;
coinex

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: بازگشایی مدارس در مهر 1400 قابل قبول نیست

سید محمد پاک مهر، عضو کمیسیون بهداشت گفته بازگشایی مدارس در مهر 1400 قابل قبول نیست و تا واکسیناسیون کامل این اتفاق امکان پذیر نیست.

پاک مهر درباره بازگشایی مدارس گفت: «در صورت واکسیناسیون کادر آموزش، فرهنگیان و والدین به طور کامل تا اول مهرماه نگرانی‌ها برای بازگشایی مدارس کم می‌شود.»

بازگشایی مدارس در مهر 1400 قابل قبول نیست

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت درباره اخبار بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: «شیوع ویروس کرونا کشور را درشرایط خاصی قرار داده است و پیک پنجم کرونا تمام گروه‌های سنی حتی اطفال و سنین دانش آموزان را درگیر کرده است.» او اضافه کرد:

با توجه به اینکه ویروس کرونا به رغم سویه‌های متفاوت، رفتارهای متعدد و غیر قابل پیش‌بینی از خود نشان داده است در نتیجه روش درمان قطعی نیز کشف نشده و ساخت واکسن ویژه سنین دانش آموزان یعنی زیر ۱۸ سال نیز در دست مطالعه و ساخت قرار دارد.

وی توضیح داد: «پیش‌بینی ما این است که بازگشایی مدارس در این مقطع زمانی قابل قبول نیست.» پاک مهر گفت: «اگر بتوانیم واکسیناسیون فرهنگیان، کادر آموزش و والدین را تا اول مهر به طور کامل انجام دهیم، در آن زمان نگرانی از بازگشایی مدارش کاهش می‌یابد.» نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان اظهار کرد:

در راستای نگرانی‌های موجود مجلس جلساتی را با مسئولان امر برگزار خواهد کرد تا هنگام بازگشایی مدارس اطمینان خاطر داشته باشیم.

او خبر از واردات هفته‌ای ۵ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور داد و در این باره توضیح داد:

واکسن سینوفارم و برکت به فراوانی در کشور یافت می‌شود. ما در زمینه واکسن با کمبود مواجه نیستیم. حتی هنگام واردات واکسن آسترازینکا و اسپوتنیک هر دو دوز با هم وارد شده است. لذا جای نگرانی بابت تزریق سر موعد واکسن دوز دوم وجود ندارد.

وی با توجه به مذاکرات انجام شده با آلمان برای واردات واکسن فایزر گفت: «هماهنگی‌های لازم در دولت بین وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و سازمان هلال احمر برای واردات این نوع واکسن در دست انجام قرار دارد که البته بودجه لازم از سوی وزارت بهداشت تامین می‌شود»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بازگشایی مدارس در مهر 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر