;
coinex

قیمت مسکن ملی مشخص شد

براساس گفته‌های معاون مسکن شهری بنیاد مسکن، ۷۸ درصد قیمت مسکن ملی (هزینه ساخت آن) بر اساس شاخص اعلامی سازمان برنامه تعدیل شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در نشست خبری خود گفت: «در طرح ملی مسکن، 5 دور ثبت‌نام صورت گرفت. بر این اساس مسئولیت شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن قرار گرفت.»

قیمت مسکن ملی مشخص شد

او که تعداد ثبت نامی‌ها را در 5 دوره 504 هزار نفر عنوان کرد، افزود: «بنیاد مسکن مسئولیت پروژه‌های طرح ملی مسکن 618 شهر را بر عهده گرفت.» او با اعلام این‌که 310 هزار و 591 نفر از افراد ثبت‌نامی، واجد شرایط هستند، گفت:

تاکنون 74 و 887 نفر از این تعداد تایید شده و برای تشکیل پرونده به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی گفت که 60704 به بانک مسکن معرفی کرده‌ایم، 53428 نفر مبلغ 40 میلیون تومان و بیشتر را به‌عنوان شرط لازم طرح ملی مسکن واریز کرده‌اند. از این تعداد برای 10 هزار و 250 نفر نمی‌توانیم اقدام اجرایی انجام دهیم که مثلا برای 6000 نفر زمین قطعی نشده که آن را تحویل بدهیم. معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اعلام کرد که تاکنون برای 44 هزار نفر توانسته ایم برنامه تخصیص پروژه داشته باشیم، افزود:

از این تعداد  25525 مورد بنیاد انجام شده و  19280 را مدیریت می‌کنیم که ساخت آن بر عهده انبوه‌سازان و سازندگان است.

او در پاسخ به پرسشی درباره قیمت تمام شده ساخت واحدهای طرح ملی مسکن، جواب داد:

دو نوع پروژه داریم که یکی مربوط به انبوه‌سازان است که مطابق شیوه نامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی یک رقم 2.7 میلیون تومان به عنوان قیمت پایه بعلاوه تعدیل سه ماه دوم سال 1400  که بر اساس شاخص تعدیل اعلامی سازمان برنامه محاسبه خواهد شد.

قیمت مسکن ملی مشخص شد

وی توضیح داد:

بنابراین برای مشخص شدن قیمت تمام شده باید منتظر اتمام پروژه بمانیم و با اعمال قیمت تعدیلی اعلام خواهد شد. نوع دیگر پروژه‌های بنیاد مسکن است که برای آن‌که کار یک مقدار سرعت پیدا کند مطابق با تفاهمنامه وزارت راه قیمت تمام شده را ملاک کار قرار دادیم. در نهایت نیز درصدی را به‌عنوان قیمت بالاسری بنیاد را به آن اضافه می کنیم که هزینه نهایی ساخت است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با اعلام این‌که قیمت پایه با تعدیل سازمان برنامه و بودجه افزایش می‌یابد، گفت: «سازمان برنامه و بودجه امسال در حوزه ساختمان (پروژه‌های عمرانی) 78 درصد تعدیل را اعلام کرده که طبیعتا به قیمت پایه پروژه‌های طرح ملی مسکن اضافه می شود تا متقاضیان بتوانند با دید بهتری در رابطه با این پروژه تصمیم گیری کنند.»

او با بیان این که پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح ملی مسکن 6.3 درصد است، گفت: «شاخص تعدیل با شروطی اعمال می‌شود که عدم تاخیر در زمان ساخت از سوی سازنده یکی از آنهاست»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قیمت مسکن ملی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر