;
coinex

زمان دریافت وام مشاغل آسیب دیده از کرونا

زمان دریافت وام مشاغل آسیب دیده از کرونا در جلسه ۴۹ کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا که به ریاست محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اعلام شد.

در این جلسه به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبه‌ای جهت تمدید زمان وام مشاغل آسیب‌پذیر در پاندمی کرونا تصویب شد. بر اساس این مصوبه صاحبان مشاغل ۱۴ گانه آسیب دیده در اثر کرونا، تا آخر آذر برای ثبت‌ نام دریافت این وام در سامانه کارا مهلت دارند.

زمان دریافت وام مشاغل آسیب دیده از کرونا

علاوه بر این مصوبه، مصوبه‌ی دیگری مربوط به مجاز بودن دستگاه‌های اجرایی برای پرداخت هزینه‌های حفظ، حراست و نگهداری از مراکز خودگردان ( شامل آب، برق، گاز، نگهبانی و نگهداری ابنیه) از محل اعتبارات مصوب که در سال ۱۳۹۹ به تصویب رسیده بود، برای یک سال دیگر نیز دوباره تمدید شد.

زمان دریافت وام مشاغل آسیب دیده از کرونا

کمکهای دولت به مشاغل آسیب دیده از کرونا در حالی اعلام شده که حتی پیش از ورود این بیماری به ایران و شیوع گسترده آن اقتصاد ایران با مشکلاتی نظیر تحریم‌های آمریکا، کاهش درآمدهای نفتی و کسری بودجه دست به گربیان بود از همین رو اقداماتی نظیر افزایش درآمدهای مالیاتی را برای جبران بخشی از درآمد از دست رفته را در دستور کار خود قرار داده بود.

بانک مرکزی ایران پیش از آغاز سال 1400 مصادیق کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا را اعلام کرده بود. در این بخشنامه به ده گروه از جمله رستوران‌ها، هتل‌ها، شرکت‌های هوایی، خدمات مسافرتی، تولیدی‌های پوشاک و کفش، مراکز توزیع آجیل، قنادی‌ها، مراکز گردشگری، صنایع دستی و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی اشاره شده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص زمان دریافت وام مشاغل آسیب دیده از کرونا چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر