;
coinex

مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4

در این نوشتار سعی می کنیم به مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4 بپردازیم و از دو میان رده اقتصادی با مشخصات فنی رضایت بخش صحبت نمائیم.

حتما برای شما هم پیش آمده که می‌خواستید گوشی جدیدی بخرید و بین دو یا چند گزینه مردد مانده‌اید و نهایتا با مقایسه‌ای که پیش خودتان کرده‌اید تصمیم به خرید گرفته‌اید.

امروزه در برندی مانند شیائومی برای خرید گوشی‌ای مناسب و با کیفیت باید محتاطانه عمل کرد. شیائومی برندی است که طی سالیان اخیر توانسته در بازار میان رده‌ها عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد. برای اینکه بتوان یک گوشی با مشخصات رضایت بخش و قیمت مناسب انتخاب کرد باید مدت‌ها تحقیق کرد یا از افراد متخصص مشورت گرفت. ما اینجاییم تا در تکراتو با مقایسه دو تا از بهترین گوشی‌های میان‌رده به شما در خرید یک گوشی مقرون به صرفه کمک کنیم. براستی شیائومی ردمی نوت 9 بهتر است یا می میکس 4؟

مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4

در این نوشتار تلاش می‌کنیم تا با مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4 تصور درستی در ذهن کاربر ایجاد نمائیم تا بتوانید با درک درستی دست به انتخاب بزنید.

ردمی نوت 9 گوشی اقتصادی و به صرفه ای است که به نسبت قیمت، از مشخصات فنی مناسبی برخوردار است. در آن سوی میدان با گوشی شیائومی می میکس 4 رو به رو هستیم که یگ گوشی میان‌رده نسبتا گران قیمت محسوب می‌شود. در ادامه با تکراتو همراه ما باشید.

طراحی و ساخت: شیائومی ردمی نوت 9 بهتر است یا می میکس 4

در اولین بخش از مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4 به طراحی و کیفیت ساخت این دو گوشی می‌پردازیم. بدنه گوشی شیائومی می میکس 4 از شیشه کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس ساخته شده است که از استحکام خوبی برخوردار است. فریم آلومینیومی و نیز پنل پشتی از سرامیک ساخته شده است که بر زیبایی هر چه بیشتر گوشی می‌افزاید.

ماژول‌های دوربین نیز در همان پنل پشتی و در یک کادر مربع مانند که برجسته شده است، قرار دارد. دوربین‌های اصلی سه گانه‌اند و بعدا بیشتر درباره آنها صحبت می‌کنیم. فقط لازم به ذکر است که برجستگی مذکور، مشکل ساز نیست و نه تنها بخش وسیعی از قاب پشتی را درگیر نمی‌کند، بلکه آنچنان ضخیم نیست.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ 2021

بهترین گوشی های سری M سامسونگ

مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4
مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4 / مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4

باید بگوییم که گوشی می میکس 4 از جک 3.5 میلی‌متری برخوردار نیست و جایگاه اسپیکرها به صورت Dual هستند و در قسمت زیرین گوشی تعبیه شده‌اند. در سمت راست گوشی، شاهد کلیدهای پاور و تنظیم صدا هستیم که با جنس سرامیکی پنل پشتی یکی هستند.

از نکات قابل توجه این گوشی، بدنه یکپارچه آن است که برخلاف دیگر گوشی‌های هوشمند، قاب جلویی، قاب پشتی و فریم از قطعات جداگانه و به صورت مجزا ساخته نشده است بلکه پیوسته است و همین امر، طراحی گوشی می میکس 4 را یکدست کرده و هنگام در دست گرفتن گوشی حس خوبی را به کاربر القا می‌کند. اندازه نمایشگر این گوشی 6.67 اینچ می‌باشد و ابعاد بدنه گوشی، 167.2 در 75.4 در 8 میلی‌متر است. اگر به دنبال گوشی سبکی می‌گردید باید بگوییم که گوشی می میکس 4 وزنی حدود 225 گرم دارد که مطمئنا با گارد زیبایی که برایش در نظر گرفته شده سنگین‌تر هم خواهد شد.

حسگر اثر انگشت اپتیکال این دستگاه زیر صفحه نمایش تعبیه شده است و در سه طیف رنگ مشکی، سفید و خاکستری عرضه می‌شود.

می میکس 4 ردمی نوت 9
ابعاد 162.6 در 75.4 در 8 میلی متر 162.3 در 77.2 در 8.9 میلی متر
وزن 225 گرم 198 گرم
صدای استریو استریو دارد استریو ندارد

 

نمایشگر ردمی نوت 9 به نسبت سایر اعضا، کوچک‌تر و وزن آن 10 گرم سبک‌تر است. در کل گوشی ردمی نوت 9 خوش دست و سبک است گرچه باید بگوییم اگر دستان شما کوچک  است ممکن است کمی دچار مشکل شوید. دو مدل گران تر ردمی نوت 9 پنل شیشه‌ای دارند اما ردمی نوت 9 پنلی از جنس پلاستیک دارد و دیگر خبری از قاب شیشه‌ای پشت گوشی نیست.

رنگ‌بندی این گوشی خاکستری و سبز و سفید است و اگر هر کدام از این رنگ‌ها را در برابر نور خورشید قرار دهید، طیف رنگی جذابی را مشاهده می‌کنید. رنگ خاکستری به علت براق بودن پنل پشتی، آثار چربی و لکه را بر جای می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ویوو

بهترین گوشی های موتورولا

در پنل پشتی گوشی شاهد چهار ماژول دوربین هستیم که در کادری مربعی شکل به رنگ مشکی قرار گرفته‌اند. زیر این کادر عدد 48 مگاپیکسل به چشم می‌خورد. حسگر اثر انگشت پشت پنل است و دیگر روی کلید پاور نیست. سرعت و دقت این حسگر خوب ارزیابی می‌شود.

84 درصد از نمایشگر 6.53 اینچی را صفحه نمایش پوشانده و با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. دوربین سلفی این گوشی در سمت چپ قاب جلویی است. سنسور مادون قرمز که روی لبه بالایی این دوربین است، ردمی نوت 9 را تبدیل به یک کنترل از راه دور خوب کرده است.

روی فریم سمت راست می‌توان دکمه پاور و کنترل صدا را دید و در فریم سمت چپ شاهد تعبیه شکاف سیمکارت و شکاف اختصاصی کارت حافظه هستیم. لبه پایینی گوشی مثل همیشه محلی برای قرارگیری پورت تایپ سی است و جک 3.5 میلی متری نیز همان جا است.

متاسفانه ردمی نوت 9 دارای گواهی IPS نیست و نمی‌تواند در برابر قطرات آب و گرد و غبار مقاوم باشد. البته سازندگان چینی این گوشی مدعی‌اند که ردمی نوت 9 دارای روکش نانو است که آن را در برابر قطرات آب مقاوم می‌سازد.

مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4
مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4 / مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4

نمایشگر: مقایسه مشخصات Redmi Note 9 و Mi Mix 4

نمایشگر گوشی شیائومی می میکس 4، از پنل آمولد برخوردار است و از قابلیت اچ دی آر 10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌نماید. ابعاد صفحه نمایش، 6.67 اینچ است و چیزی حدود 88 درصد فضای جلویی گوشی را پوشش می‌دهد. چنین پوشش نمایشگری در اکثر گوشی‌های شیائومی دیده می‌شود و احتمالا مورد پسند کاربران این برند قرار گرفته است.

کیفیت تصاویر در این صفحه نمایش 2400 در 1080 است و تراکم پیکسلی 395 در هر اینچ را ارائه می‌کند. با همه این اوصاف، چنین صفحه نمایشی با کیفیت فول اچ دی پلاس، کاربر را راضی خواهد کرد. شیائومی لبه‌های نمایشگر را به حالت منحنی درآورده که این خلاقیت بر زیبایی گوشی می میکس 4 افزوده و آن را در حد یک کالای لوکس و پرچمدار بالا برده است. از دیگر ویژگی‌های این خلاقیت، سهولت دسترسی به گوشی است و کاربر راحت‌تر می‌تواند آن را در دست بگیرد. البته چنین انحنایی آن قدر ملایم است که کاربر در نگاه اول متوجه آن نمی‌شود.

نمایشگر گوشی شیائومی می میکس 4 را محافظ کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس پشتیبانی می‌کند که از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار است. نرخ نوسازی تصویر نیز 120 هرتز است و مطابق اطلاعات منتشر شده باید از قابلیت‌های دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی نماید. اگر ویژگی دالبی ویژن عملکرد خوبی داشته باشد باید منتظر کیفیت و بهبود تصاویر با دقت رنگ بالاتر و بهبود جزئیات تصاویر باشیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پوکو

بهترین گوشی های اوپو

می میکس 4 ردمی نوت 9
نوع نمایشگر AMOLED IPS  LCD
سایز 6.67 اینچ 6.53 اینچ
کیفیت تصویر 2400 در 1080 2340 در 1080
تراکم پیکسلی 395 در هر اینچ 395 در هر اینچ

 

نمایشگر ردمی نوت 9 از پنل IPS LCD ساخته شده است. اندازه این نمایشگر 6.53 اینچ است و کیفیت تصویر 2340 در 1080 را ارائه می‌کند. تراکم 395 پیکسل بر اینچ برای این گوشی مناسب است ولی تصاویر کمی شارپ‌اند. در این نمایشگر فضای رنگی اس آر جی بی پوشش گسترده داده نمی‌شود و طراوت رنگ آن با نمونه‌های اُولد در یک سطح است.

در نیمه پایینی نمایشگر شاهد عملکرد روشنایی رضایت‌بخشی هستیم که البته اختلاف 100 نیتی بین روشنایی زیاد و کم قابل قبول نیست. حداکثر روشنایی که شیائومی اعلام نموده است با یافته‌ها و آزمایشات واقعی تائید شده و این رقم حدود 450 نیت است.

در محیط‌های تاریک روشنایی صفحه نمایش بسیار مناسب ارزیابی شده است چرا که حداقل روشنایی یک نیتی را داراست. البته در کنار چنین سطح پایینی از روشنایی، شاهد وجود فیلتر آبی رنگ برای سهولت استفاده در محیط تاریک هستیم. زیر نور آفتاب متون از خوانایی نسبتا مناسبی برخوردار اند. در خصوص دقت رنگ نباید انتظار بالایی از ردمی نوت 9 داشت زیرا حالت خطای 5.2 در پروفایل استاندارد دیده شده است. پروفایل اشباع رنگ به جهت حالتی دقیق‌تر و با رنگ‌های زنده‌تر در دسترس است.

دوربین: مقایسه مشخصات Redmi Note 9 و Mi Mix 4

مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4
مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4 / مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4

در ادامه مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4 به دوربین این دو گوشی خواهیم پرداخت. دوربین نیز برای اکثر کاربران از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که هر کسی تمایل دارد بهترین لحظات زندگی‌اش را با گوشی هوشمندش و با کیفیت خوبی ثبت کند. امروزه دوربین سلفی نیز اهمیت زیادی دارد و گوشی می میکس 4 دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی زیر نمایشگر دارد. تصاویر ثبت شده‌ای از دوربین سلفی این گوشی در دست نیست با این حال با توجه به تجربه‌ای که داریم عملکرد چندان دلچسبی را در این بخش شاهد نیستیم. اما نباید قضاوت عجولانه کرد و شاید شیائومی مشکلات این دوربین در گوشی‌های قبلی را برطرف کرده باشد!

در قسمت دوربین اصلی شاهد سه ماژول عریض، فوق عریض و تله فوتو هستیم. لنز عریض 24 میلی متری، 108 مگاپیکسل است که فوکوس خودکار با تشخیص فاز دارد و همچنین لرزشگیر اپتیکال نیز در این گوشی مشاهده می‌شود. لنز فوق عریض می میکس 4 با 13 مگاپیکسل و تله فوتو با 8 مگاپیکسل خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های تاشو

بهترین گوشی های ریلمی

نوع دوربین می میکس 4 ردمی نوت 9
دوربین عریض 108 مگاپیکسل 48 مگاپیکسل
دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسل 8 مگاپیکسل
دوربین ماکرو ندارد (8 مگاپیکسل تله فوتو) 2 مگاپیکسل
دوربین عمق سنج ندارد 2 مگاپیکسل
دوربین سلفی 20 مگاپیکسل 13 مگاپیکسل

 

مطابق انتظارات ما از دوربین‌های اقتصادی، دوربین ردمی نوت 9 نیز از چهار ماژول تشکیل شده است. یک دوربین عریض 48 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض، دوربین ماکرو و مانند همه هم رده‌ای ها دوربین عمق سنج تصویر اجزای متشکله این گوشی مقرون به صرفه هستند.

تفاوت به خصوصی به لحاظ قطعات به کار رفته در این دوربین‌ها دیده نمی‌شود و صرفا می‌توان از مجهز شدن لنز ماکرو به فوکوس خودکار صحبت کرد. نرم‌افزار دوربین این گوشی همان است که در سری‌های قبلی دیده‌ایم و صرفا به مدد رابط کاربری MIUI 12 آیکون‌ها دستخوش تغییراتی شده است.

در نوار بالایی تنظیمات می‌توانیم آپشن‌هایی نظیر فلش، اچ دی آر، هوش مصنوعی، تصاویر زنده و فیلتر ها دسترسی داشت. حالت ماکرو نیز در منوی همبرگری است و منوی همبرگری نیز در کنار موارد مذکور قرار گرفته است. از جمله مشکلاتی که نرم افزار دوربین ردمی نوت 9 با آن درگیر است، شاترلگ یا وقفه زمانی بین ثبت تصویر با تصویر بعدی است. یعنی پس از ثبت اولین عکس برای ثبت تصویر بعدی باید چند ثانیه منتظر ماند.

نیمه پایینی محیط دوربین شامل حالت‌هایی مانند عکاسی حرفه‌ای، فیلم‌برداری و پرتره است که می‌توان هر کدام را برگزید. همچنین در همان جا می‌توان اعداد 1X و 2X را دید که گزینه دو ایکس برای بزرگنمایی عکس‌های دیجیتالی است.

دورین عریض ردمی نوت 9 دارای سنسوری 48 مگاپیکسلی است که از نوع ایزوسل ساخته سامسونگ است و در نسل‌های قبلی گوشی‌های سامسونگ مانند گلکسی اس 10 لایت و بلک شارک 2 به کار رفته بود. گشودگی دیافراگم این لنز 1.8 است و در آن خبری از لرزشگیر اپتیکال نیست ولی می‌توان فوکوس خودکار تشخیص فاز را دید. تصاویر ثبت شده از این دوربین جزئیات رضایت‌بخشی دارند اما در برخی مواقع شاهد نویز بیش از حد و شارپ مصنوعی هستیم. البته همان‌طور که گفتیم ردمی نوت 9 لنز تله فوتو ندارد و برای کراپ تصاویر به دوربین اصلی تکیه می‌کند.

دوربین فوق عریض این گوشی 8 مگاپیکسلی است و دارای گشودگی دیافراگم 2.2 است. در این دوربین هم خبری از لرزشگیر اپیتیکال نیست و نیز فوکوس خودکار هم به چشم نمی‌خورد. سطح جزئیاتی که این دوربین ارائه می‌دهد و اشباع رنگ آن نسبت به دوربین عریض پایین‌تر است و گستره داینامیکی مانند دوربین اصلی است.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9)

گوشی سامسونگ گلکسی A72

مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4
مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4 / مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4

برای ثبت تصاویر از فواصل نزدیک، ردمی نوت 9 برخوردار از لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو است. گشودگی دیافراگم این دوربین 2.4 است و صاحب فوکوس خودکار است. از دیگر قابلیت‌های این دوربین عکاسی پرتره است که از افکت بوکه نیز پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای چینی‌ها برای بوکه تصاویر لنز 2 مگاپیکسلی عمق سنج به کمک می‌آید.

در خصوص دوربین سلفی همین‌قدر بگوییم که دارای لنزی 13 مگاپیکسلی است که نسبت کانونی 2.3 را ارائه می‌دهد. این لنز ساخته شرکت اُمنی ویژن است و مطابق انتظار خبری از لرزشگیر اپتیکال یا فوکوس خودکار نیست. متاسفانه عکاسی در تاریکی منجر به ثبت تصاویری با جزئیات کم و گستره داینامیکی نامطلوب می‌شود و گرچه حالت شب می‌خواهد بخشی از این مشکلات را رفع کند اما در عوض بر سطح نویز عکس‌ها می‌افزاید.

متاسفانه پردازنده ردمی نوت 9 را یارای پشتیبانی از قابلیت فیلم‌برداری 4K نیست و صرفا شاهد فیلم برداری 1080 در 720 با نرخ 30 فریم بر ثانیه هستیم.

سخت افزار: مقایسه مشخصات Redmi Note 9 و Mi Mix 4

پیشرفته‌ترین تراشه موجود در حال حاضر ساخته شرکت کوالکام محبوب است که در اکثر گوشی‌های پرچمدار به کار می‌رود. چیپست به کار رفته در گوشی می میکس 4 اسنپدراگون 888 پلاس فایوجی است که از برترین‌های بازار فعلی است و با لیتوگرافی 5 نانومتری عرضه می‌شود.

این پردازنده قوی به همراه حافظه رم 8 یا 12 گیگابایتی غولی است که می‌تواند تمام نیازهای روزمره کاربران عادی و حرفه‌ای را برآورده کند. حتی این چنین پردازنده‌ای توان پشتیبانی از بازی‌های سنگین و گرافیکی را به آسانی دارد.

پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای با حداکثر فرکانس 2.99 گیگاهرتز است. همچنین این پردازنده از یک هسته 2.99 گیگاهرتزی، سه هسته 2.42 گیگاهرتزی و نیز چهار هسته 1.80 گیگاهرتزی بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی پوکو ایکس 3 پرو

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

البته لازم به ذکر است یکی از مشکلاتی که برای مثال در سری اسنپدراگون 888 و در گوشی‌ای مثل می 11 اولترا وجود داشت، داغ شدن بیش از حد گوشی هنگام پردازش‌های نسبتا سنگین بود. خوشبختانه تا جایی که اطلاع داریم، شیائومی این مشکل را برطرف کرده است. ظاهرا چنین مشکلی را با ارتقای خنک کننده گوشی حل نموده است. ضمنا باید بگوییم که گوشی می میکس 4 از پردازنده گرافیکی آدرنو 660 حداکثر بهره‌برداری را نموده است تا در بخش گرافیک گوشی مشکلی به وجود نیاید.

شیائومی در گوشی پرچمدار خود از درگاه حافظه جانبی استفاده نکرده است. در بخش حافظه و فضای ذخیره‌سازی شاهد حافظه رم 8 یا 12 گیگابایتی هستیم و در قسمت حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایت فضا در اختیار خواهیم داشت.

مشخصات می میکس 4 ردمی نوت 9
تراشه اسنپدراگون 888 پلاس مدیاتک هلیو جی 85
پردازنده مرکزی 8 هسته 8 هسته (2 گلد و 6 سیلور)
پردازنده گرافیکی آدرنو 660 مالی جی 52
حافظه ذخیره سازی 8/128، 8/256، 12/256، 12/512 3/64، 4/64، 4/128
رابط کاربری MIUI 12.5 MIUI 12

 

در زمینه سخت‌افزار و علی‌الخصوص قلب تپنده ردمی نوت 9 باید به تراه مدیاتک اشاره کنیم. این گوشی برخلاف گوشی می میکس 4 از چیپست ساخته شرکت مدیاتک بهره می‌برد. نسخه این تراشه هلیو جی 85 است که با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته می‌شود. پردازنده مرکزی این گوشی از هشت هسته تشکیل شده است. دو هسته طلایی با حدکاثر فرکانس 2 گیگاهرتز و شش هسته کم مصرف نقره‌ای برای امور سبک‌تر با بیشینه 1.8 گیگاهرتزی اجزای این پردازنده هستند.

پردازنده گرافیکی این گوشی نیز 2 هسته‌ای است و مالی جی 52 است که به امور سرعت و کیفیت بصری می‌پردازد. تراشه هلیو جی 85 از حدکاثر 8 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد و حداقل حافظه رم آن نیز 4 گیگابایت است. این تراشه اتصال ال تی ای را فراهم می‌آورد که سرعت دانلود و آپلود در آن 300 و 150 مگابیت بر ثانیه است. نسخه بلوتوث این دستگاه 5 است و از رادیو اف ام هم پشتیبانی می‌نماید.

مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4
مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4 / مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4

سه نسخه این گوشی عبارتند از: 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و نیز 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی. متاسفانه مطابق بررسی‌های انجام شده، ظاهرا این رم در پردازش‌های مولتی تسکینگ عملکرد چندان رضایت بخشی را ارائه نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهند که در عملکردهای جی پی یو محور حدود 50 درصد و در پردازش‌های سی پی یو محور حدود 30 درصد عملکرد ضعیف‌تری را شاهد بودیم. البته چنین اعدادی تاثیر چندان عمیقی بر روی تجربه کاربری شما و استفاده روزمره‌تان نمی‌گذارد.

نرم افزار: مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4

گوشی شیائومی می میکس 4 از اندروید 11 بهره می‌برد. رابط کاربری این گوشی اما صورت ارتقا یافته‌تری از MIUI می‌باشد. این دستگاه از رابط کاربری MIUI 12.5 استفاده می‌کند که به همراه اندروید 11 به شخصی‌سازی و طراحی متفاوت آن کمک خواهد نمود. البته این رابط کاربری در نسخه‌های قبلی یک مشکل بزرگ داشت و آن وجود تبلیغات فراوان در آن بود. نمی‌دانیم که آیا این مشکل در نسخه جدید این رابط وجود دارد یا شیائومی چاره‌ای برای آن اندیشیده است.

گرچه به محض شروع به کار با ردمی نوت 9 نسخه بروز MIUI 12 در دسترس قرار می‌گیرد اما باید گفت که اندروید پیش فرض این گوشی 10 است و از لانچر MIUI 11 بهره می‌برد. امکانات و تغییرات جدید این لانچر شامل انیمیشن‌های چشم‌نواز، تغییراتی جزئی در ظاهر رابط کاربری، ویژگی‌های امنیتی بیشتر، تطابق بالا با محیط تاریک گوشی و نیز طراحی جذاب‌تر کنترل سنتر می‌شود.

باتری: شیائومی ردمی نوت 9 بهتر است یا می میکس 4

عدد میلی آمپر شیائومی می میکس 4، 4500 است که به لحاظ عددی مناسب به نظر می‌رسد اما نکته مهمی که باید در خصوص چنین ظرفیت‌هایی بدانیم این است که همه چیز به این عدد بر نمی‌گردد.

شیائومی برای گوشی می میکس 4 یک شارژر سیمی 120 واتی طراحی نموده است. چنین ظرفیت و توانی در کمتر گوشی به کار گرفته شده است و این نکته مثبتی برای می میکس 4 محسوب می‌شود. مطابق انتظار ما باید در حدود 20 دقیقه یا حتی کمتر، باتری این گوشی از حالت خالی به تکمیل برسد. از دیگر نوآوری‌های شیائومی در این زمینه بهره‌مندی این گوشی از شارژر 50 واتی وایرلس است که عملکرد سریعی دارد و تخمین زده می‌شود که در عرض نیم ساعت باتری را شارژ کامل نماید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G)

مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4
شیائومی ردمی نوت 9 بهتر است یا می میکس 4 / مقایسه مشخصات Redmi Note 9 و Mi Mix 4
می میکس 4 ردمی نوت 9
ظرفیت 4500 میلی آمپر 5020 میلی آمپر
شارژ سریع 120 وات 18 وات

 

باتری ردمی نوت 9، 5020 میلی آمپر ساعتی است و با شارژری 18 واتی تامین می‌شود. برای اینکه شارژ این گوشی از صفر درصد به تکمیل ظرفیت برسد، 2 ساعت و 30 دقیقه زمان نیاز است که اصلا با می میکس 4 قابل قیاس نیست. چینی‌ها معتقدند که با ردمی نوت 9 می‌توان 147 ساعت موسیقی گوش کرد و 33 ساعت تماس برقرار کرد. همچنین برای بازی کردن تا 16 ساعت پاسخگوی نیازهای شماست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مقایسه ردمی نوت 9 با شیائومی می میکس 4 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    میان رده؟؟
    چرا چرت و پرت به هم می بافید؟؟

    پاسخ

    بدترین گوشی شیاومی که نوت نه معمولی هستش رو اومدید با یکی از بهترین گوشی های شیاومی یا اصلا یکی از بهترین گوشی های جهان مقایسه کردید؟ کم دارید احیانا؟

    پاسخ

    چیو با چی مقایسه کردید؟؟ این کجا و اون کجا 😑 ، ی دنیا با هم فرق میکنن، این ی پردازنده پرچمدار اون یکی بیخود ترین پردازنده مدیاتک

    پاسخ

    ببخشید اما می میکس 4 جدید ترین پرچم دار شیاعومی هست تازه سلفی زیر صفحه نمایش داره این گوشی کجاش میان رده هست این یک گوشی پرچم دار هست

    پاسخ

    چه مسخره.چی رو با چی مقایسه کرده

    پاسخ

    چه مقایسه بی خودی

    پاسخ