;
coinex

لایحه زیرساخت آمریکا ماه آینده در کنگره بررسی می شود

لایحه زیرساخت آمریکا ماه آینده در کنگره بررسی می شود اما کمپانی های فاقد توانایی تطبیق فعالیت‌های خود با مقررات جدید، نیازی به ارائه گزارش مالیاتی ندارند.

در ۲۷ سپتامبر یا همان ۵ مهر، این لایحه جنجالی برای تبدیل‌شدن به قانون، در مجلس نمایندگان آمریکا به رأی گذاشته می‌شود. با وجود فشارهای بعضی از دموکرات‌های میانه‌رو که با بودجه ۳.۵ تریلیون دلاری مخالف هستند، طبق اعلام رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نانسی پلوسی (Nancy Pelosi)، این نهاد تا پیش از ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) لایحه زیرساختی را بررسی می‌کند.

لایحه زیرساخت آمریکا ماه آینده در کنگره بررسی می شود

او در این باره گفته است: «تضمین می‌دهم که تا قبل از ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) لایحه دوحزبی زیرساختی را تصویب کنم. این کار را با تکیه بر حمایت دموکرات‌های مجلس نمایندگان انجام خواهم داد.»

اواخر ژوییه یا همان تیر ماه مقررات مربوط به دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال به لایحه زیرساختی افزوده شد. طبق مقررات جدید باید ۲۸ میلیارد دلار از منبع مالی مورد نیاز برای اجرای این طرح با دریافت مالیات از فعالیت‌های مرتبط با ارز دیجیتال تأمین گردد.

متن عجیب این لایحه شوک بزرگی به دنیای رمزارزها وارد کرد و کارشناسان متعقد هستند که این طرح اعتبارسنج‌های شبکه‌های مبتنی بر اثبات سهام و توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های ارز دیجیتال را مجبور به رعایت مقررات سخت‌گیرانه مربوط به ارائه گزارش‌های مالیاتی می‌کند در حالی که اصلا این کسب‌وکارها شرایط لازم برای انطباق فعالیت‌های خود با قوانین جدید را ندارند.

در اوایل اوت یا همان مرداد ماه نیز به نظر می‌رسید که سناتورهای آمریکا می‌خواهند اصلاحیه‌ای را به تصویب برسانند که به‌طور مشخص اعتبارسنج‌ها و توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های ارز دیجیتال را از ارائه گزارش مالیاتی معاف می‌کند، اما به علت مخالفت یکی از سناتورها، سنای آمریکا این طرح را بدون هیچ تغییری تصویب کرد.

البته طبق گفته‌های یکی از مقامات وزارت خزانه‌داری کسب‌وکار‌هایی که امکان تطبیق فعالیت‌های خود با مقررات جدید را ندارند، نیازی به ارائه گزارش مالیاتی نخواهند داشت که این سبب امیدواری دنیای رمزارزها شد. این مقام ناشناس اظهار داشت:

وزارت خزانه‌داری قصد دارد تا با انجام تحقیقاتی دقیق، مشخص کند که کدام کسب‌وکارهای فعال در صنعت ارز دیجیتال می‌توانند فعالیت‌های خود را با مقررات جدید مطابقت دهند.

از طرفی گویا این اظهارات فقط مقدار کمی باعث امیدواری مدیر اجرایی کوین سنتر (Coin Center)، جری بریتو (Jerry Brito) شده است. او تأکید دارد که مطابق با متن فعلی این لایحه، باید همه تراکنش‌های ارز دیجیتال که بیش از ۱۰,۰۰۰ دلار ارزش دارند، با اطلاعات شخصی طرف مقابل، به اداره درآمد داخلی آمریکا گزارش شود او گفت:

جای قدردانی دارد که ظاهراً وزارت خزانه‌داری قصد دارد این کار را انجام دهد، اما لطفاً این را قبول نکنید که جامعه ارز دیجیتال «بیش از حد» به این مقررات واکنش نشان داده است.

مدیر اجرایی انجمن بلاک چین آمریکا، کریستین اسمیت (Kristin Smith) نیز درباره تصویب لایحه زیرساختی بدون اعمال تغییرات اظهار تاسف کرد. او دراین‌باره گفت:

با این حال، این پایان ماجرا نخواهد بود. [ما در] انجمن بلاک چین به همراه ۴۶ شرکت عضو آن و نیز جامعه ارز دیجیتال در سراسر کشور که دوباره انرژی گرفته‌اند، عزم خود را جزم می‌کنیم تا از آزادی فناوری و تنظیم قوانین در جهت منافع صنعت ارز دیجیتال حمایت کنیم، هم در این مورد خاص که به مسائل مالیاتی مربوط می‌شود و هم در سیاست‌گذاری‌های کلان ارز دیجیتال.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص لایحه زیرساخت آمریکا ماه آینده در کنگره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر