;
coinex

قویترین های مارول ؛ قدرتمندترین شخصیت، سلاح و ویلن در MCU کدامند؟

دنیای مارول دنیای متنوع و جذابی است ما در اینجا به این سوال ها که قویترین های مارول کدام شخصیت ها هستند؟ یا قوی‌ ترین سلاح های مارول کدامند جواب خواهیم داد.

در سه مرحله‌‌‌‌ی ابتدایی دنیای مارول، تانوس بزرگترین و از  قدرتمندترین شخصیت های مارول بود تا حدی که کاراکتر او را قوی ترین های مارول می دانستند. دلیل خوبی هم برای این موضوع وجود داشت.

به هرحال تانوس نیمی از جهان را با ضربه‌ی یک مشتش از بین برد. اما در دنیای گسترده تری از کمیک‌ های مارول، شخصیت‌هایی هستند که حتی از ثانوس نیز قدرتمندتراند. در ادامه با بعضی ازین شخصیت ها آشنا خواهیم شد.

قویترین های مارول

البته اگر بعضی از این قوی‌ترین‌ها را نشناختید تعجب نکنید چرا که  بسیاری از این شخصیت‌ها در فیلم ها حضور نداشته‌اند پس برای آن‌ها که مارول را فقط از طریق سینما می‌شناسند غریبه هستند. پس با ما همراه باشید تا بهترین ابرقهرمان های دنیای مارول و همچنین با  قدرتمندترین شرورهای دنیای MCU آشنا شوید.

دنیای قوی ترین های مارول مملو از شخصیت هایی است که دارای نیروهای چند جهانی هستند. کاراکترهایی که حتی بعضی از آن‌ها مسئول اداراه‌ی تمام هستی و سیاره‌ها هستند اما ما در این مقاله فقط در مورد بهترین ابرقهرمان های دنیای مارول در سطح جهانی و نیروهای خیر و شر صحبت خواهیم کرد.

لازم به ذکر است این لیست سلیقه‌ای است و بسیاری از این شخصیت‌ها تقریبا از نظر قدرت برابر هستند و یا هرگز مستقیما با هم روبرو نشده‌اند. معیار انتخاب بیشتر بر‌اساس حضور ثابت در  بهترین ابر قهرمان های دنیای مارول بوده است و شخصیت هایی که حضور بسیار کمی داشته‌اند حذف شده‌اند. پس با ما همراه شوید و ببینید کدام یک از قوی ترین های مارول که در ادامه می‌آید را می‌شناسید.

THOR

قویترین های مارول ؛ قدرتمندترین شخصیت، سلاح و ویلن در MCU کدامند؟

بدون هیچ شکی این کاراکتر جزو قوی ترین های مارول است، شخصیتی که حتما می‌شناسید. این کاراکتر به خاطر فیزیولوژی خاص و حق تولدی که خدا آن را تایید کرده است از توانایی‌هایی چشمگیر برخوردار است.

ثور از نظر جسمی یکی از قدرتمندترین شرورهای دنیای MCU است. حتی می‌توان گفت ثور آسیب ناپذیر است و چکش Mjolnir که جزو قوی ترین سلاح های مارول است او را به یکی از قدرتمندترین شخصیت های مارول تبدیل کرده است. او با این اسلحه امکان کنترل آب و هوا  و همچنین دسترسی عظیم به منابع انرژی را دارد.

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین فیلم های 2021

Scarlet Witch

قویترین های مارول

این کاراکتر نیز در لیست قوی ترین های مارول قرار می‌گیرد. او جزو معدود شخصیت‌هایی است که متولد زمین است. در اولین تصویرسازی‌ها از این کاراکتر، ووی یک جهش یافته تصویر شده است که امکان ایجاد شش ضلعی‌های متناوب را دارد.

این قاسلحه که جزو قوی ترین سلاح های مارول است، به او اجازه می‌دهد که احتمالات را تغییر دهد. هرچه جلوتر رفتیم قدرت و نفوذ این شخصیت نیز افزایش یافت. او در حال حاضز از قدرتمندترین شرورهای دنیای MCU به شمار می‌رود و می‌توان او را یک جادوگر هرج و مرج طلب به شمار آورد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه 2021

Death

قویترین های مارول
قویترین های مارول

مرگ یا انطور که گاهی او را بانوی مرگ می‌نامند یکی از قوی ترین های مارول و بدون شک جزو قوی ترین ویلن های مارول است. او تجسم واقعی مرگ بوده و قدرت کیهانی بی‌حد و حصر دارد که به او اجازه می‌دهد که زمان و حتی واقعیت را دستکاری کند.

همچنین می‌توان گفت که او تا به ابد جاودانه است. هر موجود زنده‌ای که میمیرد تحت کنترل او قرار می‌گیرد. نکته‌ی جالبی که در مورد این کاراکتر در نسخه‌ی کمیک بوک وجود دارد این است که ثانوس نیمی از زندگی در جهان را از بین برد به خاطر این که عاشق بانوی مرگ بود و نه بخاطر اصلاح  عدم تعدل کیهانی! پس شاید حتی بتوان این پرسش را پیش کشید که آیا او جزو قوی ترین ویلن های مارول نیست؟‌ و حتی شاید قوی ترین آن‌ها؟!!

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کمدی 2021

Eternity & Infinity

قویترین های مارول ؛ قدرتمندترین شخصیت، سلاح و ویلن در MCU کدامند؟
قویترین های مارول

دو کاراکتر کیهانی دیگر که جدایی ناپذیر هستند، ابدیت و بی‌نهایت هستند. این دو در کنار هم تمام اتفاقات و درون جهان را کنترل می‌کنند و در بر می‌گیرند. شاید این دو کاراکتر اشاره‌ای به مفاهیم واقعیت و زمان باشند که اگر اینطور باشد ایده‌ای بسیار جذاب است.

این دو کاراکتر جزو قوی ترین های مارول هستند چرا که در کنار هم می‌توانند هرچیزی را که وجود خارجی دارد دستکاری و کنترل کنند این موضوع این دو کاراکتر را به شکل کنایه آمیزی جزو قوی ترین ویلن های مارول قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های زامبی 2021

Oblivion

Oblivion
قویترین های مارول

اگرچه این کاراکتر یعنی فراموشی ارتباط نزدیکی با کاراکترهای مرگ و ابدیت دارد. اما شواهدی وجود دارد که او در لیست قوی ترین های مارول باید قوی‌تر محسوب شود. چرا که فراموشی مظهر نیستی است و قبل از پیدایش چند جهانی وجود داشته است و بعد از مرگ چند جهانی نیز وجود خواهد داشت و این از قوی ترین سلاح های مارول هم کشنده‌تر است.

بزرگترین آرزوی این کاراکتر این است که پایان همه چیز را مشاهده کند. شخصیت فراموشی از توانایی‌های بی‌حد و حصر برخوردار است و از دیگر آواتارها برای انجام شاهکارهای ویرانگرش استفاده می‌کند. بنابراین او علاوه بر اینکه جزو قدرتمندترین شخصیت های مارول است از قوی ترین ویلن های مارول نیز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های 2021

Molecule Man

قویترین های مارول
قویترین های مارول

مرد مولوکولی جزو معدود انسان‌هایی است که در لیست قوی ترین های مارول قرار می‌گیر‌ند. مرد مولوکولی، دانشمندی به نام اوون ریس بود که در تصادف آزمایشگاهی دچار قدرت دستکاری مولکولی شد.

از آنجا که همه چیز از مولکول‌ها ساخته شده است، انسان مولکولی می‌تواند به معنای واقعی کلمه هر کاری را انجام دهد، زیرا او بر تمام ماده و انرژی موجود کنترل کامل دارد. برخی از موجودات کیهانی از او می‌ترسند و دلیل خوبی هم برای این ترس دارند چرا که مرد مولوکولی به طرز وحشیانه‌ای غیر قابل پیش بینی است.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های 2021

The Living Tribunal

قویترین های مارول
قویترین های مارول

این کاراکتر یعنی دادگاه زندگی که در لیست قوی ترین های مارول قرار می‌گیرد چرا که  در بالای سلسله مراتب کیهانی قرار دارد. او به عنوان یک انسان نمای طلایی رنگ که سه چهره دارد و در سه جهت قابل تشخیص است یک قادر مطلق است.

وی وظیفه دارد به عنوان داور اصلی در جهان عمل کند. او همچنین از قدرت قضاوت در مورد موجودات دیگر برخوردار است و قدرت کیهانی او در سراسر کهکشان نا‌محدود است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

The Beyonder

قویترین های مارول
قویترین های مارول

بیاندر جزو لیست قدرتمندترین شخصیت های مارول قرار می‌گیرد چرا که از جایی بیرون جهان آمده است. تاکنون هر شخصیت در جهان چندگانه زندگی می‌کرد، اما بیاندر فراتر از جهان‌های چندگانه است.

او از دید خودش قادر مطلق است و می‌تواند هرکاری که دوست داشته باشد انجام دهد. این کاراکتر اولین بار در سال 1980 و در جنگ‌های مخفی ظاهر شد. در مورد بیاندر مهم ترین نکته این است که او با قوانین خاص خود بازی می‌کند و به همین دلیل از قوی ترین های مارول محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

The One Above All

قویترین های مارول
قویترین های مارول

بدون شک این کاراکتر از قوی ترین های مارول است و شاید قوی‌ترین آن‌ها. او بسیار شبیه به تصویری از خدای یهودی-مسیحی است او قادر به انجام همه کار و کنترل تمام جهان‌های چند گانه است.

در واقع او یک همه کاره است. در تمامی امور دخالت می‌کند و همه چیز را تغییر می‌دهد. ظاهر او هم به صورت مردانه و هم به صورت زنانه دیده شده است. اما بیش از همه شبیه به جک کربی خالق بسیاری از شخصیت های مارول ظاهر شده است که شاید این کنایه‌ای باشد از این که نویسندگان مارول از قدرتمنترین شخصیت های مارول نیز قوی‌تر هستند!

حالا که با قوی ترین های مارول و همچنین قدرتمندترین شخصیت های مارول آشنا شدیم نوبت به معرفی قوی ترین سلاح های مارول است. اگرچه بسیاری از قدرت های موجود در دنیای مارول عرفانی و روحانی هستند اما ما در اینجا به چند مورد از قوی ترین سلاح های مارول می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

The Ultimate Nullifier

قویترین های مارول
قویترین های مارول

یک مک گافین کوچک مفید است که اولین بار در تلاش گالاکتوس برای بلعیدن جهان به کمیک‌ها معرفی شد. اوبرای متوقف کردن، جانی استورم از چهار شگفت انگیز به دنیای اصلی گالاکتوس سفر کرد و دستگاه کوچک و سبکی را که برای ترساندن گالاکتوس از زمین استفاده می‌شد، کشف کرد.

Nullifier با وجود این که اندازه یک تلفن هوشمند معمولی است اما، به عنوان قوی ترین سلاح های مارول شناخته می‌شود. این دستگاه می‌تواند هر هدفی را به طور کامل از بین ببرد، اگر چه که اراده کاربر به اندازه کافی قوی نباشد، این سلاح نیز با او همراه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های تینیجری

The Infinity Gauntlet

قویترین های مارول ؛ قدرتمندترین شخصیت، سلاح و ویلن در MCU کدامند؟
قویترین های مارول

به طور حتم شما هم دستکش بی‌نهایت را می‌شناسید. چرا که در فیلم‌های متفاوت مارول حضور داشته است.  اما در کمیک‌ها تانوس با به دست آوردن کنترل این دستکش، ابرقهرمانان روی زمین را از بین برد و قبل از شکست و از دست دادن قدرت خود  تغییر شکل جهان را آغاز کرد.

این دستکش قدرت‌های مختلفی از جمله توانایی کنترل زمان، فضا و واقعیت را در اختیار صاحب خود قرار می‌دهد. اما تا به حال هیچ کس نتوانسته است این دستکش را به مدت طولانی پیش خود نگه دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های 2021

The Darkhold

قویترین های مارول ؛ قدرتمندترین شخصیت، سلاح و ویلن در MCU کدامند؟
قویترین های مارول

دانش بزرگترین قدرت‌ها است. حتما این جمله‌ی معروف را شنیده اید. دارک هولد یک کتاب جادویی با قدرت‌هایی بی‌نظیر است. یک کتاب باستانی از آثار و طلسم‌های شیطانی. آموزه‌ها و طلسم‌های موجود در این کتاب در غرق شدن دریای آتلانتیش نقش داشت.

قدرت این کتاب بر هر کسی که آن را می‌خواند تأثیر مخرب دارد، بدین معنا که حتی اگر جادوها برای خیر استفاده شوند، کاربر به زودی تحت تأثیر قدرت شیطانی کتاب قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

The Staff Of One

قویترین های مارول ؛ قدرتمندترین شخصیت، سلاح و ویلن در MCU کدامند؟
قویترین های مارول

Staff of One یک سلاح با قدرت تقریباً نامحدود است یعنی هرکاری که بخواهید با استفاده از آن می‌توانید انجام دهید اما دارای دو شرط اصلی است: اولاً، تنها زمانی می‌توان آن را فرا خواند که فرد استفاده کننده خون خود را بریزد، و ثانیاً، قادر نیست یک جادو را دوبار انجام دهد به همین دلیل نام آن The Staff Of One است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های HBO در سال 2021

The Watcher’s Eye

قویترین های مارول
قویترین های مارول

موجودی باستانی به نام Uatu the Watcher در پایگاه مخفی روی ماه، سال‌ها مراقب همه رویدادهای مهم سیاره زمین بود. اما پس از مرگ او  دانش و خاطرات او که در چشمانش ذخیره می‌شد از اهمیت زیادی برخوردار شد. بعد از مدتی چشم‌های او برداشته شد و بنابراین بسیاری از قهرمانان مارول اسرار وحشتناکی را کشف کردند که سال‌ها از آن‌ها پنهان مانده بود.

The Tactigon

قویترین های مارول ؛ قدرتمندترین شخصیت، سلاح و ویلن در MCU کدامند؟
قویترین های مارول

Tactigon  یک ابزار خطرناک  است که می‌تواند به سلاح نهایی برای مبارزه با هر دشمن تبدیل شود. این اسلحه حریف خود را اسکن می‌کند و با قدرت خود برای روشن کردن کامل آن‌ها، اغلب از طریق شلیک انفجاری انرژی و نیرو دشمن را نابود می‌کند.

این سلاح به صورت نیمه دائمی به میزبان خود متصل می‌شود و بسته به کاربرد مورد نیاز در ظاهر تغییر شکل می‌دهد و از آن به عنوان یک سلاح بسیار دستی در نبرد استفاده می‌شود.

این سلاح اگر در دست افراد اشتباه و شرور قرار بگیرد می‌تواند بسیار خطرناک باشد بنابراین عده‌ای معتقدند هرکس آن را داشته باشد از قوی ترین های مارول خواهد بود و این سلاح هم از قوی ترین سلاح های مارول است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های عاشقانه 2021

The Wand Of Watoomb

قویترین های مارول
بهترین ابرقهرمان های دنیای مارول

این عصا همانند بسیاری از قدرتمنترین سلاح های مارول، قادر به هدایت انرژی‌های عرفانی است تا به کاربر اجازه دهد عناصر را کنترل کرده و بتواند ماده و اشیا را دوباره تنظیم کند.

علاوه بر این، می‌توان از عصا برای بازکردن جهان‌ها برای ورود به ابعاد دیگر آن‌ها استفاده کرد و در صورت آسیب دیدن صاحب می‌تواند او را کاملا شفا دهد. در واقع پنج عصای واتومب در جهان مارول وجود دارد که همه آن‌ها کاربردها و استفاده‌های مختلفی دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های سریالی 2020 

The M’Kraan Crystal

قویترین های مارول
قوی ترین ویلن های مارول

کریستال مک کران یک گوهر شامل یک شهر بلوری کامل در داخل نیروگاه خود است. در مرکز این کهکشان یک نوترون قرار دارد که به عنوان نقطه لی اتصال تمامی مواد و موجودات محسوب می‌شود بنابراین اگر از بین رود تمام حیات از بین خواهد رفت.

در عمل قدرت این کریستا زیاد استفاده نمی‌شود چون بسیار خطرناک است. با توجه به قدرت ماورایی این کریستال بعید است به این زودی‌ها شاهد حضور آن در فیلم های مارول باشیم.

The Heart Of The Universe

قویترین های مارول
قدرتمندترین شخصیت های مارول

قلب جهان به عنوان قدرتمندترین سلاح های مارول شناخته می‌شود. اگرچه این اسلح در جهان اصلی کمیک‌ها به طور متعارف ظاهر نشده است. اما تانوس از قدرت آن برای ایجاد یک جهان کامل استفاده کرده است.

مشخص نیست که آیا نسخه‌ای از قلب جهان در جهان اصلی کمیک‌های مارول وجود دارد یا خیر، اما گه‌گاه به آن اشاره شده است. با این وجود، زیرا قدرت آن اساساً برای Thanos یک راه حل نهایی و آخری است، بعید است که به زودی دوباره از این سلاح خطرناک چیزی بشنویم.

با توجه به سابقه‌ی طولانی کمیک‌های مارول و وجود انواع سلاح‌های مختلف انتخاب یک لیست کار دشورای بود. اما در نهایت باید اشاره کنیم که بسیاری از سلاح‌های موجود در کمیک‌های مارول همچنان در فیلم‌های حضور نداشته‌اند سلاح‌هایی که می توانند جزو قوی ترین های مارول باشند و به جذابیت فیلم‌ها و همچنین جذابیت و نیروی قدرتمندترین شخصیت های مارول اضافه کنند.

اگرچه به باور عده‌ای تعداد سلاح‌های موجود در دنیای مارول بسیاز زیاد شده است و باید بعضی از آن‌ها حذف بشوند!! عده‌ای بر عکس معتقدند باید سلاح های جدید اضافه شوند و حتی در فیلم‌ها حضور داشته باشند تا به جذابیت فیلم اضافه شود. شما جزو کدام دسته از طرفداران مارول هستید ؟ نظرات خود را در این مورد با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی و توجه شما سپاسگزاریم.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص قویترین های مارول چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    جای دورمامو و تسراکت خالی بود

    پاسخ

    جای هالک خالی بود

    پاسخ