;
coinex

بیوگرافی محمدمهدی اسماعیلی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر فرهنگ و ارشاد

پس از ارسال فهرست وزرای کابینه دولت سیزدهم توسط ابراهیم رئیسی حالا نوبت آن رسیده است تا بیوگرافی محمدمهدی اسماعیلی را بررسی نمائیم.

لیست کابینه دولت سیزدهم درحالی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که محمدمهدی اسماعیلی، به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد.

سید ابراهیم رئیسی در نامه معرفی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، محمدمهدی اسماعیلی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب کرده است. بررسی سوابق وزرای دولت سیزدهم از روز دوشنبه آغاز شده و تا چهارشنبه ادامه دارد. محمدمهدی اسماعیلی سیاستمدار ایرانی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است که در رشته علوم سیاسی تحصیل نموده است. در ادامه به بیوگرافی محمدمهدی اسماعیلی، سوابق اجرایی محمدمهدی اسماعیلی و نیز این پرسش که محمدمهدی اسماعیلی کیست می پردازیم.

بیوگرافی محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد

محمدمهدی اسماعیلی کیست ؟

محمدمهدی اسماعیلی متولد 1354 در کبودرآهنگ استان همدان است. سوابق تحصیلی محمدمهدی اسماعیلی بدین شرح است که وی دانش آموخته دکتری علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. او همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه تهران می باشد که در کنار دانشگاه تحصیلات حوزوی را تا پایان سطح به اتمام رسانده است. اسماعیلی در 20 مرداد 1400 و از سوی رئیس جمهور، سید ابراهیم رئیسی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی گردید.

بیوگرافی محمد مهدی اسماعیلی
بیوگرافی محمدمهدی اسماعیلی

اسماعیلی همچنین از فعالان فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی باسابقه و از چهره‌های فرهنگی و علمی جبهه انقلاب است. وی فعالیت‌های فرهنگی جدی خود را از سردبیری و مدیرمسئولی چندین نشریه فرهنگی‌ اجتماعی در دهه هفتاد آغاز کرده است و از جمله مدیران تحول‌گرای راهبردی سازمان صداوسیما در جایگاه‌های مجری طرح نظام جامع ارزیابی تولیدات صداوسیما، مدیریت مرکز افکارسنجی سازمان، مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانه سازمان صداوسیما بوده است.

وی نخستین بار در دوره احمدی نژاد و وزارت محمد حسین صفارهرندی وارد مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و در کارگروه تحول فرهنگی این وزارتخانه عضویت داشته است. تا اینجای مقاله متوجه شدیم که محمدمهدی اسماعیلی کیست ؟ و سوابق تحصیلی محمدمهدی اسماعیلی را بیان نمودیم. حال پس از ذکر تاریخچه ای درباره این وزارتخانه به ذکر سوابق اجرایی محمدمهدی اسماعیلی خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی سید رضا فاطمی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر صمت

بیوگرافی بهرام عین اللهی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر بهداشت

سوابق اجرایی محمدمهدی اسماعیلی

مدیریت در سازمان صدا و سیما، از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی محمدمهدی اسماعیلی به شمار می‌آید. در معرفی‌نامه این وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم آمده است:

او از جمله مدیران تحول‌گرای راهبردی سازمان صداوسیما در جایگاه‌های مجری طرح نظام جامع ارزیابی تولیدات صداوسیما، مدیریت مرکز افکارسنجی سازمان، مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانه سازمان صداوسیما به عنوان یک ساختار فرهنگی ‌اجتماعی پویا و نویدبخش تحول رادیو و تلویزیون بوده است.

شاید مهم‌ترین سابقه کاری اسماعیلی که شانس او را برای نامزدی وزارت فرهنگ و ارشادی اسلامی، بیش از گزینه‌های مطرح دیگر بالا برده است، فعالیت او در مجموعه آستان قدس رضوی و قوه قضاییه باشد. او در زمان تولیت حجت‌الاسلام رئیسی در آستان قدس رضوی، به‌عنوان مشاور فرهنگی و رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آن آستان، فعالیت داشته است. همچنین پس از انتخاب سیدابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس قوۀ قضائیه، اسماعیلی به‌عنوان مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه و همچنین نماینده او در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مشغول به کار بوده است.

از دیگر نکاتی که درباره بیوگرافی محمدمهدی اسماعیلی قابل ذکر است عبارت است از:

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی حمید سجادی هزاوه ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر ورزش و جوانان

بیوگرافی محمدعلی زلفی گل ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر علوم

  • از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری، دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و همچنین مدیر گروه «جامعه‌شناسی سیاسی مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی» دانشگاه تهران.
  • از فعالان فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی باسابقه و از چهره‌های فرهنگی و علمی نخبه جبهه انقلاب که فعالیت‌های فرهنگی جدی خود را از سردبیری و مدیرمسئولی چندین نشریه فرهنگی‌اجتماعی در دهه ۷۰ آغاز کرده است.
  • معاون سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی استاندار اصفهان در دولت دهم که راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی در آن استان، سازماندهی و پیشتیبانی از اهالی فرهنگ، تشکل‌ها، مؤسسات و مراکز فرهنگی و هنری از جمله مهم‌ترین اقدامات او در دوره مسئولیتش در این سمت بوده است.
  • تسلط بر منظومه فکری فرهنگی و سیاسی مقام معظم رهبری او را به چهره‌ای آشنا در هم‌اندیشی‌ها و همایش‌های فرهنگی جبهۀ انقلاب و همچنین در بین استادان دانشگاه‌های مختلف کشور تبدیل کرده است. به‌طوری که با طراحی و برگزاری بیش از ۷۰ دوره کارگاه‌های دانش‌افزایی برای استادان دانشگاه‌های مختلف کشور در نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در طول این سال‌ها و در جمع‌های مختلف جوانان از جمله در اردوها، نشست‌ها و همایش‌های دانشگاه‌ها، با بیش از صدها مقالۀ علمی و سخنرانی‌های مختلف نقش بسزایی در تبیین مبانی گفتمان فرهنگی‌، فکری و سیاسی انقلاب اسلامی، حضرت امام ره و مقام معظم رهبری داشته است.
  • معاونت پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی و تولید بیش از ۳۰۰ اثر در حوزه تاریخ با کادرسازی و به‌کارگیری ظرفیت‌های اهالی پژوهش و قلم، راه‌اندازی همایش‌های چندگانه و اثرگذار مقابله با تحریف تاریخ معاصر و تطهیر پهلوی در حوزۀ کتاب و ادبیات، عضویت در هیئت مؤسس و شورای سیاست‌گذاری جایزه ادبی شهید اندرزگو، مشاور عالی مجمع ناشران انقلاب اسلامی و همچنین تألیف چندین اثر روایی‌تاریخی، پژوهشی و سیاسی و نگارش مقالات فکری، فرهنگی و سیاسی بسیاری، از دیگر فعالیت‌های دکتر محمدمهدی اسماعیلی در طول این سال‌ها بوده است.

از دیگر سوابق اجرایی محمدمهدی اسماعیلی می توان به: عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، معاون فرهنگی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری دولت نهم، معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مدیرمسئول فصلنامه جستارهای انقلاب اسلامی، سردبیر نشریه برداشت اول مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری اشاره نمود.

محمدمهدی اسماعیلی در زمینه آثار پژوهشی نیز کارنامه درخشانی دارد. برهی از کتاب های وی عبارتنداز: تطور اندیشه سیاسی تشیع در دوره معاصر، دریچه آفتاب هندسه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی، اندیشه سیاسی آیت الله خامنه ای، اگر پهلوی ادامه می یافت، رجال ایرانی قرن چهاردهم و نیز کتاب جنگ جهانی علیه سوریه.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص بیوگرافی محمدمهدی اسماعیلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |