;
coinex

وام فرزند سوم در سال 1400 ؛ شرایط و قوانین، میزان سود و موعد پرداخت

مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از فرزندآوری، وام فرزند سوم در سال 1400 را به تصویب رساند. برای اطلاع از جزئیات با ما باشید.

وام یک قرض است که در آن فرد یا موسسه وام دهنده مقداری پول را در ازای سودی ثابت و مشخص به وام گیرنده پرداخت می‌کند. وام‌ها انواع مختلفی دارد که نحوه محاسبه سود و زمان باز پرداخت آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. البته یک اسلوب و تعریف کلی برای سیستم وام در ایران وجود دارد که اکثریت وام‌ها از آن تبعیت می‌نمایند. در این جستار قصد داریم یه وام فرزند سوم در سال 1400 و شرایط وام فرزند سوم  بپردازیم. با ما همراه باشید.

وام فرزند سوم در سال 1400

وام یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است. مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایجه بودجه 1400 مصوبه پرداخت وام  150 میلیونی مسکن برای تولد فرزند سوم را به تصویب رساند. وام فرزند سوم در راستای حماست از سیاست فرزند آوری به تصویب رسیده است. از این رو این نوشتار را به وام فرزند سوم در سال 1400 اختصاص داده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

شرایط وام فرزند سوم

وام فرزند سوم در سال 1400
میزان سود وام سومین فرزند 1400 چقدر است ؟

همانطور که می‌دانید در کشور ما متاسفانه به علت شرایط اقتصادی موجود، نرخ فرزند آوری بسیار پایین آمده است و از علل اصلی این اتفاق ناتوانی مالی در نگهداری فرزند است. از این رو مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از فرزند آوری و جلوگیری از کم شدن جمعیت کشور وام فرزند سوم در سال 1400 را تصویب کرد.

بر اساس مصوبه مجلس قرار است وام 150 میلیون تومانی مسکن برای تولد فرزند سوم با اولویت مناطق محروم با بازپرداخت 20 ساله اعطا شود. بر این اساس استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و ایلام در اولویت پرداخت این وام قرار گرفتنده‌اند. اما این وام به افرادی تعلق می‌گیرد که فرزند سوم خود را در سال 99 و 1400 به دنیا آورده باشند.

یکی دیگر از شرایط وام فرزند سوم نداشتن مسکن است و چنانچه سند مسکنی به نام شما باشد این وام به شما پرداخت نخواهد شد. پیش بینی شده است که امسال در سال آینده حداکثر به 14 هزار و 285 خانوار وام ودیعه مسکن تولد فرزند سوم پرداخت شود.

ابتدا قرار بود این وام 70 میلیون باشد اما نمایندگان کشور آن را به 150 میلیون افزایش دادند. در بند تبصره شانزدهم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ آمده که در راستای ماده یک صد و دوم قانون برنامه ششم توسعه در حوزه پشتیبانی از فرزند آوری ، بانک مرکزی بایستی ۲۱۱۰ میلیارد ریال به خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند سوم و بیشتر در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ می شوند، پرداخت کند.

بیشتر بخوانید:

حداقل حقوق در سال 1400

میزان یارانه در سال 1400

تبصره‌های وام فرزند سوم در سال 1400

وام فرزند سوم در سال 1400
میزان سود وام سومین فرزند 1400 چقدر است ؟

طبق قانون برنامه ششم و لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بودجه‌ای که برای فرزند آوری در نظر گرفته شده است، کفاف ۳۰۰۰ زوج فاقد مسکن را می دهد. مگر اینکه منابع مالی آن افزایش یابد.

«طبق این قرار داد بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در راستای اجرای بند (ت) ماده (۱۰۲) قانون برنامه ششم توسعه، از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۹ هزار میلیارد ریال از هر محل از جمله منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی به تفکیک، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانوار) با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن که در سال ۱۳۹۹ یا ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم به بعد شده یا می‌شوند به میزان یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اقدام کند.

بیشتر بخوانید:

اضافه کاری در سال 1400

دستمزد روزانه در سال 1400

در جزء الحاقی این مصوبه آمده است بانک مرکزی مکلف است در راستای اجرای بند (ث) ماده (۱۰۲) قانون برنامه ششم توسعه از طریق بانک‌های عامل مبلغ چهار هزار و ششصد میلیارد ریال از هر محل از جمله منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی به تفکیک نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانوار) با بازپرداخت حداکثر ۱۰ ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن به شرح زیر اقدام کند:

  • خانوارهای صاحب دو فرزند تا سقف دو میلیارد ریال به هر یک از زوجین به میزان یک میلیارد ریال
  •  خانوارهای صاحب یک فرزند تا سقف یک میلیارد و ششصد میلیون ریال به هر یک از زوجین به میزان هشتصد میلیون ریال
  •  خانوارهای دو نفره(زوج و زوجه) تا سقف یک میلیارد ریال به هر یک از زوجین به میزان پانصد میلیون ریال اقدام کند.

طبق این مصوبه‌هایی که گفته شد، دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلفند در اجرای ماده(۶۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، تسهیلات لازم برای تحقق هدف قانون مبنی بر تامین مسکن تعداد هفتاد هزار نفر مشمولان ماده(۳) مکرر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را تامین کنند. یارانه سود تسهیلات مذکور از ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره(۷) این قانون تامین می‌شود.

در جزء الحاقی این مصوبه آمده است:

ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات ارزان قیمت تا سقف دویست و پنجاه میلیون ریال بهره‌مند شده و تا پایان سال ۱۳۹۹ تسویه حساب کرده‌اند، به شرط خرید یا ساخت مسکن جدید از تسهیلات مسکن ارزان قیمت ایثارگری این قانون بهره‌مند شوند. یارانه سود این تسهیلات از ردیف مربوطه تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

همسان سازی حقوق بازنشستگان 1400

همچنین براساس این مصوبه دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلفند در اجرای بند (الف) ماده(۸۹) قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و با رعایت ماده (۶۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) با معرفی سازمان رزمندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تسهیلات لازم برای تحقق هدف قانون مبنی بر تامین مسکن پنجاه هزار نفر از رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه و آزادگان با حداقل سه ماه اسارت را تامین کنند. یارانه سود تسهیلات مذکور از ردیف ۱۱۱۱۸۷ جدول شماره (۷) این قانون تامین می‌شود.

این درحالی است که تا سقف ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی جهت تغییر کاربری شناورهای ترالر به کشتی‌های پشتیبانی صیادی به سازمان شیلات اختصاص می‌یابد.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که میزان سود وام سومین فرزند 1400 چقدر است ؟  برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که میزان سود‌های بانکی متغییر است. برای کسب اطلاعت بیشتر به بانک مورد نظر خود مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

نظرات شما در خصوص وام فرزند سوم در سال 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر