 آغاز می شود و وقایع آن دوره تا سال 1955 و نخست وزیری وینستون چرچیل را ترسیم می کند.

همچنین رابطه تنها خواهر الیزابت، مارگارت، با پیتر تونسند، افسر نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا نشان می‌دهد که در پی آن رسوایی به بار می‌آید. در این سریال کربی توانست با بازی فوق‌العاده خود نظر مثبت منتقدین و مخاطبین را به خود جلب کند.

علاوه بر آن، او در فیلم‌ نابغه (Genius) در نقش Zelda Fitzgerald بازی کرده و این فیلم را می‌توان یکی از بهترین فیلم های Vanessa Kirby دانست. نابغه داستان واقعی رابطه پیچیده‌ی توماس وولف، نویسنده‌ی آمریکایی با مکس پرکینز ، ویراستار کارهای وی را به تصویر می‌کشد.

فیلم ماموریت غیر ممکن: فال اوت که در سال 2018 اکران شد نیز یکی دیگر از بهترین فیلم های ونسا کربی به شمار می‌آید که در ژانر اکشن قرار دارد. داستان این فیلم که ششمین فیلم ماموریت غیر ممکن است، در ادامه قسمت‌های قبلی است.

داستان فیلم در برلین آغاز می شود. جایی که اتان ( تام کروز ) به همراه گروهش در حال انجام عملیاتی هستند اما همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود و باعث بروز دردسر می‌شود. علاوه بر این، ونسا در دوفیلم آینده ماموریت غیر ممکن (7 و 8) نیز حضور خواهد داشت.

در بین بهترین فیلم های ونسا کربی نمی‌توان به Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw اشاره نکرد. فیلم هابز و شاو که اسپین آف مجموعه فیلم‌های سریع و خشن محسوب می‌شود، بر روی یک مامور امنیت دیپلماتیک ایالات متحده به نام لوک هابز و یک آدمکش سرکش و حرفه‌ای نیروهای ویژه به نام دکارد شاو تمرکز دارد که به طرز غیر محتملی با هم متحد می‌شوند.

در نهایت، تکه‌های یک زن (Pieces of a Woman) نیز می‌تواند جزو بهترین فیلم های Vanessa Kirby به شمار بیاید که در قسمت بیوگرافی ونسا کربی آن را به شما معرفی کردیم. اما در ادامه، تمامی فیلم‌ و سریال‌هایی که این بازیگر در آن حضور داشته را معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های HBO در سال 2021

بهترین سریال های عاشقانه 2021

تمامی فیلم‌های Vanessa Kirby

  • Love/Loss 2010
  • The Rise 2012
  • Charlie Countryman 2013
  • About Time 2013
  • Queen & Country 2014
  • National Theatre Live: A Streetcar Named Desire 2014
  • Jupiter Ascending 2015
  • Bone in the Throat 2015
  • Everest 2015
  • Genius 2016
  • Me Before You 2016
  • Mission: Impossible – Fallout 2018
  • Mr Jones 2019
  • Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw 2019
  • Pieces of a Woman 2020
  • The World to Come 2020
  • Italian Studies 2021
  • Mission: Impossible 7 2022
  • Mission: Impossible 8 2023

تمامی سریال‌های Vanessa Kirby

  • The Hour 2011
  • Great Expectations 2011
  • Labyrinth 2012
  • Agatha Christie’s Poirot 2013
  • The Dresser 2015
  • The Frankenstein Chronicles 2015
  • The Crown 2016-2017

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبکه BBC در سال 2020

بهترین سریال های شبکه HBO در سال 2020

عکس های ونسا کربی

شما می‌توانید در آلبوم‌های زیر، عکس های Vanessa Kirby را مشاهده نمایید. به منظور بزرگ سازی عکس های ونسا کربی روی آنها کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:

نظر شما در خصوص این بازیگر بریتانیایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    عالی بود خیلی محشره این بازیگر

    پاسخ