;
coinex

افزایش قیمت بنزین تا پایان سال چقدر ممکن است؟

براساس گفته یکی از نمایندگان مجلس قیمت بنزین باید به قیمت واقعی برسد ولی در سال جاری بعید است. اما ماجرای افزایش قیمت بنزین تا پایان سال چیست؟

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس خبر از بررسی طرحی که بر اساس آن قیمت حامل‌های انرژی واقعی می‌شود، داد. او گفت که پیشنهاد مجلس افزایش قیمت بنزین نیست. اما در این طرح، یارانه پنهان انرژی حذف و قیمت‌ها واقعی می‌شود. پول حاصل از این کار هم به صورت یارانه نقدی به دهک‌های پایین جامعه داده می‌شود.

افزایش قیمت بنزین تا پایان سال چقدر ممکن است؟

با این طرح که طرح وان نام دارد، قیمت انرژی به روز می‌شود. سود حاصل هم به دهک‌های پایین داده می‌شود و می‌توانند هر طور که دوست دارند از آن استفاده کنند. البته براساس لایحه بودجه امسال، قیمت بنزین امسال بدون تغییر خواهد ماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف نیز عدم تغییر قیمت بنزین را در زمان بررسی بودجه اعلام‌ کرده بود. حتی معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه این مسئله را تایید کرده بود.

البته این طرح، طرح جدیدی نیست و مدت ها مطرح شده است و حتی در زمان بررسی بودجه سال جاری هم مطرح بوده است. طرحی که طبق آن قرار بود هر خانوارِ فاقد خودرو، ماهانه سهمیه بنزین دریافت کند.

پیشنهاد مجلس پرداخت این یارانه از مهر امسال بود که سهمیه هر نفر ۱۵ لیتر در ماه بود یعنی یک خانوار چهار نفره می‌توانست ۶۰ لیتر بنزین ماهانه دریافت کند و بفروشد که معادل ۱۸۰ هزار تومان می‌شد اما این طرح به خاطر نکات نامعلومش همچنان اجرایی نشده‌ است. به هر حال این طرح‌های مشابه بیش از دو، سه سال است که در دست بررسی است و به نتیجه نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش قیمت بنزین تا پایان سال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    ۱۸۰ هزار تومان پول یک کیلو گوشت نیست خجالت بکشید

    با این یارانه دادنتان مردم رو کشتید

    پاسخ

    فکر کردی اینا خجالت میکشند نه
    اینا فقط پول بالا میکشند پول ملت

    پاسخ