;
coinex

نحوه دریافت کارت بانکی بازنشستگان کشوری چگونه است ؟‌

نحوه دریافت کارت بانکی بازنشستگان کشوری چگونه است ؟‌ مدیر کل امور مالی صندوق بازنشستگی کل کشور درباره‌ی این مسئله توضیح می‌دهد.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری امروز، شنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد که کارت‌های جدید بانکی عکس‌دار بازنشستگان عزیز این صندوق با همکاری بانک صادرات به سرعت درحال صدور و ارسال به کلیه استان‌ها جهت ارائه به ذینفعان محترم است. برای دانستن ادامه جزئیات با ما باشید.

نحوه دریافت کارت بانکی بازنشستگان کشوری

امروز علی خدامی، مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری، پس از اعلام صدور کارت‌های جدید بانکی عکس‌دار بازنشستگان در ادامه گفت: «با توجه به اتمام صدور و ارسال کارت های جدید در ۲۷ استان از ۳۱ استان کشور، بازنشستگان تحت پوشش صندوق می توانند از امروز (شنبه) به مدت ۵ ماه برای دریافت کارت های خود به شعبه بانک صادراتی که در آن برای دریافت حقوق بازنشستگی حساب بانکی افتتاح کردند مراجعه و کارت بانکی جدید و عکس‌دار خود را تحویل بگیرند.»

او ضمن اشاره به این که عملیات صدور کارت برای یک میلیون و ۲۳۰هزار نفر از بازنشستگان این صندوق در حال انجام است، اظهار نمود که کارت های جدید بانکی برای شعب بانک صادرات در استان های که چاپ کارت به اتمام رسیده ارسال شده است. وی اضافه کرد:

برای آن دسته از بازنشستگانی که استان شعبه افتتاح حساب بانکی با استان سکونت و محل زندگی آن ها در حال حاضر متفاوت است، پس از اتمام مرحله چاپ و ارسال کلیه کارت‌های بانکی در سراسر کشور، سامانه‌ای طراحی و در دسترس قرار خواهد گرفت تا این گروه از بازنشستگان محترم با مراجعه به سامانه، شعبه افتتاح حساب خود را تغییر دهند.

بدیهی است پس از ارسال مجدد کارت و اطلاع‌رسانی از طریق پیامک، این گروه از عزیزان می توانند با مراجعه به شعبه انتخابی خود در سامانه، کارت بانکی عکسدار را دریافت کنند.

نحوه دریافت کارت بانکی بازنشستگان کشوری
نحوه دریافت کارت بانکی بازنشستگان کشوری

علی خدامی اظهار داشت:

به محض صدور کارت از سوی بانک صادرات ایران و ارسال به شعب استان های باقیمانده، موضوع از طریق پیامک به اطلاع بازنشستگان آن استان خواهد رسید.

وی ضمن اشاره به اینکه «در ابتدای مذاکرات بین بانک و صندوق بازنشستگی مهلت تحویل کارت‌های جدید سه هفته تعیین شده بود» گفت که با توجه به لزوم رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا این مدت به ۵ ماه تغییر پیدا کرده است، بنابراین از تمامی بازنشستگان محترمی که پیامک تحویل کارت بانکی دریافت کرده‌اند درخواست می‌شود با برنامه‌ریزی و بدون هیچگونه عجله، در زمان مناسب اقدام به دریافت کارت بانکی خود کنند.

او با اشاره به نکاتی که ضروری است از سوی بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق مورد اهمیت باشد، گفت: «تمام کارت های صادره با فرمت جدید همانند هر کارت جدید صادر شده از بانک، غیرفعال است و باید در زمان دریافت کارت از شعب عامل بانک صادرات درخواست فعالسازی کارت صورت پذیرد.»

خدامی مهلت دریافت کارت های بانکی توسط بازنشستگان از هنگام ارسال به شعب بانک صادرات مصادف با «۵ماه» دانست و گفت:

بازنشستگان و وظیفه بگیران محترم باید به شعبه بانکی که جهت دریافت حقوق بازنشستگی در آن افتتاح حساب کرده بودند، مراجعه و نسبت به دریافت کارت بانکی جدید خود اقدام کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه هزینه صدور کارت بانکی عکس دار جدید طبق توافق صورت گرفته با بانک صادرات بر عهده بانک عامل است، گفت: «بنابراین بازنشستگان در زمان دریافت و فعال‌سازی کارت جدید از پرداخت هرگونه وجه به شعب بانک عامل خودداری کنند.»

خدامی ضمن بیان این که تمامی بازنشستگان زیرپوشش صندوق در زمان دریافت کارت بانکی جدید، شماره تلفن همراه خود را به شعبه بانک اعلام کنند گفت: «پس از اتمام مهلت ۵ ماهه، کارت های بانکی جدید بازنشستگان به ستاد مرکزی بانک صادرات عودت داده می شود و پس از یک هفته کاری نیز کلیه کارت‌های عودت داده شده با سازوکار جدید برای ذینفعان ارسال خواهد شد.»

او به این مسئله نیز اشاره نمود که در صورت مفقود شدن کارت های جدید، براساس توافق انجام شده، فرآیند چاپ مجدد کارت های مفقودی بازنشستگان و صدور کارت جدید برای بازنشستگان جدید صندوق بازنشستگی کشوری «در دی ماه هر سال» انجام می شود، بنابراین لازم و ضروری است تا بازنشستگان نسبت به حفاظت از کارت‌های صادره جدید توجه ویژه داشته باشند.

او ادامه داد:

در صورت نیاز به صدور کارت جدید و تا زمان تحویل کارت های عکسدار جدید، بازنشستگان عزیز درخواست کننده، می توانند با کارت های معمول موجود در بانک صادرات، صرفا خدمات بانکی خود را به شکل استاندارد دریافت کنند.

علاوه بر این، وی عنوان کرد که تغییر شماره کارت‌های جدید و قدیم که به طور معمول در هنگام تعویض کارت بانکی صورت می گیرد، هیچگونه اخلالی در واریز حقوق بازنشستگان بدلیل بهره برداری از شماره حساب این عزیزان ایجاد نخواهد کرد.

فراتر از آن، وی خاطر نشان کرد که هرگونه خدمات رفاهی با مدنظر قراردادن تغییرات شماره کارتهای جدید و بصورت اتوماتیک در سامانه های ارائه دهنده خدمات اعمال شده است.

وی در پایان صحبت‌های خود در رابطه با نحوه دریافت کارت بانکی بازنشستگان کشوری از بازنشستگان عزیز زیرپوشش صندوق خواست تا با صرف زمان کافی و بدون نگرانی و با توجه به مهلت ۵ ماهه مشخص شده نسبت به مراجعه و دریافت کارت‌های بانکی جدید خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص نحوه دریافت کارت بانکی بازنشستگان کشوری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر