;
coinex

اینترنت استارلینک مهر 1400 در دسترس همگان خواهد بود

به تازگی ایلان ماسک به طور رسمی اعلام کرد که با توجه به پروژه‌ در دست وی، اینترنت استارلینک مهر 1400 در دسترس همگان خواهد بود.

سرانجام ایلان ماسک اعلام نمود که پروژه به‌شدت مورد انتظار استارلینک قرار است در ماه اکتبر یا همان مهر-آبان امسال از فاز بتا خارج گردد. خارج شدن از فاز بتا برای دوستداران این پروژه خبر مهمی است.

اینترنت استارلینک مهر 1400 در دسترس همگان خواهد بود

استارلینک که اسم پروژه بسیار مورد انتظار اسپیس ایکس است، قرار است به وسیله‌ی هزاران ماهواره‌ در مدارهای پایینی زمین، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را در سراسر نقاط جهان به وجود بیاورد.

این پروژه که از اکتبر ۲۰۲۰ یا همان آبان ۹۹ وارد فاز بتای عمومی شده و تعدادی از کسانی که پیش ثبت‌نام در وب‌سایت استارلینک نموده بودند و ساکن آمریکای شمالی بودند، می‌توانستند با پرداخت ماهیانه ۹۹ دلار حق اشتراک و ۴۹۹ دلار برای آنتن، از اینترنت استارلینک استفاده نمایند.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، قبلا وعده اتمام فاز بتای استارلینک را تا پایان تابستان امسال داده بود ولی جمعه در توییتر خود اعلام نمود که این پروژه در ماه اکتبر یا همان‌مهر-آبان از فاز بتای عمومی خارج می‌گردد.

این خبر خیلی هیجان‌انگیز است اما احتمالا محقق نخواهد شد چرا که ماسک به دادن وعده‌هایی که سروقت محقق نمی‌شوند، معروف است و با این حساب احتمالا تا ماه آینده این پروژه همچنان در فاز بتا باقی بماند. ماسک اطلاعات بیشتری نداده و فقط در جواب توییتی که پرسیده بود «استارلینک چه وقت از بتا خارج می‌شود»، نوشت: «ماه آینده.» :

با به پایان رسیدن فاز بتای این پروژه، اسپیس ایکس این ماهواره اینترنتی به عرضه گسترده این اینترنت نزدیک‌تر می‌گردد. به گفته این شرکت، بیش از ۵۰۰ هزار درخواست برای استفاده از استارلینک تا ماه اردیبهشت ثبت شده است.

طبق آزمایش‌های سرعت اینترنت، متوسط سرعت دانلود استارلینک در آمریکا در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ تا ۹۷٫۲۳ مگابیت بر ثانیه هم بوده است در حالی که دو اینترنت ماهواره‌ای دیگر در آمریکا، HughesNet و Viasat، در همین بازه زمانی به ترتیب سرعت‌های ۱۹٫۷۳ و ۱۸٫۱۳ مگابیت را داشته‌اند. علاوه بر این ماسک در ماه آگوست اعلام نمود که تا امروز ۱۰۰ هزار آنتن استارلینک را به ۱۴ کشور فرستاده شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینترنت استارلینک مهر 1400 چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر